Toon posts:

Opstarten XP zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn pc. Tijdens het opstarten van mij pc loopt hij netjes door je bios en het eerste gedeelte van xp start. Op het moment dat hij gaat overswitchen naar een andere resolutie dan staat het scherm op zwart. Dit is in alle modussen zo, veilige modus, laatst goed werkende installatie etc. Ik heb al een ander merk type videokaart erin geplaatst , maar dit lost het probleem ook niet op.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Hmmm... aan een te hoge resolutie of een verkeerde driver kan het niet liggen, dan zou het wel moeten werken onder Veilige Modus en VGA modus. Raar. Heb je al een andere monitor geprobeert?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat klopt inderdaad. Het is erg vreemd.
Andere monitor exact hetzelfde probleem , dus het ligt degelijk wel aan de software.
Merely schreef op 16 juli 2004 @ 16:03:
Hmmm... aan een te hoge resolutie of een verkeerde driver kan het niet liggen, dan zou het wel moeten werken onder Veilige Modus en VGA modus. Raar. Heb je al een andere monitor geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
het zijn wel beide nvidia kaarten. Is het mogelijk om deze drivers via de herstelconsole te verwijderen?

Verwijderd

Had van de week t zelfde probleem, maar bleek em aan t moederrbord te liggen..
Kortste klap om uit te proberen is gewoon windows opnieuw installen.. en hopen dat het gewoon je windows is die t heeft begeven..

En in veilige modus draait de pc sowieso in een modus die voor alle kaarten geschikt is 640x480 of zo met vet weinig kleuren

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 20:13:
het zijn wel beide nvidia kaarten. Is het mogelijk om deze drivers via de herstelconsole te verwijderen?
Het ligt niet aan de drivers... Videodrivers worden niet geladen in Veilige Modus.

Heb je al gekozen voor de optie 'laatst bekende werkende configuratie'? Misschien heb je geluk an doet ie het dan wel weer :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Jah deze heb ik ook al gekozen, werkt ook niet. Vreemd is het :S
Merely schreef op 16 juli 2004 @ 21:49:
[...]

Het ligt niet aan de drivers... Videodrivers worden niet geladen in Veilige Modus.

Heb je al gekozen voor de optie 'laatst bekende werkende configuratie'? Misschien heb je geluk an doet ie het dan wel weer :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou eventueel deze stappen eens kunnen volgen om je systeem weer bootbaar te maken: http://support.microsoft.com/?kbid=307545

Verder een kleine opmerking - een forum is geen mail en de manier waarop er op een forum gequote wordt is ook iets anders dan jij in een mail zou doen :)
Pagina: 1