Toon posts:

[XP] Probleem na herinstallatie XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een nieuwe mobo ingebouwd en daarom heb ik XP opnieuw geinstalleerd, over de oude heen. De oude werd dan automatisch weggegooid.
Ik heb mijn schijf niet geformatteerd, al mijn files staan er nog op.

Ik heb nu een nieuwe account op XP. Er staan nog een hele hoop programma's op (Zoals BF:V,Word) maar die laat hij niet zien in de softwarelijst van XP, omdat die programma's eigenlijk bij mijn oude account voor mn nieuwe mobo horen. Weet iemand hoe ik die programmas toch goed kan uninstallen.

Ook wil ik mijn email van mn oude account overzetten naar mn nieuwe, weet iemand hoe?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 12:55:
Weet iemand hoe ik die programmas toch goed kan uninstallen.
Het programma eerst compleet weer installeren en daarna de- installeren :)
Ook wil ik mijn email van mn oude account overzetten naar mn nieuwe, weet iemand hoe?
Gewoon account importeren... even de helpfunctie van Outlook raadplegen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:45

MJV

Ik denk dat je e-mail verloren is gegaan, die staat normaliter ergens in Documents and Settings\Application Data\Microsoft\Outlook Express\$random map(zo uit m'n hoofd, niet zeker).

[ Voor 21% gewijzigd door MJV op 16-07-2004 13:00 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Niet slim om niet te formateren als er nog een hoop oude soft opstond die je niet meer nodig hebt. :)
Je hebt nu een hoop zooi die waarschijnlijk ook nog in je windows-folder achtergebleven is...

Voor je mails. Als je Outlook (niet expres) gebruikte kan je gewoon je oude pst-file openen met al je mails erin.

Verwijderd

Welke email progje gebruik je??

In outlook staat het (volgens mij) in C:\Documents and Settings\*username*\Application Data\Microsoft\Outlook

En outlook Express heeft deze in C:\Documents and Settings\*username*\Application Data\Identities\{79EE92F7-raar nummer -2630CAD9409F} staan.

Hier kun je ze uit kopiereen en pasten in je andere setting (van je ? Mobo)

Verwijderd

Topicstarter
Die map application data is dus verdwenen....lekker dan....

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 13:11:
Moet je maar backuppen voordat je Windows opnieuw gaat installeren... Dat de data weg is ligt maar aan één ding en dat is niet XP.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Map is standaard hidden dacht ik.

En je had natuurlijk ook de Files and settings wizard kunnen gebruiken om een backupje te maken.

Maar voor de apps die je wilt uninstallen zul je ze eerst opnieuw moeten installeren, om ze vervolgens te kunnen verwijderen.

Hoewel een verse installatie (met formateren) misschien wel zo snel/handig is.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 13:11:
Die map staat Hidden ja.......... Ik neem aan dat je het wel zover krijgt om deze zichtbaar te maken, anders heb je nu een probleem. :'(

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:45

MJV

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 13:57:
[...]

Die map staat Hidden ja.......... Ik neem aan dat je het wel zover krijgt om deze zichtbaar te maken, anders heb je nu een probleem. :'(
Dat gaat niet, zijn windows is overschreven, dus ook zijn Documents and Settings map....

• Han
  • Niet online

Han

DutchBlood schreef op 16 juli 2004 @ 21:41:
Dat gaat niet, zijn windows is overschreven, dus ook zijn Documents and Settings map....
Precies... en dat geeft de setup ook met koeieletters aan dat je Documents en Settings worden overschreven. Je moet zelfs op 'OK' drukken als je het zeker weet en wilt doorgaan.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah.. dit soort problemen kunnen wij helaas ook niet verhelpen. Backuppen is iets wat je niet vaak genoeg kunt doen. Als je je Windows schijf echter bewust gaat overschrijven zonder backup dan ben je erg zelfverzekerd :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Niets is simpeler dan altijd je email op een andere partij te zetten. Zelfde geldt uiteraard voor de map Mijn Documenten.

Maar dit heeft achteraf geen zin meer. Lesje voor de toekomst dan maar.

ARME AOW’er

Pagina: 1