Toon posts:

[premiere] Camera offline probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kom ik terug van een heerlijke vakantie in Turkije. Wat bezienswaardigheden gefilmt. Leuk even op de PC zetten en bewerken. Niet dus......
Windows herkent dat er een camera word aangesloten en onderneemt actie. Alleen in premiere is de 'device offline'. Kan zo niet vinden wat er dan mis is.

Vorig jaar heb ik wat filmpjes via premiere en Firewire op DVD gezet. Zover ik me kan herinneren zonder problemen.

Nu is een tijdje geleden mijn software register weggeweest. Alles is al redelijk hersteld. Alleen kan dit er mee te maken hebben.

WinXP
Adobe pemiere
Sony TRV24E

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:14
Heb je al geprobeerd of een herinstallatie werkt? En probeer het eens met Windows Movie Maker om te kijken of het probleem zich alleen tot Premiere beperkt.

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 15:22:
Vorig jaar heb ik wat filmpjes via premiere en Firewire op DVD gezet. Zover ik me kan herinneren zonder problemen.
Nu kan het wezen dat ik voor jou een "domme" vraag stel, maar ik doe het toch: weet je zeker dat je een firewirekabel hebt gebruikt en geen USB.

/me jevn heeft vaker mensen geholpen die dezelfde fout maakten ondanks dat ze wisten dat ze firewire moesten gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Na gecontroleerd te hebben, het zal je maar gebeuren inderdaad, ja ik gebruik de Firewire kabel.

Windows Moviemaker geeft het volgende resultaat. Ik kan de camera niet aansturen (starten etc) maar wel beeld op de pc zien wanneer ik de camera handmatig start.

Windows herkent dus de camera, er komt videodata binnen wanneer ik de camera zelf start. Alleen de communicatie erom heen werkt nog niet. Zijn er drivers of iets dergelijks te vinden die je gebruikt om dit te kunnen?

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat ik zou gaan voor een verse install van premiere in dit geval, zeker als de reg gegevens enigzins verkl**t zijn geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry had ik er bij moeten melden. Ik heb Premiere opnieuw geinstalleerd. Deze wou al niet eens opstarten na de reg-actie

Verwijderd

Topicstarter
Bij adobe gaven ze als tip: een verse windows install. Heb ik gedaan. En inderdaad, de besturing werkt weer. Ergens een klein foutje in Windows.

Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1