Toon posts:

Excelstor harde schijven / broertjes deathstar ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een dooie ibm deskstar nu kan ik die waarschijnlijk weer in leven wekken door het prinplaatje van een goede deskstar over te zetten.
Helaas zijn deze moeilijk te vinden.

Nu zat ik te kijken naar en review van een excelstor hdd en deze lijkt i.i.g. op de achterkant precies een ibm, ook de technische gegevens komen nagenoeg overeen.

is er iemand die kan bevestigen of dit waar is ?

technische gegevens dooie hdd

Ibm deskstar (AKA DEATHSTAR)
IC35L040AVER07-0 (AKA 60GXP
7200 RPM 40GB
P/N 07N6654
MLC: H32161

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ook al komt dat voor het grootste deel overeen betwijfel ik of dat gaat werken omdat het meestal vrij HDD specifiek is.

Verwijderd

Niet geschoten is altijd mis. Heb je die Exelstor al of wou je die gaan kopen hiervoor? Als je em wou kopen zou ik het lieverd niet doen... Koop dan een nieuwe :-)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :/

Deze keer move ik'm wel naar Opslagmedia en I/O Controllers, volgende keer gaat hij gewoon op slot :o

Move OH -> OM

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 16 juli 2004 @ 14:49:
Overige Hardware is geen dumpbak :/

Deze keer move ik'm wel naar Opslagmedia en I/O Controllers, volgende keer gaat hij gewoon op slot :o

Move OH -> OM
zoveel keuzes had het even over het hoofd gezien.

De excelstor schijf moet ik nog kopen.
Daarom ook een beetje dit topic, die ibm heeft bijna drie jaar gedaan omdat ik er een grote fan volop op heb laten blazen helaas is deze overleden en had ik het net iets te laat door.

Voor zover ik heb kunnen zien hebben ze de 60gxp problemen ook aangepakt ik zie geen problemen met excelstor hdd zoals ibm die had.

Verwijderd

Excelstor maakt gebruik van het ontwerp van de IBM 120GXP. Ze zijn dus hetzelfde, maar dan in een andere fabriek in elkaar gezet door een andere fabrikant. Tot zover ik weet maken ze tot nu toe alleen nog de 120GXP's... geen 60GXP.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 17:23:
Excelstor maakt gebruik van het ontwerp van de IBM 120GXP. Ze zijn dus hetzelfde, maar dan in een andere fabriek in elkaar gezet door een andere fabrikant. Tot zover ik weet maken ze tot nu toe alleen nog de 120GXP's... geen 60GXP.
maar die is er ook in 40 GB dus er is een kans dat hij werkt toch ?

Verwijderd

Nee, dat gaat dan niet werken. De 60gxp heeft 2 keer zoveel platters als een 120gxp bij dezelfde grote. Zo'n printplaat moet dus van een identieke vasteschijf komen. Op marktplaats kan je misschien een tweedehands 60gxp kopen.
Pagina: 1