"mijn" Paradigit Ultima

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01 10:35
Ik ga binnenkort op kamers, en schaf daarvoor een hele nieuwe pc aan. Ik wil deze laten samenstellen door paradigit, dit omdat ik alleen maar goede ervaringen heb met paradigit, en pure luiheid.

De pc moet in eerste instantie gewoon kunnen tekstverwerken, printen en internetten (dit kan praktisch overal op, dus verder niet van toepassing). Verder ben ik van plan op de momenten dat ik niet hard aan het studeren ben, spellen te spelen (online) en me bezig te houden met multimedia zoals het branden van dvd's en mp3's.
Ik wil de pc een soort van centrale functie geven, dat wil zeggen dat ik de pc aan wil sluiten op mijn tv en stereo, zodat ik mp3's zo hard mogelijk kan luisteren :) en ik geen losse dvd-speler hoef te kopen. De spellen die ik wil spelen moeten er gewoon goed uitzien, en goed lopen.

Ik heb de volgende pc op de site van Paradigit samengesteld:
Interne onderdelen: (inclusief B.T.W.)

1 Paradigit Ultima 116 (zwart)

1 AMD Athlon XP 3000+ 400FSB Socket-A € 80,00
1 Koeler socket A tm 3200+ Glacialtech LN
1 Kast Ventilator 80x80mm 12 Volt
1 Asus A7V600-X Socket-A DDR400 AGP8x
2x Geheugen Dimm 512 MB PC2700 DDR 3 j. Gar € 149,00
2x WD 80,0 GB UDMA100 7200RPM 2MB Cache € 79,00
1 NEC ND2500A DVD±R/RW IDE OEM Zwart € 30,00
1 Connect3D ATI Radeon 9800 Pro 128MB TV D € 154,00
1 Creative 5.1 SB LIVE! 5.1 OEM € 29,00 --> hoorde dat deze kaarten verouderd zijn, wat zijn dan alternatieven?
1 Netwerkkaart On Board
1 Sitecom mem read/writ int OEM USB2.0 Zw. € 16,00
1 PARA miditower ATX V-06BG 300W U-LN Zwar

Software:

1 Microsoft® Windows® XP Home NL OEM + LIC
1 Panda Titanium 2004 OEM Antivirus 1 jr u
1 MS Works 2003 NL V7.0 OEM CD + LICENTIE

Externe onderdelen:

1 Iiyama 19" LS902UTG Wit € 179,00
1 HP OfficeJet PSC2175 € 209,00
1 Philips 5.1 Rhytmic Wave A2.610 Zwart € 46,00
1 Logitech Internet Keyb. OEM PS/2 Zwart
1 Logitech Optical WheelMouse Prem. OEM Zw
1 Garantie: 3 jaar Carry-In
(de prijzen achter onderdelen zijn meerprijzen)

Totaalprijs: 1600,- incl.

Ik heb grotendeels "Gewoon" gekozen voor de grootste en snelste dingen, zodat deze nog een lange tijd meegaan (zoals bv. de processor en het RAM geheugen). Sommige dingen gewoon omdat dat de enige waren die paradigit aanbood (zoals brander en koeling etc.)

Ik heb over bepaalde onderdelen wat vragen:

1) Het beeldscherm: dit is gewoon de goedkoopste, ik ben er inmiddels wel achter dat het een k*t ding is. Op 1280x1054 89 hrtz. Verder bied paradigit weinig CRT schermen aan, de beste is een Liyama diamondtron a la 380,- euro. Het scherm uit de best buy guide lijkt me ook wel gaaf: Monitor: Samsung Syncmaster 957MB 19" - € 225,54, maar ben ik hier in de buurt nog nergens tegen gekomen :?

2) De geluidskaart en de boxen: ik was nog onder de indruk dat on-board klote was, wat hoor ik nou net, dat het dus wel meevalt. Wat ik ook hoorde is dat de 5.1 kaartjes van creative verouderd zijn. Ik wil wel graag de 5.1 speakerset, zou dit aan dezelfde configuratie geknoopt kunnen worden zonder de 5.1 kaart? En zijn de boxjes die ik gekozen heb wel goed?

3) De brander: ik hoor dat ik beter de 2510 kan kopen. Stel nou dat paradigit deze niet levert, is dat dan erg vervelend?

4) De harde schijven. 8 mb cache is beter, snap ik, maar ik moet dan meteen een 160 GB schijf kopen. Is die 8 mb cache echt de moeite waar om overdreven grote schijven te kopen?

Bronnen:
http://www.paradigit.com
http://www.tweakers.net

King of Cod

Verwijderd

waarom pak je geen PC3200 geheugen want je mobo kan PC3200 gewoon aan ik zou aanraden dit wel te doen

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Uit pure luiheid, kostenoverweging en zekerheid zou ik eerder een LIDL- of ALDI-aanbieding met 3 jaar onsite garantie nemen. Scheelt enorm veel.

