Toon posts:

Remote sessie in XP delen via terminal service

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over remote desktop. Via de zoekfuntie heb ik al het een en ander gevonden, zoals de port van 3389 aanpassen via registry enzo, maar er is 1 ding wat ik niet kan vinden.

Wat ik wil is zelf op een tweede pc remote inloggen via terminal serice.
Daarna wil ik dat er nog iemand remote op de zelfde sessie in kan loggen zonder dat ik zelf uitgelogd word maar dat we de sessie delen dus.
Is dit mogelijk?

Windows xp dus en terminal service, mstsc.exe.

P.s. ik heb wel ergens iets gelezen over mstsc.exe /console maar dat heb ik al geprobeerd, dan word ik nog steeds uitgelogd.

Daarnaast heb ik eerst winvnc geprobeerd, dat werkt wel als ik via TS inlog en de andere daarna via vnc, maar zodra ik dan zelf uit de sessie ga (niet afsluiten, maar minimaliseren) kan de vnc gebruiker niks meer doen tot ik weer in die window terug ben.
Daarop zei men dat tightvnc dit wel zou kunnen, of via twee vnc sessies, maar bij tight vnc krijg ik alleen maar zwart beeld als ik inlog. Dus dat lukte ook niet.

Iemand slimme ideen?

Alvast bedankt voor de reacties.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20

mutsje

Certified Prutser

Dameware Mini Remote Control. TS via XP kun je niet delen met andere gebruikers iig.

• thebrothers
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07-2025
Dan heb ik ook nog ff een vraagje.
Ik wil een computer/server overnemen als ik op een andere computer zit, dat kan wel met vnc, net control, netop remote control etc maar kun je dat ook doen zonder een programma te instaleren zit er ook een functie van windows op om een andere pc over te nemen?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

thebrothers schreef op 17 juli 2004 @ 00:37:
Ik wil een computer/server overnemen als ik op een andere computer zit, dat kan wel met vnc, net control, netop remote control etc maar kun je dat ook doen zonder een programma te instaleren zit er ook een functie van windows op om een andere pc over te nemen?
Gewoon even zoeken want dat zit idd ook standaard in Windows (XP & 2003). Daar gaat dit topic dus ook over :+

Zoek maar even op Google oid

Wees consequent, maar niet altijd

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
thebrothers schreef op 17 juli 2004 @ 00:37:
Dat heet remote assistance :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• thebrothers
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07-2025
oke bedankt, ik dacht al dat het er ergens op zat maar wist niet hoe het heette ;)
door jullie kom ik weer een stukje verder bedankt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of als het niet van XP <> XP gaat, Netmeeting met desktop sharing gebruiken (win2k bijvoorbeeld) :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1