Toon posts:

ADSL routing problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2000 machine die op ADSL aangesloten moet worden, ADSL connectie werkt perfect met mijn notebook (windows XP). Op mijn notebook kan ik perfect browsen, internetten enz. Op de windows 2000 machine echter niet. Hierbij kan ik een tijdje (ong. 2 minuten) gebruik maken van internet, daarna krijg ik geen verbinding meer. Hierna kan ik nog wel het modem benaderen. Als ik de verbinding opnieuw maak in het modem, dan werkt het internet weer voor zon 2 minuten, daarna is het weer over. Het pingen werkt ook niet meer daarna. Als ik dan de kabel in mijn laptop stop, kan ik weer perfect ineternetten zonder de verbinding te resetten.

Al geprobeerd:
- nieuwe netwerkkaart drivers
- andere netwerkkaart
- SP4 geinstalleerd
- tcp/ip opnieuw geinstalleerd
- over schakelen van full naar half duplex en vice versa

Verwijderd

ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, dat werd opgelost door de firewall software die gebruikt werd te verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 13:45:
ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, dat werd opgelost door de firewall software die gebruikt werd te verwijderen.
Er draait geen firewal

Verwijderd

Als het met je Laptop geen probleem opleverd, zou het mischien aan de aarding van de desktop kunnen liggen?
Het makkelijkste om dat te testen, is een aarddraad naar de CV of waterleiding te leggen.
En je had het over de netwerkkaart op heel en half duplex zetten, ik neem aan dat je het dan ook op 10Mbit/s, half duplex hebt geprobeert?
Succes!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:35
Dient je modem tevens als router? Zoniet, is het dan misschien zo dat je van je provider maar 1 mac-address mag gebruiken, en dat is in jouw geval dan die van je laptop :?

Verwijderd

Na nog een keer goed lezen 8)7 reis de vraag wat voor soort modem het is. Is het zo'n routermodem, of een waar de PC de verbinding mee moet opbouwen.
Als het de eerste is, kan het eigenlijk niet niet aan de software liggen (behalve als bijv. de gateway en DNS verkeerd staan (die zou ik dan ook vast zetten op het IP van je modem)). Aan de netwerkkkaart snelheid instellingen kan het zowiezo niet liggen, aangezien je de modempagina wel kan blijven gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 14:23:
Na nog een keer goed lezen 8)7 reis de vraag wat voor soort modem het is. Is het zo'n routermodem, of een waar de PC de verbinding mee moet opbouwen.
Als het de eerste is, kan het eigenlijk niet niet aan de software liggen (behalve als bijv. de gateway en DNS verkeerd staan (die zou ik dan ook vast zetten op het IP van je modem)). Aan de netwerkkkaart snelheid instellingen kan het zowiezo niet liggen, aangezien je de modempagina wel kan blijven gebruiken.
Het is een router, maar het rare is dat het op mijn notebook met dezelfde kabels wel werkt, zelfs direct nadat de pc geen verbinding meer heeft

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 14:08:
Als het met je Laptop geen probleem opleverd, zou het mischien aan de aarding van de desktop kunnen liggen?
Het makkelijkste om dat te testen, is een aarddraad naar de CV of waterleiding te leggen.
En je had het over de netwerkkaart op heel en half duplex zetten, ik neem aan dat je het dan ook op 10Mbit/s, half duplex hebt geprobeert?
Succes!
Sorry, dit bericht las ik pas later 8)7 Maar ik heb idd half dup 10 mbit geprobeerd. Aarding zou een mogelijk heid zijn, maar dan is het nog steeds raar dat hij eerst wel werkt en na zon 2 minuten er mee uit scheid, terwijl ik wel bij het routermodem kan komen via telnet, ping en webinterface

Verwijderd

Ik denk niet dat het zo raar is. Wat er dan gebeurt, is dat de spanning over de telefoon kabel steeds hoger en hoger wordt, totdat de modem de verbinding met de "wijkcentrale" verliest. Dit zou je ook kunnen testen door te kijken of als je de PC aangesloten laat, en je de verbinding weer kan opstarten, of het er dan sneller uitligt.
Grof gezegt zijn er naar mijn ervaring 2 dingen die in techniekland "na een tijdje" dingen kunnen dwarszitten: Oplopende spanning door slechte aarding, en warmte.
En de laatste lijkt me hier niet het geval.
Een makkelijke (niet zo precieze) manier om je aarding te testen, is:
Men neme een spanningszoeker, en laat die branden in de buurt van de PC. Raak met je andere hand de achterkant van je kast aan, tewijl je naar het lampje kijkt. Gaat het lampje niet keihard branden (als het alleen ff een beetje knipperd is het niet zo) is niet geaard. Bij twijfel is het niet zo.
Succes!

Verwijderd

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of het probleem is opgelost, en vooral hoe.
:?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 00:17:
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of het probleem is opgelost, en vooral hoe.
:?
Het is door 1 van mijn collegas opgelost, omdat ik vakantie heb, ik zal zo snel mogelijk even vragen of en hoe het opgelost is, hij had het voor dat ie er heen ging over een socket fout
Pagina: 1