ARME AOW’er

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-01 04:14

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Die monitor: DUMPEN!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Wat betreft die geluidskaart, tegenwoordig heeft Creative de SoundBlaster Audigy 2 serie :) Zeer mooie kaarten en geweldig geluid (wel duur maargoed).

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Even een korte repley van mij omdat ik nog aan het werken ben maar dit zou ik dus niet doen...

Mijn advies:

Koop een AMD 64 2800, meer upgrade mogelijkheid.
Koop pc3200 geheugen.

En koop een andere case. 300watt is ECHT NIET genoeg voor zon systeem. Tuurlijk je systeem zal waarschijnlijk wel draaien maar de voeding zal het zwaar hebben en mocht je later upgraden dan kun je het wel vergeten.

Ik lees net dat je een 3000+ en nog eens een 9800 wilt gaan draaien, dan kun je het dus wel vergeten met die voeding.
NEC ND2500A DVD±R/RW IDE OEM Zwart € 30,00
Beetje vreemde prijs.
En dat geheugen is juist weer heel erg duur per stuk. Ik verkoop ze per stuk voor 98 euro.

Dus: Besteed even wat meer tijd en koop een goede pc.
En de prijzen zijn ook niet echt super.
En heb je hier nog een goed argument voor :?

Editje:

Koop gewoon ergens anders je pc, ik werk in een goed lopende pc shop en ik kan je vertellen dat je voor 1600 euro wel een beter systeem kunt krijgen.

Meer ga ik verder dan ook niet zeggen, want met een beetje onderzoek kun je al heel veel vinden :)

[ Voor 47% gewijzigd door Roberto op 16-07-2004 20:51 ]

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:48

Wok

Dakloos...

RS_003 schreef op 16 juli 2004 @ 20:41:
Even een korte repley van mij omdat ik nog aan het werken ben maar dit zou ik dus niet doen...

Mijn advies:

Koop een AMD 64 2800, meer upgrade mogelijkheid.
Koop pc3200 geheugen.
Hier sluit ik me bij aan. Socket A is aan het einde van haar levenscyclus en zal niet of nauwelijks verder meer ontwikkeld worden. Maar.......

Aan de andere kant meen ik meermaals op tweakers gelezen te hebben dat So774 ( :? ) ook slechts een tussenstap is naar So939 en So940. Misschien is het dan juist verstandig om qua mobo en proc eerst nog een XP te kiezen (kostenbesparing en nu nog meer dan snel genoeg). Moeilijk.... misschien dat andere tweakers hier iets zinnigs over kunnen zeggen :?

Als je bij de XP blijft, koop dan inderdaad PC3200 geheugen. Ten eerste omdat de XP ook op 400MHz FSB draait. PC2700-geheugen werkt op 333MHz en zal dan het systeem onnodig vertragen (bottleneck)
Ik lees net dat je een 3000+ en nog eens een 9800 wilt gaan draaien, dan kun je het dus wel vergeten met die voeding.
Ik zou inderdaad kiezen voor een wat zwaardere voeding en liefst ook een van een goed aangeschreven merk (Antec, Enermax, Zalmann) met het oog op stabiliteit.

Verder heeft RS_003 het allemaal wel gezegd :) Ik vind de prijzen ook niet overtuigend en in dit geval denk ik dat je met wat extra onderzoek en zelf samenstellen/bouwen best nog wel een aardige som geld kan besparen. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
RS_003: Misschien is dat geheugen de prijs van beiden reepjes?

Paradigit is niet de enige winkel waar je dingen kan samenstellen. Je hebt er misschien goede dingen over gehoord, maar zoals al blijkt heb je met vele andere webshops veel meer keus. Zo kan je, voor die 1600 Euro, een mooi Athlon64 systeem samenstellen dat een stuk langer meegaat dan een simpele AthlonXP.

Tegenwoordig zit op elk simpel moederbord wel onboard geluid. Een extra geluidskaart is bijna niet benodigd dus. De prijs van een 120GB disk verschilt niet erg veel met de prijs van een 80GB disk, waardoor 120GB een stuk interessanter wordt (vooral met 8mb cache).

Een 300Watt voeding van goede kwaliteit zal het systeempje wel trekken. Toch lijkt het me handig een beetje speling te hebben. Een Enermax 350W voeding bijvoorbeeld, is prima voor dat soort zaken.

Hier een schetsje van wat ik in gedachten had:

Productnaam(Sub)totaal
1AMD Athlon 64 3000+ (512KB cache, 2GHz, Boxed)€ 223,-
1MSI K8N NEO Platinum, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)€ 118,-
2512MB PC3200 DDR (TwinMos)€ 156,-
2Western Digital 120GB (WD1200JB, 7200rpm, 8MB)€ 164,-
1NEC ND-2500A zwart€ 68,-
1MSI Radeon 9800 Pro 128MB, RX9800PRO-TD128€ 191,-
1Iiyama LS902UT Vision Master 1451 19\"€ 167,-
1Sweex 6 in 1 cardreader extern USB 2.0€ 10,-
1HP PSC 2175€ 173,-
1Philips A 2.610 Rhythmic Wave (5.1)€ 54,-
1Chieftec Dragon DX-01W (zonder voeding)€ 66,-
1Enermax 365AX-G-FM, 350W€ 54,-
1Logitech MX510 Optical Mouse (USB)€ 36,-
1Logitech keyboard€ 12,-
Voeg deze artikelen toe aan je T.net winkelwagen€ 1492,-

Het nadeel is wel dat dit net iets duurder uitvalt, als je de Windows licenties mee rekent.

