Nec 1300A Power Calibration fout (4x)

Pagina: 1
Acties:

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-03 09:03

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Topicstarter
hoi,

als je op 4x brand met Traxdata DVD+r 4x Recordable's, gaat het de ene keer wel goed, en de andere keer geeft ie een Power calibration fout of zegt nero fijn 13 minuten en komt ie uiteindelijk toch op 22 uit :( (halverwege zijn de 13 min dan op en blijft ie gewoon op 00:00 staan)

ik heb deze dvd's al eerder gehad en die waren allemaal goed ( 100st, 4x 25 pack)
is dit gewoon een rotte spindel, of is mijn brander het loodje aan het leggen?

het zijn 2 vershillende spindels, zijn allebij fout

_/-\o_

Met Vriendelijke Groet,

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb het ook met mijn Lite-ON LDW-811S.

Ik wil een DVD branden, stop een Platinum DVD+R erin, Begin met branden (8x speed) en toen dus "Power Calibration Error".

Het gekke is dat ik al een stuk of 5 Platinum DVD's heb geprobeerd en bij allemaal geeft ie deze error. Probeer ik het met een MMORE DVD+R op 4x gebeurd het ook.

Ik denk dus dat de fout gezocht moet worden bij de brander en niet bij de media.

Edit: Met originele Lite-ON firmware werkt het weer goed :P

Had er firmware in die door iemand zelf was gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Erik1 op 16-07-2004 18:06 ]

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-03 09:03

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Topicstarter
Erik1 schreef op 16 juli 2004 @ 16:33:
Ik heb het ook met mijn Lite-ON LDW-811S.

Ik wil een DVD branden, stop een Platinum DVD+R erin, Begin met branden (8x speed) en toen dus "Power Calibration Error".

Het gekke is dat ik al een stuk of 5 Platinum DVD's heb geprobeerd en bij allemaal geeft ie deze error. Probeer ik het met een MMORE DVD+R op 4x gebeurd het ook.

Ik denk dus dat de fout gezocht moet worden bij de brander en niet bij de media.

Edit: Met originele Lite-ON firmware werkt het weer goed :P

Had er firmware in die door iemand zelf was gemaakt.
hier niet, gewoon de orig niewste van NEC ( van paar maanden terug 1.0 nogwat

Met Vriendelijke Groet,

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Elke keer dat je een cd/dvd brand gaat de brander op een speciaal voorziene plaats op de cd een "test" branden met verschillende vermogens van de laser. Dit omdat verschillende media andere instellingen vereist.

Als je brander dan de "Power Calibration Error" weergeeft betekent dit dat de brander de test niet goed heeft kunnen afronden. Meestal betekend dit gewoon dat de media niet voldoet, maar het kan ook een aanduiding zijn van slijtage......

Wat je ook eens kan proberen is om de lens schoon te maken; ook cd-romspelers verzamelen stof :+

[ Voor 14% gewijzigd door Hoholi op 16-07-2004 22:48 . Reden: extra tip ]

Religion is Opium for the Masses