Probleem met SQL Backup terugzetten

Pagina: 1
Acties:

• QUILIX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Ik heb de search geprobeerd maar in geen enkele kon ik een goede antwoord vinden. Ik ben al 3 dagen bezig om een sql backup van 42 MB terug te zetten in de database. Ik had vorige week de database van een PhpBB forum gebackupped. Ik heb de volgende problemen:

1. 42 MB uploaden via PhpBB zelf en PhpMyAdmin lukt niet vanwege Apache die slechts 2 MB toestemming geeft (heb geen shell toegang);
2. Ik heb geen shell toegang, dus de backup uploaden via FTP en in shell commandline intikken kan dus niet;
3. Het bestand van 42 MB breken in stukken van 2 MB lukt mij ook niet. Zelfs de 2 mb bestanden geven een time-out. Ik heb ze daarna weer gedeeld in stukken van 500 kb, maar deze keer krijg ik diverse databaseproblemen. En ik heb geen zin om weer 6 uur nonstop het bestand overnieuw in stukken te delen.
4. Contact opnemen met de hostingbedrijf niet mogelijk.

Is het nou mogelijk om het bestand die geupload is via FTP, met behulp van een PHP script terug te zetten? Werkt PHP niet via Apache en heeft dat ook een limiet van 2 MB? Indien het wel mogelijk is, waar kan ik de code vinden, ik heb 0,0 kennis van PHP.

[ Voor 3% gewijzigd door QUILIX op 16-07-2004 16:15 ]

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 21:39

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik weet niet hoeveel tijd je er aan wil besteden, maar als je het nou eens per 50 regels doet, dan moet het zoiezo werken. Het is wel een hels karwei, maar ja :Y)

Uploaden en importeren moet ook lukken, maar het kan zijn dat de maximale execution time van PHP op 30 seconden staat en het lijkt me dat 42 Mb aan queries importeren meer dan 30 seconden in beslag gaat nemen.

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 00:08

Pyrus

Hardknock life

Wacky schreef op 16 juli 2004 @ 17:01:
Ik weet niet hoeveel tijd je er aan wil besteden, maar als je het nou eens per 50 regels doet, dan moet het zoiezo werken. Het is wel een hels karwei, maar ja :Y)

Uploaden en importeren moet ook lukken, maar het kan zijn dat de maximale execution time van PHP op 30 seconden staat en het lijkt me dat 42 Mb aan queries importeren meer dan 30 seconden in beslag gaat nemen.
Per X regels importeren is nog niet eens zó een hels karwei hoor. Kun je met een php scriptje redelijk makkelijk doen.
Die 42MB ergens bereikbaar zetten en dan een url à la import.php?start=X waar je de x vervangt door het regelnummer waar je wilt beginnen, vandaar met een for/next of while ofzo +50 en per regel importeren. Daarna doe je header("location: import.php?start=".($_GET['X']+50)); ofzo :P

LinkedIn

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Ja leuk, maar als je geen verstand hebt van PHP kan je dat moeilijk doen.
Iemand voorbeelden, of complete scripts?

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je ftp't je backupfile naar die server (backup.sql).
Dan maakt je een PHP script waarin je een system call doet om de backup terug te zetten:

code:
1
2
3
4
<?php
$result = system('mysql -u username -ppassword < backup.sql', $retval);
echo 'het resultaat is: ' . $retval;
?>

Als je nu deze pagina bezoekt wordt de backup terug gezet en krijg je de output terug.

• QUILIX

QUILIX

zZzZzZz.....

Topicstarter
Nope niet gelukt. Ik krijg als antwoord: "het resultaat is 2".

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nope niet gelukt. Ik krijg als antwoord: "het resultaat is 2".
Hmm errors.
Probeer eens het volledige path van alle files mee te geven:

code:
1
2
3
4
<?php
$result = system('/usr/local/bin/mysql -u username -ppassword < /pub/www/mysite.nl/backup.sql', $retval);
echo 'het resultaat is: ' . $retval;
?>
Pagina: 1