Toon posts:

Help! 40 Gb & 80 Gb drive opeens leeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een vastloper en uitzetten van PC zijn opeens mijn 40Gb en 80 Gb maxtor drives helemaal leeg (geen partities meer). De 2x 6Gb schijven met win98se er op, die in dezelfde pc zitten, zijn wel nog steeds 100% OK. Dit gebeurde op 23 december, rond 13:00.

Ik heb Ontrack Easy Recovery 4.10 gebruikt, maar die komt er na 7 uur scannen opeens achter dat de drives groter zijn dan 32Gb en weigert verder dienst.

Norton Disk Doctor wil ook niet, omdat de drives met Partition Magic zijn gepartitioneerd en daar heeft NDD volgens de readme.txt wel eens problemen mee...

De HDD's zijn niet physiek beschadigd. Ik vermoed een overschrijving van de partition table a la CIH, alhoewel ik geen virus heb gevonden en geen andere programma's gebruikte dan voorheen.

:? Welk programma kan ik gebruiken voor een recovery van deze drives?
(al mijn HDD recovery tools stonden op die 80Gb drive ;( isn't that ironic?)

:? Wat zou het kosten om die 80Gb drive door Ontrack UK te laten recoveren?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

MQ
--
ICQ 9293364 (misschien makkelijker/sneller dan replies in dit forum)

Verwijderd

Topicstarter
Er zal toch wel iemand zijn die een antwoord op deze vragen weet of suggesties heeft?

misschien was die ICQ opmerking niet echt handig. reply dus aub in dit forum.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

1) Check eens het bios... zijn de instellingen daar nog wel goed??? Heeft een vriend van me een keer gehad... ineens deden zijn schijven het ook niet meer... het bios had z'n 6 gig-schijf ineens ingesteld als 512MB-schijfje oid....

Als dit niet het geval is, kan het zijn dat je Boot-partitie niet in orde is...
Je kunt dan het volgende proberen:
fdisk/mbr

Verwijderd

had je niet een backup moeten maken?

:z

Verwijderd

recoveren is harstikke duur..

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 16:38
Ik had dit een keer met mijn 30 gig maxtor. Bij een reboot bleken ineens al mijn partities weg :/ Nooit achter gekomen wat het was kon er ook niks over vinden op i-net

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:42
powerquest lost and found kan je ff proberen

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beschouw je data maar als verloren :( Heb het ook een keer gehad en enigste oplossing was FORMAT.

Jammer maar helaas.

Verwijderd

Topicstarter
wfvn: het bios was goed. heb de hdd's ook op twee andere pc's geprobeerd, zonder succes.

fdisk /mbr heeft alleen nut als de partities er nog zijn, en da's nu juist het probleem. 2 andere drives in diezelfde PC zijn nog prima in orde.

CIH heeft me ooit hezelfde geflikt, met 8Gb drive. daar kreeg ik 2 van de 3 partities gewoon terug met NDD. Ik vermoed nu iets soortgelijks.

Lost And Found zal ik eens proberen, heb net versie 1.06 ontvangen.

Backups.. da's lastig met 80Gb FTP site.. maar je hebt wel gelijk. Maak jij ze zelf wel? :P

Verwijderd

Er was toch een nieuw virus in omloop dat rond Kerstmis actief werd en een hoop schade kon aanrichten?
Maar dat zou OP Kerstmis actief worden. Misschien had jij al een variant ofzo.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 06:59

4POX

Everybody is wired

Daarom probeer ik ook haast te maken om een DDS1 streamer te regelen.. Want dan wordt er elke nacht bij mij een backup gemaakt.. Al mijn documenten sla ik nu op de server op.. Als mijn workstation crasht heb ik alles nog op de server staan.. Maar dat wil ik nu ook eens kunnen backupen want de server blijft ook een PC..

Werkt de nieuwste NDD ook niet.. ¿

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
ik ben achter de oorzaak van het probleem gekomen. De website van CeQuadrat had de volgende FAQ. Ik heb idd een Abit board en allen de 2 drives aan de UDMA66 controller zijn leeg.

Ontrack Easy Recovery 4.10 kon niet overweg met drives groter dan 32Gb, maar met versie 5.0 heb ik inmiddels het meeste van mijn 40Gb drive terug. Aan de 80Gb ben ik nog niet begonnen maar ik verwacht dat ik ook daar het meeste zal kunnen redden.

Het doomdenkende antwoord dat ik het wel kon vergeten blijkt dus volledig misplaatst te zijn geweest, waarvoor geen dank.

quote van de CeQuadrat site:
Question: After installation of WinOnCD I miss the masterbootrecord.

Answer: Highpoint busmasterdrivers (as used on most ultradma66 Abit-Motherboards) cause fatal errors in older versions! (HPT366.MPD Version 1.007 and HPTPWR.VXD Version 1.07 or older) (in the worst case they deletes the MasterBootRecord!!!) The most current drivers from Highpoint work without any problem!

Ook geen dank gaat uit naar CeQuadrat vanwege het feit dat hun shite software deze ellende veroorzaakt, het feit dat ze hier niet eens voor waarschuwen bij opstarten van het programma, en het feit dat ze niet eens melden HOE het probleem eventueel te repareren valt.

Prettige feestdagen en gelukkig nieuwjaar. Oh en ook alvast een zalig pasen...
Pagina: 1