• Bep De Bouwer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2025
Kun je je software niet via onderwijsinstelling aanschaffen?

Verwijderd

Uit mijn kamertijd kan ik me herinneren dat er in zo'n hok altijd een chronisch gebrek aan ruimte was. Voor een heel klein beetje meer dan een goede CRT schaf je ook een goede TFT aan, misschien een overweging. Die paradigit mid-tower is zeker geen verkeerde kast, externe bays zijn tool-less, wel aan de prijzige kant. Dat verhaal over die voeding, grote korrel zout toepassen. Hier draait een Thunderbird systeem wat echt met veel hardware is volgepropt in een Big Tower stabiel op een 235 W voeding. Wel waar, de XP 3000+ is inderdaad end of the road. Wat prestatie betreft heb je er zeker de komende jaren genoeg aan, maar een upgrade zet je dus meteen op een nieuw moederbord met processor en geheugen, eventuele videokaart. Wat dat laatste betreft, eventueel wil je er ook rekening mee gaan houden dat PCI-express zo langzamerhand de markt insijpelt, het zou wel eens snel kunnen gaan binnen een jaar. Verder zou ik persoonlijk meer dan 1 case-fan willen, amd staat er om bekend nogal warm te kunnen worden als de flow door de kast niet goed is. Over de prijzen van paradigit, het is zeker niet de goedkoopste zaak, hun assortiment is niet overweldigend. Wel goede service, en men doet niet moeilijk, maar met een als aankomend student ongetwijfeld beperkt budget weet ik wel andere adressen waar je inderdaad veel goedkoper uit bent. Verder scheelt het ook weer enkele pegels als je het systeem zelf opbouwt, wat tevens inhoudt dat je zelf bepaald waar je componenten komen en hoe netjes alles is afgewerkt.

• Roberto
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 21:26:
Uit mijn kamertijd kan ik me herinneren dat er in zo'n hok altijd een chronisch gebrek aan ruimte was. Voor een heel klein beetje meer dan een goede CRT schaf je ook een goede TFT aan, misschien een overweging. Die paradigit mid-tower is zeker geen verkeerde kast, externe bays zijn tool-less, wel aan de prijzige kant. Dat verhaal over die voeding, grote korrel zout toepassen. Hier draait een Thunderbird systeem wat echt met veel hardware is volgepropt in een Big Tower stabiel op een 235 W voeding. Wel waar, de XP 3000+ is inderdaad end of the road. Wat prestatie betreft heb je er zeker de komende jaren genoeg aan, maar een upgrade zet je dus meteen op een nieuw moederbord met processor en geheugen, eventuele videokaart. Wat dat laatste betreft, eventueel wil je er ook rekening mee gaan houden dat PCI-express zo langzamerhand de markt insijpelt, het zou wel eens snel kunnen gaan binnen een jaar. Verder zou ik persoonlijk meer dan 1 case-fan willen, amd staat er om bekend nogal warm te kunnen worden als de flow door de kast niet goed is. Over de prijzen van paradigit, het is zeker niet de goedkoopste zaak, hun assortiment is niet overweldigend. Wel goede service, en men doet niet moeilijk, maar met een als aankomend student ongetwijfeld beperkt budget weet ik wel andere adressen waar je inderdaad veel goedkoper uit bent. Verder scheelt het ook weer enkele pegels als je het systeem zelf opbouwt, wat tevens inhoudt dat je zelf bepaald waar je componenten komen en hoe netjes alles is afgewerkt.
Even 2 dingen.

• 1: Gebruik Enters 8)7

• 2: Volgens mij weet jij niet waarover je praat.
Een thunderbird is iets heel anders dan een Amd XP 3000+ en dan nog eens een Radeon 9800. Tuurlijk, jouw voeding zal best die thunderbird kunnen trekken als hij van een beetje goed merk is.

Maar deze spullen gecombineerd is niet echt verstandig.

Let op: Ik zeg niet dat het niet gaat werken, ik twijfel er echter wel aan, en zeker als je later gaat upgraden.

[ Voor 14% gewijzigd door Roberto op 16-07-2004 23:15 ]

• Wok
  • Laatst online: 00:48

Wok

Dakloos...

RS_003 schreef op 16 juli 2004 @ 23:12:
[...]

Even 2 dingen.

• 1: Gebruik Enters 8)7

Een thunderbird is iets heel anders dan een Amd XP 3000+ en dan nog eens een Radeon 9800. Tuurlijk, jouw voeding zal best die thunderbird kunnen trekken als hij van een beetje goed merk is.

