Speedtouch 570 + ST110 draadloos valt weg

Pagina: 1
Acties:

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Hey,

ik zit met een klein probleem.
namelijk dat ik sinds een dag of 3 op een wireless verbinding zit op een
speedtouch 570 router, die info stuurd naar een speedtouch110 wireless
kaart in mijn laptop.

tot gister avond had ik nergens last van maar sinds ik een schone windows
op de laptop gezet heb, valt de verbinding constant weg na een minuut of 5

ik heb wat research gedaan en het lijkt mij logisch dat het aan windows ligt
aangezien het pas begon toen ik een nieuwe windows geinstaleerd had
en omdat ik in de search een paar topics heb gevonden waar in staat dat
het echt aan windows ligt en dat SP1 het zou verhelpen.

iemand hier ervaring mee, of het werkt enzo?

Edit: er hangt trouwes ook nog een computer aan met een gewone lan kabel
die heeft nergens last van het ligt volgens mij dus echt niet aan de modem

[ Voor 10% gewijzigd door klomp op 16-07-2004 14:59 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Waarom zou je eigenlijk geen sp1 installeren :?

Aangezien die updates niet voor niets verschijnen en bedoeld is om je systeem beter te laten functioneren ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• klomp
Turkish schreef op 16 juli 2004 @ 15:00:
Waarom zou je eigenlijk geen sp1 installeren :?

Aangezien die updates niet voor niets verschijnen en bedoeld is om je systeem beter te laten functioneren ;)
ik bedoelde dus, of het waar was dat die update er voor kon zorgen dat dat gezeik met dat draadloos afgelopen zou zijn

ik doelde niet op "ik instaleer het liever namelijk niet" maar ik heb net een nieuwe windows geinstaleerd, waar dus helemaal niks in staat nu, OOK geen updates

en sinds die windows erop staat valt de verbinding tussen router en wireless kaart constant weg,

ik probeer die updates te halen op het moment, maar hij valt na 3 minuten weg, en
met 110k/s haal ik niet binnen 2 minuten en 59 seconden 25 mb binnen ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als de verbinding wegvalt en er komt dan gelijk te staan, "er zijn 1 of meerdere netwerken beschikbaar" in zo'n ballonnetje, dan heb ik twee oplossingen voor je.

Installeer patches van microsoft voor hun "zero configuration", die kan je hier vinden. Hiervan weet ik niet 100% zeker of dit het probleem oplost, maar het is wel een probleem in "zero configuration" (draadloze ondersteuning van XP) van microsoft.

Oplossing twee: Schakel die hele "Zero configuration" uit en gebruik de software van thomson om het netwerk in te stellen, net zoals je onder windows 98 t/m 2000 zou doen. Dat doe je door de client manager te openen en dan in het menu onder file "disable zero configuration" te selecteren. Dan moet je onder "actions" in het menu weer een profiel aanmaken net zoals je eerst moest doen, toen je geen XP gebruikte :).

Die laatste oplossing werkt gegarandeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 16-07-2004 15:13 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• klomp
JvS schreef op 16 juli 2004 @ 15:12:
Als de verbinding wegvalt en er komt dan gelijk te staan, "er zijn 1 of meerdere netwerken beschikbaar" in zo'n ballonnetje, dan heb ik twee oplossingen voor je.

Installeer patches van microsoft voor hun "zero configuration", die kan je hier vinden. Hiervan weet ik niet 100% zeker of dit het probleem oplost, maar het is wel een probleem in "zero configuration" (draadloze ondersteuning van XP) van microsoft.

Oplossing twee: Schakel die hele "Zero configuration" uit en gebruik de software van thomson om het netwerk in te stellen, net zoals je onder windows 98 t/m 2000 zou doen. Dat doe je door de client manager te openen en dan in het menu onder file "disable zero configuration" te selecteren. Dan moet je onder "actions" in het menu weer een profiel aanmaken net zoals je eerst moest doen, toen je geen XP gebruikte :).

das precies wat er komt te staan ja! dus t heeft wel met die windows updates te maken? appart zeg :P

naja thx ik zal even kijken of het idd werkt

Verwijderd

JvS schreef op 16 juli 2004 @ 15:12:

Inderdaad, zoals JvS zegt, zo doen. Laat maar een service je verbinding "beheren".

• klomp
dus jullie raden me het 2e aan, en die software zou bij de router of de wireless kaarten moeten zitten i guess

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, dat is dat "trappetje" wat rechtsonderaan staat :). Als je de kpn of thomson cd installeert, komt dat dingetje er vanzelf te staan :).

• klomp
Nog steeds na 5 minuten, wireless weg..
Ik probeer nu via een gewone lan kabel mijn windows te updaten, dus alle updates
van die site af te plukken

en dan maar hopen dat het goed is, gistere werke het nog gewoon onder xp
en toen die fotmat en nieuwe windows, toen was het screwed :/

• klomp
ok nu word t frustrerend! :(

na een compleet schone windows erop gezet te hebben, alle updates naar binnen
getrokken te hebben EN die thomson client te gebruiken gebeurd het gewoon NOG!

ik word echt een klein beetje agresief tegenover mijn tft scherm op het moment :S

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

je hebt "zero configuration" uitgezet?? Ik kan het bijna niet geloven, dan KAN er niet eens meer zo'n pop-up schermpje komen met "er zijn 1 of meerdere netwerken beschikbaar"...

• klomp
met zero UIT krijg k geen eens verbinding als k zon nieuw "profiel" gebruik

[ Voor 12% gewijzigd door klomp op 16-07-2004 19:51 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan stel je het gewoon niet goed in.
Actions, add/edit, "add" (profiel toevoegen)
Naam geven, base station connection kiezen, volgende, scan drukken, speedtouch netwerk kiezen uit lijstje, volgende, beveiliging aanzetten, hexadecimaal kiezen, wep code die op de modem staat invullen, volgende, power managent off, voltooien, ok klikken en klaar.

Ik geloof niet dat het MET zero configuration wel lukt om een netwerk te krijgen en met die software niet. Volgens mij stel je niet eens een netwerk in. Waar gaat het exact fout dan?

• klomp
das dus hoe ik het ook gedaan heb :S k zie heir nu een leuk vinkje staan met euh "connect to this network even if its not your first choice" oid ff kijke of dit effect heeft.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat je beter even de helpdesk van de leverancier kan bellen, want je doet gewoon een stapje fout, telefonisch kunnen ze even de stappen doornemen. Schiet beter op dan dit veredelde chatten. Je stelt het namelijk echt gewoon verkeerd in.

• klomp
JvS schreef op 16 juli 2004 @ 19:55:
Ik denk dat je beter even de helpdesk van de leverancier kan bellen, want je doet gewoon een stapje fout, telefonisch kunnen ze even de stappen doornemen. Schiet beter op dan dit veredelde chatten. Je stelt het namelijk echt gewoon verkeerd in.
uh mja drom is werkt het nu ook ineens zonder disconnects zeker :P
k heb nog is gedaan wat jij neer gezet heb, en toen nog dat vinkje waar k het net over had aangevinkt.. en tot nu toe nog geen disconnects.. ff afkloppen..

naja 1000× thx voor je hulp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

moet je je pc nu eens 1x opnieuw opstarten. Blijft het dan opgelost>?

• klomp
yup, gewoon netjes verbinding
Pagina: 1