Toon posts:

Abit max garantie probleem (IC7-G)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Abit IC7-G moederbord die niets meer doet, ik kom niet eens meer in de bios.
Dit constateerde ik na ik terug kwam van vakantie, en deze dus uit heeft gestaan.
Nu zit er op dit mobo MAX garantie, wat betekent, binnen 1 jaar na aanschaf, wordt het bord bij je thuis omgeruild binnen 3 dagen.
Ik heb het bord gekocht op 29/07/03 dus kan ik hier wel aanspraak op maken, en heb maandag meteen een mail de deur uitgedaan (mail) met daarin de RMA aanvraag.
Nu (vrijdag) heb ik na meerdere malen bellen en mailen met hun nog steeds geen bericht ontvangen van verzending, het excuus is dat het erg druk is.
Ik heb toch de garantiebepalingen niet opgemaakt, maar de 3 dagen omruilgarantie was wel 1 van de redenen waarom ik voor dit bord had gekozen.
Hebben meedere mensen slechte ervaringen met de garantie van Abit, en hoe lang hebben jullie op de "service" moeten wachten?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:40
Voor zover ik weet legt de garantie niet het eerste jaar bij Abit, maar moet de leverancier waar jij hem vandaan hebt, jou gewoon een nieuw bord geven.
Op zijn minst nog het bord aanmelden zodat jij dat niet allemaal hoeft te doen.

Verwijderd

Topicstarter
die zegt juist dat ik bij Abit moet zijn :(

Verwijderd

Ik had een abit mbord dat 3 of 5 jaar garantie had (weet niet meer zeker) en na 2 jaar ter ziele lag te reparatie naar abit opgestuurd. Ik kreeg dat onding na zon 9 a 10 maanden terug en alleen na interventie van de HCC blad consumentenhulp.

Abit service :r

Verwijderd

Topicstarter
ziet er niet erg positief uit voor mij dan.
Voor mij de eerste keer een Abit, en ook de laatste keer.
Ik raad het dan ook niemand aan om iets van Abit te kopen ( mijn mening)
Abit service=shit service

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:28
De Abit MAX garantie zegt me niet, maar als Abit die service verleent, jij deze afgenomen hebt dan zijn zij, ongeacht de drukte, verplicht om deze na te komen.

Daarnaast dient de retailer waar je het mainboard hebt gekocht je je garantie te geven. Jij dient van hem minimaal 2 jaar garantie te krijgen denk ik (europese regel geving denk ik). Hij kan je dan niet doorverwijzen naar Abit, tenzij er in de MAX garantie duidelijk staat dat Abit het direct afhandelt.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Abit's RMA Service is de beste van alle moederbord fabrikanten. Waarschijnlijk is er iets mis met de Nederlandse tak.

En welk adres heb je gebruikt? Volgens de Abit website is dit het hudige adres:

AMOR Computer B.V.
Van Coehoornstraat 7
5916 PH Venlo

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
jep dat is het adres die ik heb gebruikt :S

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-08 01:26
The Source schreef op 16 juli 2004 @ 22:10: ...Daarnaast dient de retailer waar je het mainboard hebt gekocht je je garantie te geven. Jij dient van hem minimaal 2 jaar garantie te krijgen denk ik (europese regel geving denk ik). Hij kan je dan niet doorverwijzen naar Abit, tenzij er in de MAX garantie duidelijk staat dat Abit het direct afhandelt.
Volgens mij is "europese regel" 6 mnd en "nederlandse regel" minimaal 1 jaar, maar ik kan het mis hebben (vroeger wist ik dit soort dingen precies, maar ik loop een beetje achter). In ieder geval moet je, mocht Abit dwars gaan liggen, hoe dan ook terecht kunnen bij de leverancier, die is alleen niet gehouden aan de speciale 3-dagen overeenkomst die je kennelijk met Abit hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door RikTW op 17-07-2004 00:30 ]

• XII
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-06 21:55

XII

Begint, eer ge bezind

Erg rottig, maar mijn ervaringen zijn juist zeer positief met de Abit RMA.

Mobo, AN7,1 week oud, via Maxpert meteen een nieuwe. >:)
NBfan, NF7,1/2 jaar oud, direct antwoord via mail(half uur),
2 dagen later binnen via post. :*)
Videokaart, GF3Ti500, 2 jaar oud, en overleden. Nieuwe GF4-4600 terug.
Moest ik wel 6 weken op wachten. _/-\o_ :*)

Nou weet ik een ding zeker,

Het volgende mobo wordt zeker weer een ABIT.
En als ze een beetje snel zijn met leveren, mijn volgende vidkaart ook.
X800XT-AGP
:*) :*) :*)

AMD64 3000Winnie@275,Neo2Plat, 1g Plat-rev2-2,5-3-3-10,X800Pro@XTPE

Verwijderd

Even terug in de tijd en antwoorden op jullie forum.
Max service bestaat en moet ook uitgevoerd worden, klopt.
Als deze service bestaat heeft de handelaar er niets mee te maken is dit rechstreeks met de klant zelf.
Garantie van het EU recht is beraamd op 2 jaar door diegene die het product heeft verkocht, en kan per land op garantie zelf verschillen.....Maaaar er moet 2 jaar service verleend worden door de verkoper aan de koper.

Als bij ABIT je wordt verteld dat het druk is kan het zijn dat het inderdaad druk is met verkoop wat allemaal vanuit Nederland voor bijna heel Europa wordt geregeld.
Als iemand 6 maanden heeft moeten wachten is de vraag via welke weg het product is gegaan of dat deze klant zich aan de RMA procedures heeft gehouden die door abit worden gesteld.
denk daar maar een over voordat er foutieve info in de wereld wordt geholpen over een goed product.
Pagina: 1