Let op: Ik zeg niet dat het niet gaat werken, ik twijfel er echter wel aan, en zeker als je later gaat upgraden.
Hieraan toevoegend:

AMD's zijn niet meer de heethoofden van vroeger (Palomino, Thunderbird). ;)

Hier draait een XP2800 zonder extra casefans. De enige casefan in mijn kast, hangt voor mijn harde schijven om deze te koelen. Verder niks en het draait probleemloos. De hete zomer van vorig jaar vormde ook geen enkel probleem.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-01 15:13
Aikeleer schreef op 16 juli 2004 @ 21:15:
RS_003: Misschien is dat geheugen de prijs van beiden reepjes?
...........
...........
Het nadeel is wel dat dit net iets duurder uitvalt, als je de Windows licenties mee rekent.
De prijs, zoals vermeld in je winkelmand, is natuurlijk bij de goedkoopste zaken in Nederland.

Reken je de verzendkosten mee, dan zit je al over de 1600 euro, en dan heb je nog nix over die Windows licenties gesproken.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Al weer een poosje terug was een complete AMD XP64 3200 in de aanbieding bij LIDL in Duitsland. Dat ding ging daar weg voor, schrik niet, € 999,00. Schermpje erbij van € 200,00 en je hebt toch heus een aardig systeem wat op punten absoluut niet onder doet van bovenstaande aanbieding.

Prijs was trouwens incl. licenties. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 16-07-2004 23:46 ]

ARME AOW’er

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
de ah had ook een amd xp64 3000+ voor 999 ik geloof inc monitor ik weet niet of die aanbieding nog steeds geld

Verwijderd

RS_003 schreef op 16 juli 2004 @ 23:12:
[...]

Ik denk dat jij niet al te voorbarig conclusies moet trekken. Ik heb meerdere systemen succesvol in elkaar gezet, allemaal stabiel, met een grote variatie aan hardware, dus dat ik niet zou weten waar ik over praat is van jouw hand een uiterst domme en ongefundeerde opmerking. Verder noem ik de toonzetting van je reply's gewoon agressief, zou je misschien ook eens naar moeten kijken.

Goed, om even op dat bewuste systeem met een thunderbird 1200 terug te komen, daar zit in:
Twee SCSI HDD
Drie optical drives
Netwerkkaart
Geluidskaart
SCSI-kaart
Firewire kaart
ISDN-kaart
Radeon 8500
Waterkoel-pomp op de voeding aangesloten
Meerdere fans

En natuurlijk gaan nu mensen beweren dat je hier minimaal 300 Watt voor nodig hebt, mijn eerste gedachte toen die bak tot stand kwam was ook wel dat de voeding van 235 Watt wel eens te kort zou kunnen schieten, dus hielden we eventueel rekening met een andere voeding, doch de voeding van 235 Watt trok het feilloos, systeem was stabiel.

Ik zou het onderscheid tussen een TB en een XP niet kennen? Jammer joh, van beide serie heb ik systemen samengesteld. Hoewel het waar is dat een TB 1200 in vergelijking met een XP een heethoofd is, houdt dat geenszins in dat je de koeling van een XP moet verontachtzamen. Wat verder dan ook nog eens iets is, een TB 1200 trekt feitelijk net zo veel stroom als een XP. Waar zou die warmte toch vandaan komen hè.

Laat ik het zo stellen, die enorme hype die er heerst over voedingen van meer dan 300 Watt is overdreven, je moet toch wel een bizar systeem samenstellen om aan een voeding van 300 Watt tekort te komen. Waarom zou anders letterlijk iedere kast met 300 Watt of de duurdere met 350 Watt geleverd worden?

• TafkaP
Bedankt voor de reply's, heb nu effe geen tijd om er al te diep op in te gaan :)

Maar voordat dit een discussie word over hoeveel Watt een pc moet hebben, ik neem aan dat ze dat bij paradigit (of elders, want ik twijfel) wel voldoende verstand hebben om zo'n pc volledig functionerend in elkaar te bouwen. Ja toch, niet dan?

Mocht ik trouwes elders een pc willen samenstellen, waar kan ik dat dan het beste doen? En ik ben opzoek naar een grote landelijke keten, geen geen halve-gare "van hobby mijn beroep gemaakt" boerelul bedrijf :)
Heb al wat rond gekeken, bevalt me allemaal eigenlijk niet, bijvoorbeel mycom levert rare videokaarten en hebben nog nooit van een NEC brander gehoort volgens mij. En dan heb ik het niet eens over de vage en onduidelijke websites :)

[ Voor 20% gewijzigd door TafkaP op 17-07-2004 13:17 ]

King of Cod

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Leuk en heel aardig maar meldt dan tenminste ook even het amperage wat de 12 voltlijn kan afgeven.

Theoretisch kan bij wijze van spreken een 500 watt voeding onvoldoende blijken als de 12 voltlijn, die m.i. het meest wordt gebruikt, maar 10 ampere kan leveren. Een 250 watt voeding die daar 16 ampere levert wint het dan ruim. Wel geldt uiteraard het totale vermogen wat de PSU kan leveren, dat moet natuurlijk voldoende zijn voor alle lijnen bij elkaar.

