Toon posts:

Wireless netwerk, geen ip via dhcp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt, bij een vriend van mij ben ik bezig een wireless netwerk aan te leggen. Ze hebben de volgende onderdelen in het netwerk:

- Accespoint: 3Com Office Connect Wireless 11g Cable/DSL Gateway
- Voor een oude laptop (WinXP Home): 3Com Office Connect Wireless 11g USB Adapter
- Voor een vaste PC (WinXP Pro): Linksys Wireless-G PCI Adapter (WMP54G)
- Een nieuwe laptop (WinXP Home): Ingebouwde Wireless adapter

Het AP is geconfigureerd (WEP encryptie en MAC filtering staat aan) en op de nieuwe laptop draait alles prima. Ook de oude laptop draait prima met die 3Com usb adapter. Ze krijgen beide het IP via de DHCP server van het AP.

Bij de vaste PC met het Linksys kaartje gaat het echter fout. Deze krijgt geen IP van de DHCP server. Als ik em handmatig een IP toeken kan ik em wel in het netwerk krijgen maar dan heeft ie maar een snelheid van 1mbit ipv de 54 die maximaal zou kunnen (de laptop die erlangs staat heeft een snelheid van +/- 28mbit).

Als ik de usb adapter in de vaste pc doe dan werkt het ook niet. De pc krijgt geen IP toegekend. Handmatig werkt het wel, maar ook neit meer dan 1mbit.

Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt, en heeft iemand hier een oplossing voor?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Gebruikt de oude pc wel dezelfde drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dat?

De usb adapter is op de oude laptop en op de vaste PC met dezelfde cd geinstalleerd.

Verder werkt de installatie cd van linksys niet en heb ik de driver (en utility's) van internet af moeten halen.

Maar beide krijg ik alleen handmatig (traag) werkend, via DHCP krijgen ze dus geen IP.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je had de USB adapter in de vaste pc gedaan, gebruikte deze hier dan wel de zelfde drivers als de vorige pc waar hij in zat?

Verwijderd

Topicstarter
Yes, bij beide computers is gebruik gemaakt van de meegeleverde 3Com cd.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee???

Verwijderd

Krijg je er uberhaubt data overheen? Want je kan wel een ip adres hebben (vast) en het ding zegt dat hij verbinding heeft maar dat hoeft niet perse zo te zijn.

Wat ook nog misschien zo zou kunnen zijn is dat de pc te ver van je AP vandaan staat.

En wat ook wel eens wil werken is het volledig updaten van je windows.

En eventueel de TCP/IP van je vaste machine de-installeren en weer opnieuw installeren. Hoe dit moet is te vinden in de Microsoft Knowledgebase op www.microsoft.com

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Als ik em handmatig instel werkt het wel gewoon allemaal, alleen ontzettend traag (1mbit). Te ver van het AP kan naar mijn idee niet want de USB adapter heeft bij de oude laptop wel fatsoenlijk bereik. Er zit tussen het AP en de pc ook hemelsbreed een meter of 15, wel moet het door een verdieping heen.

Ik zal je tip van het de-installeren en opnieuw installeren eens gaan proberen.

Tnx

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
Als je de mac filter en de WEP key er even af haalt lukt het dan wel? Als het dan dus wel lukt heb je of het mac nummer niet goed in de filter van de AP staan of de WEP vul je niet goed in.(let ook op SHARED/OPEN modus)

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt wel als ik em handmatig een IP en een Subnetmask geef. Dan lijkt het me dat dat toch allemaal moet kloppen?

Of zit ik er dan langs, kheb nog niet veel ervaring met draadloze netwerken, vandaar. Wat is die shared/open modus?

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 19:35:
Het werkt wel als ik em handmatig een IP en een Subnetmask geef. Dan lijkt het me dat dat toch allemaal moet kloppen?

Of zit ik er dan langs, kheb nog niet veel ervaring met draadloze netwerken, vandaar. Wat is die shared/open modus?
Als je in dat zit waar je in het midden je wireless netwerken ziet staan en daaronder je WEP key kan invullen heb ik ook een knop geavanceerd zitten. Open dat menu eens en ga dan als eerst nog een na geavanceerd zit onderin. En vink "automatisch verbinding maken" even aan.(je kan maar 1 ding aanvinken dus moet goed gaan) :)

Daarna klik je dit geavanceerd scherm weg en zit je weer in die andere en daar heb je een knop configureren zitten en daar moet je eens een kijkje nemen.

Als je dat configureren gebruikt hoef je ook niet elke keer je WEP key in te vullen.(dat SHARED/OPEN zit in dat configureren menu)

[ Voor 11% gewijzigd door Operations op 18-07-2004 20:04 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Pagina: 1