8KNXP / Delta Audiophile 24/96 Problem

Pagina: 1
Acties:

• Lemn8
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05-2024

Lemn8

Motomonsters

Topicstarter
Beste Lezer....

Ik heb een Gigabyte 8KNXP moederbord (winnaar bij Toms hardware) met 2x512 mb 333 DDR in dualmode, 2,53 Ghz CPU 533 FSB, Radeon 9700 Pro , 3 schijven van 200 en 1 van 30 gb via de RAID aansluitingen (maar raid staat niet aan), dvd writer, dvd-speler, cd-brander. en dus een Delta audiophile 2496. Gebruik winXP Pro corperated ed. en de laatste drivers voor de delta en videokaart.

Nu het probleem.

Als ik een mp3 draai en ik ga op de achtergrond dingen kopieren van lokatie a naar b dan gaat mijn mp3 in een lagere pitch plus veel gekraak en ruis (lijkt op een tape die op word gevreten). Ook kan ik niet normaal een DVD afspelen want dan schokt het geluid ook. De Delta is via SPDIF aangesloten op mijn versterker een yamaha dsp e 800.

Wat heb ik zoal geprobeerd:

Ik heb de onboard kaart geinstalleerd en de delta eruit gehaald en de onboard kaart via SPDIF aangesloten op mijn DSP. RESULTAAT: Alles werkt perfect geen geschok kon gewoon alles tegelijk.
Daarna wederom mijn delta geinstalleert met de indruk dat het een IRQ conflict is. Windows herstarten en tot mijn grote verbazing zie ik dat de onboard-kaart volledig verdwenen is uit mijn hardware lijst en ook niet meer te zoeken is dus mijn gedachte aan een IRQ conflict was bevestigd.

Heb daarna weer de grote mp3 test gedaan en storing was er nog steeds. Vervolgens computer weer uit en de delta in andere sleuf geduwd maar ik zag de onboard kaart nog steeds niet. Dus ook alle sleuven geprobeerd maar geen succes. ook heb ik geprobeerd de onboard kaart uit te zetten in de bios maar daarmee krijg ik nog steeds dezelfde storing met de mp3's (ligt niet aan winXP installatie want dat heb ik ook al geprobeerd, bij de meest kale installatie dezelfde problemen).

Nu mijn vraag hoe krijg ik mijn delta en de onboard-kaart tegelijke tijd actief zoals ik vroeger op mijn 8inxp had. Want ik hobby met Cubase SX dus de onboard kaart is veelste traag en daarom die Professionele Delta Audiophile kaart.

P.s. heb het nergens anders kunnen vinden.

Don't be a pawn...

• Turkish
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je al andere pci sloten geprobeerd? Zorg dat hij is een slot zit die niet geshared is met een andere of eentje die geshared is met een pci slot wat je niet gebruikt ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Lemn8

Lemn8

Motomonsters

Topicstarter
Turkish schreef op 16 juli 2004 @ 14:19:
Heb je al andere pci sloten geprobeerd? Zorg dat hij is een slot zit die niet geshared is met een andere of eentje die geshared is met een pci slot wat je niet gebruikt ;)
Vervolgens computer weer uit en de delta in andere sleuf geduwd maar ik zag de onboard kaart nog steeds niet. Dus ook alle sleuven geprobeerd maar geen succes.
Duss..... ;)

Don't be a pawn...

• Turkish
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

* Turkish geeft zichzelf een bril :X

ontopic:
Heb je handmatig al geprobeerd om je kaart een ander irq te geven (bios/windows), wil ook weleens helpen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Lemn8

Lemn8

Motomonsters

Topicstarter
Turkish schreef op 16 juli 2004 @ 14:28:
[...]

* Turkish geeft zichzelf een bril :X

ontopic:
Heb je handmatig al geprobeerd om je kaart een ander irq te geven (bios/windows), wil ook weleens helpen
Of groter beeld scherm (8>

Don't be a pawn...

• Lemn8

Lemn8

Motomonsters

Topicstarter
Niemand weet het?...

KICK!!!...

Don't be a pawn...