ARME AOW’er

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

proller schreef op 16 juli 2004 @ 20:21:
Wat betreft die geluidskaart, tegenwoordig heeft Creative de SoundBlaster Audigy 2 serie :) Zeer mooie kaarten en geweldig geluid (wel duur maargoed).
79 Euro's in meeste zaken maar tegenwoordig hoor. ... ik zou dat niet duur noemen!

Ik heb zelf mijn systeem gekocht ( voordat ik het zelf weer totaal aanpaste ) bij informatique... ook geen slechte plaats om een systeem te kopen als je nog niet toe bent aan losse onderdelen :-p

Maar volgende pc..waarschijnlijk losse onderdelen..maar wel bij een zaak ( ik ga niet 15 pakketjes uit 10 verschillende pc zaken afwachten... zit je 7 dagen later nog op je processor te wachten ) maar als het in elkaar zetten bij zo'n zaak een beetje normale prijs hebt..ah well.. waarom dan ook niet! Zodra zo'n pc binnen is ga ik toch weer dingen aanpassen :-)

[ Voor 49% gewijzigd door swampy op 17-07-2004 13:27 ]

There is no place like ::1

• DynaMikeY
  • Laatst online: 25-01 04:14

DynaMikeY

1976 Kever 1300

RS_003 schreef op 16 juli 2004 @ 20:41:
[...]

En heb je hier nog een goed argument voor :?
Ja, dat heb ik. Wat dacht je van: KUTMONITOR? :)

Onscherp, slechte convergentie, slechte kleurechtheid, moire patronen.

Enige voordeel dat hij heeft is zijn prijs, maar dan houdt het ook op. Ik heb deze monitor ook in gedachten gehad, maar toen ik hem naast Philips 19" schermpjes zag staan, was ik meteen genezen.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
DynaMikey: Het is handiger als je nog wat second opinions erbij hebt. Daarom raad ik de TS aan om eerst te zoeken naar wat meer ervaringen met de monitor. :)

kareldestoute en RS_003, tel even tot 10. Jullie kunnen beiden wel zoveel ervaring hebben, maar dat betekent niet dat de ene reply meer waardevol is dan de ander. Als je iets duidelijk probeert te maken, kan je dit doet a.d.v. verschillende feiten. Haal er bijvoorbeeld een review bij.
SandeR schreef op 16 juli 2004 @ 23:39:
[...]

De prijs, zoals vermeld in je winkelmand, is natuurlijk bij de goedkoopste zaken in Nederland.
Dat is het hele idee van de pricewatch ja. :)
Reken je de verzendkosten mee, dan zit je al over de 1600 euro, en dan heb je nog nix over die Windows licenties gesproken.
Zoals al eerder vermeld zitten deze er idd niet bij. Als je de prijs laat uirekenen incl. verzendkosten, gebruikt hij alleen winkels waar de verzendkosten zijn ingevuld. Om toch nog onder de 1600 euro te blijven, kunnen we kiezen voor iets simpeler moederbord. Klik hier voor een voorbeeld (winkelmandje-url.

[ Voor 40% gewijzigd door Laurent op 17-07-2004 15:33 ]

Verwijderd

completer.nl ?

en ik ben het eens met dat er veel meer winkels zijn dan paradigit
paradigit is heel goed.
alleen zal ik ook even verder kijken
en even orienteren

• Ramon
  • Laatst online: 21:54
Phart schreef op 17 juli 2004 @ 13:15:
bijvoorbeel mycom levert rare videokaarten en hebben nog nooit van een NEC brander gehoort volgens mij. En dan heb ik het niet eens over de vage en onduidelijke websites :)
Mijn ervaringen met mycom zijn eigenlijk altijd uitstekend geweest. Ze hebben een groter en gevarieerder aanbod als paradigit, en dat ze geen NEC brander hebben staan? moet ik eens alles opnoemen wat paradigit niet heeft staan? En wat bedoel je met rare videokaarten?

nou om nog even terug te komen op je lijstje;
Ik zou kiezen voor 2x 512MB, zeker als een beetje recente spellen wilt spelen is dat lekker. (ook is dit snel als je een mobo met dual channel hebt)
Daarnaast snap ik niet waarom je een surround set erbij wil als je toch je pc op je stereo gaat aansluiten?
Qua geluidskaart zou ik gaan voor een terratec aureon, of anders een audigy 2 als je per se bij creative wil blijven
Qua harddisks zou ik toch zeker kiezen voor een 8MB versie. Dit scheelt echt aanmerkelijk.

Verder ziet het er wel oke uit.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• TafkaP
Ik bedoel met rare videokaarten: dingen waar ik nog nooit van heb gehoord :)

Is een 64 bit systeem echt zoveel sneller dan een 32 bit? Het lijkt mij dat het nog minstens 3 jaar duurt voordat het echt een must is, tegen die tijd schrijf ik deze waarschijnlijk alweer af. En hoe zit het met een windows 64 bit voor de amd?

Ik vind het nog steeds echt niet makkelijk beslissen :|

King of Cod

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Van Windows XP64 is er al een public bèta. En ja, een XP64 is sneller.

[ Voor 29% gewijzigd door Guardian Angel op 19-07-2004 18:27 ]

ARME AOW’er

• TafkaP
Hoeveel sneller, een paar procenten die ik als non-expert toch niet merk. Of echt vele malen sneller

King of Cod

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zou niet zo snel een compleet systeem bij Mycom kopen, ik heb erg slechte ervaringen met de service van Mycom. Je zou natuurlijk eens in de shopservey kunnen kijken :)

Ik heb niet zo heel veel ervaring met Funprice, maar die zitten ook in Groningen (waar je gaat studeren) misschien een kilometer vanaf waar je gaat wonen. Maar als je gewoon een goede ervaringen hebt met Paradigit moet je gewoon denk ik daar gaan kopen.

Daar je ze toch al kent kun je misschien wel wat afdingen, zeker als je 1600!!! eurp bij ze gaat uitgeven. Dat is toch voor een desktop pc een behoorlijk bedrag en gezien de pricewatch hebben ze zeker marge om je wat korting te geven. Daarnaast kun je geld uitsparen door licenties te laten vallen en te gaan voor een studentlicentie, of misschien ken je nog iemand die de software heeft liggen en het kwijt wil O-)

Verder denk ik dat Paradigit wel aan meer spullen kan komen dan dat ze aanbieden. Ze leveren Samsung TFT's dus je hebt best wel kans dat ze voor jou die Samsung CRT willen bestellen. Gewoon een kwestie van even vragen.

Aangezien je niet van plan bent de NEC 2500 te gaan flashen naar een 2510, zou ik ook hier vragen of ze niet een 2510 voor je kunnen bestellen. Daarnaast is er het gerucht dat de 2500 en 2510 toch iets van elkaar verschillen, de laser zou anders gecalibreerd zijn, waardoor de 2510 het beter doet met DL (2500 zou het niet al te lang uithouden). Maar dat kan ook een NEC gerucht zijn, om gewoon meer te vangen voor de 2510.

Over de voeding zou ik me geen zorgen maken, omdat dat gewoon het probleem is van Paradigit. ALs die niet voldoende is moeten zij dat zeggen en er een nieuwe inzetten. En anders kaart je het even aan bij paradigit.

Of stap eens bij ze binnen met de best buy guide van juli, en vraag hoe ver ze kunnen komen met dat systeem. Lijkt erg op wat je wilt hebben, maar is wel goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 21-07-2004 13:33 ]

• TafkaP
Trouwens, ik was het zelf ook al vergeten. Bij deze configuratie zit dus 1 HP OfficeJet PSC2175 € 209,00. In die andere winkels waar je een beter systeem kan laten samenstellen, zit er dan een printer bij, of wordt die voor het gemak over het hoofd gezien. :)

King of Cod

• Whieee
  • Laatst online: 23-01 19:30

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

monitor: niks mis mee hoor. 1600x1200@75Hz werkt fijn :)

* Whieee zit nu achter zo'n ding :P

De rest van je setup valt bij mij onder: typisch paradigit, veel te duur, scheve config, slechte kast + psu. bah |:(
Een tweaker koopt geen kant en klaar ding.

* Whieee is tevens niet tevreden over de assemblage van paradigit... mn zusje kan het beter |:(

Ik heb even wat onderdelen bij elkaar gezet bij de winkel Perfectsystems (zat toevallig op die site)

Kast: Antec 1080 AMG + Antec Truepower 430W voeding
Moederbord: Asus K8V Deluxe (K8T800 chipset, S754, dual Sata RAID, Gbit LAN, 6-channel audio)
CPU: AMD Athlon64 3000+ 2.0GHz 512kb L2 (S754 boxed)
RAM: 2x 512MB PC3200 Danelec
HDD: 160GB Seagate SATA
DVDbrander: NEC ND2500 black
FDD: samsung 3.5" 1.44MB FDD black
cardreader: Shuttle PC12 memory reader
grafische kaart: XFX GeForce 6800 128MB TVout Dual DVI
geluid: 6 kanaals onboard van behoorlijke kwaliteit
lan: onboard 3Com 940 Gbit LAN
monitor: Iiyama LS902UTG
tobo: Logitech Internet keyboard Black
muis: Logitech MX310
speakers: Logitech Z-3 2.1 speakers 40W RMS
printer: HP Officejet PSC2175

aangezien Paradigit geen optie geeft om OS'loos te kopen, noch een meerprijs vraagt voor Windows heb ik geen windows meegeleverd.

Ik kom op een totaalprijs van: 1753,41 en voor die 153,41 meer heb ik een systeem dat toch behoorlijk beter is.

Als je nou niet zou gamen zou ik je een eMac aangeraden hebben :P

Launching containers into space

• TafkaP
Paradigit geeft wel een optie om OS loos te kopen, dan moet je een Flexpc bestellen.
Scheve config? verklaar je nader.