Verwijderd

Ik heb ook dit mobo . . . ik denk dat je de onboard audio helemaal moet uitzetten in de BIOS voordat je de Delta gaat gebruiken/installeerd.

Ik heb dat gedaan voordat ik m'n EWS 88MT van terratec installeerde, en die problemen die jij hebt nooit gehad.

PS: ik heb rev 2.0 van dat mobo overigens (te herkennen aan bios versie: F+Letter. = rev 2.0; F+cijfer=rev 1.0).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 17:03 ]

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Kan het niet zijn dat wanneer jouw bios een pci-soundcard detecteerd dan de onboard-audio geluidskaart wordt uitgeschakeld :?

Verklaart ook waarom de onboard verdwijnt in apparaatbeheer met de Delta installed ;)

Kan je de onboard niet via een jumper op het moederbord uitschakelen i.p.v. het bios ? Moderne operating systemen durven al eens bepaalde biosinstellingen negeren.....

Religion is Opium for the Masses

• Lemn8

Lemn8

Motomonsters

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 17:01:
Ik heb ook dit mobo . . . ik denk dat je de onboard audio helemaal moet uitzetten in de BIOS voordat je de Delta gaat gebruiken/installeerd.

Ik heb dat gedaan voordat ik m'n EWS 88MT van terratec installeerde, en die problemen die jij hebt nooit gehad.

PS: ik heb rev 2.0 van dat mobo overigens (te herkennen aan bios versie: F+Letter. = rev 2.0; F+cijfer=rev 1.0).
Ik heb (bios versie: FG) maar je kunt het dus alleen maar daar aan herkennen? Maar dat helemaal uitzetten heb ik ook al gedaan zonder resultaat.

En het liefst gebruik ik ze alle twee.

Don't be a pawn...

• Lemn8

Lemn8

Motomonsters

Topicstarter
nou jongens laat maar zitten ik heb al besloten om een audiophile 24/96 via USB 2.0 te halen. want ik weet het niet meer |:(

Don't be a pawn...

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
eh

dude, wat dacht je van "overladen PCI bus"....... zodra je dan heftige dingen gaat kopieren dat je PCI bus gewoon volzit en daardoor je Audiophile niet meer voldoende bandbreedte of whatever heeft om audio fatsoenlijk af te spelen?

Vergeet niet dat je Audiophile op 24bits/96khz kan werken (Envy24 chipset right?)

Terratec DMX 6Fire heeft dacht ik hetzelfde euvel, die dingen zijn PCI bandbreedte vreters.

Je onboard soundkaartje heeft er minder last van, omdat dat ding gewoon op lagere kwaliteit werkt.

Aangezien je 4 schijven en 3 extra IDE apparaten eraan hebt hangen, gok ik erop dat je een extra IDE kaart hebt zitten .............. tja, kunt u het uitrekenen?

Je hebt het ook alleen bij IDE bewerkingen toch? Als je vet zit te gamen heb je er toch geen last van? (Totdat je cdrom gaat spinnen, of dvd... of je harde schijf gaat ratelen)...

Denk niet dat het dan veel zal helpen met een USB kaart ....... die gaat uiteindelijk toch ook over de PCI bus? (of zit dat op een aparte bus naar je SB/NB ? Weet even niet meer).

Toevoegingen:
Waarom gaat iedereen meteen schermen met IRQ conflicten? PCI heeft geen IRQ conflicts meer...... shared IRQ massive...... en dan zou het meer aan processing power liggen dan aan het shared IRQ gedoe als het gaat ruisen.

Waarom denkt niemand aan PCI bandbreedte? :) Is toch vrij aannemenlijk met semi-professionele audiokaarten ...

Nog een toevoeging:
Ik heb ergens keer een artikel gelezen over bandbreedte gebruik van een Terratec DMX 6Fire (zelfde envy chip als de M-Audio Audiophile 2496) ... toen ik op zoek was naar vele reviews over die kaart ...... maar dat is alweer jaar geleden dat ik dat heb lopen zoeken en vinden, dus weet geen hapklare link. Kan eens poging tot google'n doen.

[ Voor 27% gewijzigd door cavey op 20-07-2004 13:33 ]

Pagina: 1