King of Cod

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Whieee schreef op 22 juli 2004 @ 14:25:
monitor: niks mis mee hoor. 1600x1200@75Hz werkt fijn :)
Dan ben jij een van de gelukkigen die aan 75Hz genoeg heeft. Ikzelf ervaar het beeld pas als rustig vanaf 85Hz, en er zijn er die 100Hz nodig hebben. Maar ik ben niet echt onder de indruk van wat die iiyama kan, mijn 6 jaar oude 17" levert kan dezelfde verversingsfrequenties aan op die resoluties. Van een nieuwe 19" mag je dan dus wel wat meer eisen lijkt mij.

Verder wil Phart volgens mij niet in een webwinkel kopen, maar in een winkel in die "landelijk" opereert en een winkel heeft in Groningen of omgeving Arnhem/Nijmegen. Dan kom je dus uit bij volgens mij 1 van de volgende winkels:
-Paradigit
-Computerland
-Funprice
-Mycom
-Dynabyte :+

Maar ik heb geen zin om de shopserveys door te nemen dat mag Phart zelf doen.

Vergeet trouwens ook de 3 jaar garantie die TS bij Paradigit heeft genomen niet. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 22-07-2004 22:38 ]

• Roberto
Oscar Mopperkont schreef op 22 juli 2004 @ 22:24:
[...]

Dan ben jij een van de gelukkigen die aan 75Hz genoeg heeft. Ikzelf ervaar het beeld pas als rustig vanaf 85Hz, en er zijn er die 100Hz nodig hebben. Maar ik ben niet echt onder de indruk van wat die iiyama kan, mijn 6 jaar oude 17" levert kan dezelfde verversingsfrequenties aan op die resoluties. Van een nieuwe 19" mag je dan dus wel wat meer eisen lijkt mij.
Ik werk zelf op 60hz :+ ben ik nu vreemd ? :P

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

RS_003 schreef op 22 juli 2004 @ 22:32:
[...]

Ik werk zelf op 60hz :+ ben ik nu vreemd ? :P
Totaal offtopic. Ik ook! >:)

Maar goed, ik zit dan ook achter een notebook (net als jij denk ik met je centrino icoon, heb zelf een M6000 :) ) dus jij en ik weten dat het dan dus geen ruk uitmaakt. Daar een TFT niet uitdooft zoals een CRT en dus niet knippert en de 60Hz dus niet boeit voor de rustigheid van beeld. :)

• Roberto
Oscar Mopperkont schreef op 22 juli 2004 @ 22:35:
[...]

Totaal offtopic. Ik ook! >:)

Maar goed, ik zit dan ook achter een notebook (net als jij denk ik met je centrino icoon, heb zelf een M6000 :) ) dus jij en ik weten dat het dan dus geen ruk uitmaakt. Daar een TFT niet uitdooft zoals een CRT en dus niet knippert en de 60Hz dus niet boeit voor de rustigheid van beeld. :)
offtopic:
Nja, op mijn oude Iiyama 17inch CRT flatscreen werkte ik ook nog met 60hz

Maar nu je het zegt, voor tft's maakt het idd niks uit :) (hoewel soms het beeld veel scheper is op 75hz, en soms juist weer @ 60hz)

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 22-07-2004 22:38 ]

• TafkaP
Ben effe bij mycom binnengestapt vandaag, heb devolgende configuratie samengesteld:

1 AMD Athlon XP retail 3000+ 333mhz FSB, Barton 180,- *
1 ASUS a7n8X-E Deluxe/Gold 106,- *
2 WD 160 GB 7200 rpm UDMA 100 8MB cache 99,-
2 Corsair 512 MB DDR 400 XMS 3200, CAS2 + heat spreader 129,-
1 Sapphire ATI 9800 pro ati AGP 128 mb, 256b 199,- *
1 Apacer int. card reader USB 2.0 15,-
1 MyCom H600 ATX, Black 350W 79,-
1 LG DVD RW+/- 12X Double Layer 119,-
1 ASUS dvd 16x48 IDE retail 30,-
1 Samsung 19" 957 mb Magicbright 259,- *
1 Mycom Windows XP home NL (recovery version) 100,-
1 logitech internet keyboard black 19,- *
1 logitec Optical wheel mouse 15,-
1 Assemblage kosten 45,-

Dit brengt de boel een totaal van 1622,- Euro incl.

Ik had zo zelf bedacht dat dit toch wel een hele interesante pc is geworden. Bijna het ding uit de price watch :) Alleen jammer dat ik voor 22,- euro meer dan bij paradigit, geen printer of boxen heb :/

1) Ik wil er nog wel wat van afschrapen, qua geld, dus dat is bij deze mijn vraag. Wat is over de top, wat is niet echt nodig??? (en kom niet aan met, de assemblage kosten :+ )

2) Voor mycom is de brander nieuw, ik vind em hier ook niet. Kan iemand me een linkje doen toekomen met een revieuw ofzo, merci.

Die kerel zei dat het corsair geheugen, met de heat spreader de puntjes op de i zetten is. Ik had er nog nooit van gehoord :P Dat zou in principe denk ik weg kunnen. En ik hoorde ook al dat AMD de prijzen gaat droppen met ongeveer 50 euro, dus dat komt goed uit.

(*= precies het onderdeel uit de pricewatch)

[ Voor 16% gewijzigd door TafkaP op 24-07-2004 19:42 ]

King of Cod

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Koop anders zelf een NEC fikker, in groningen heb je hem al voor 80 euro, vraag vervolgens aan mycom of ze die erin zetten. :)

Verder zou ik niet zo snel bij Mycom kopen ivm de slechte service. Maar misschien had ik gewoon een keer pech.

Verder zie ik niet staan dat je 3 jaar garantie had.

En waar is de printer gebleven???????

Drop daarnaast de windows en schaf die via de uni voor 15 euro aan en zet hem zelf in elkaar. Ben je weer 130 eurotjes goedkoper uit. Zelfs jij kunt hem zelf in elkaar zetten!

Nog een tip. Ga met deze configuratie naar Paradigit en vraag wat zij jou kunnen leveren :) Dan moeten ze maar met een betere config en betere prijs komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 24-07-2004 20:25 ]

• TafkaP
1 Paradigit Extreme X164 zwart
1 AMD Athlon 64 3000+ 1600FSB Socket-754
1 CPU Cooler Athlon 64 3400+ SPIRE
1 Kast Ventilator 80x80mm 12 Volt
1 Asus K8V SE Deluxe DDR400 AGP8x
2 Geheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR 3 j. Gar € 99,00
1 WD 160 GB S-ATA U150 7200RPM 8MB Cache € 40,00
1 Philips DVD-Rom 16x50 IDE OEM Zwart € 29,00
1 NEC ND2510A DL DVD±R/RW IDE OEM Zwart € 40,00
1 Connect3D ATI Radeon 9800 Pro 128MB TV D € 154,00
1 Sound On Board
1 Netwerkkaart On Board
1 Sitecom Mem Read/Writ Int/Ext OEM USB2 Z € 16,00
1 PARA miditower ATX V-06BG 300W U-LN Zwar
1 Pinnacle PC TV Stereo € 69,00

Software:

1 Microsoft® Windows® XP Home NL OEM + LIC
1 Panda Titanium 2004 OEM Antivirus 1 jr u
1 Software bundel incl. POP, IL2 & HW
1 MS Works 2003 NL V7.0 OEM CD + LICENTIE

Externe onderdelen:

1 Philips 19" TFT 190S Zilver € 599,00
1 Creative 2.0 SBS230 Zwart OEM
1 Logitech Internet Keyb. OEM PS/2 Zwart
1 Logitech Optical WheelMouse Prem. OEM Zw
1 Garantie: 3 jaar Carry-In
1 Sitecom Wireless LAN PCI Card 100Mbps € 49,00

BOINK 1974,- euro

Dit is em geworden, mijn dank aan diegene die wat gepost hebben. Hoe weinig het er ook waren, misschien had ik een wat interesantere titel moeten verzinnen, ofzo :)

King of Cod

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Lijkt erg op het systeem waarmee je startte! :P

Maar zo'n 19" lijkt mij ook wel wat! 8)

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 20:03

Elektronicanet

Leds do it!

Een groot én belangrijk verschil tussen Mycom en Paradigit (vooral voor de n00bs): Mycom rekent voor ALLES service clicks à 15 euro/kwartier, óók voor hun eigen pc's.
Bij Paradigit is het arbeidsloon gratis. Dus als bijvoorbeeld na 4 jaar je harddisk of zo kapot is, wordt er gratis een nieuwe geplaatst (dan hoef je alleen de hdd te betalen).
Maar ja, voor Tweakers maakt dit natuurlijk niet uit want die kunnen dat zelf ook wel (en beter ;))

Nederlander in België

• TafkaP
Elektronicanet schreef op 30 juli 2004 @ 19:40:
Een groot én belangrijk verschil tussen Mycom en Paradigit (vooral voor de n00bs): Mycom rekent voor ALLES service clicks à 15 euro/kwartier, óók voor hun eigen pc's.
Bij Paradigit is het arbeidsloon gratis. Dus als bijvoorbeeld na 4 jaar je harddisk of zo kapot is, wordt er gratis een nieuwe geplaatst (dan hoef je alleen de hdd te betalen).
Maar ja, voor Tweakers maakt dit natuurlijk niet uit want die kunnen dat zelf ook wel (en beter ;))
Je generaliseert ;)

Ik kan dat niet, en zeker niet beter :)

Althans, nog nooit geprobeerd, en ben het ook niet van plan

King of Cod

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 20:03

Elektronicanet

Leds do it!

Phart schreef op 30 juli 2004 @ 19:53:
[...]

Je generaliseert ;)

Ik kan dat niet, en zeker niet beter :)

Althans, nog nooit geprobeerd, en ben het ook niet van plan
OK je hebt gelijk, dit argument geldt niet voor iedereen. Ik zou jou dus aanraden naar Paradigit te gaan...

Nederlander in België

• TafkaP
Thnx! :D

King of Cod

Pagina: 1