Problemen met laden van besturingssysteem

Pagina: 1
Acties:

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 21:02

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
Even de specs,
CPU : p4@2,533
MEM : pc2700 DDR 512mb (single module)
Mobo: Asus P4s533 met sis 645 chipset

Heb me oude kast uitgebouwd en me hardware in een coolermaster centurion geplaatst, samen met kameraad, alles verliep vlekkeloos en na eerste reboot direct windows startup, maar de ledjes in de frontpanel werken niet correct
(dat probleem heb ik met al me mobos gehad, zal wel aan mij liggen)

Kameraad trok na windows afmelding en opslaan van instellingen de ps2 keyboard connector eruit (terwijl ik nog een geheel blauw scherm had, met muispijl erop, wat ik al een tijdje had na afsluiten) Wat niet aan te bevelen is, toch!? met pc aan ps2 disconnecten!?

Telkens na rebooten is voor de IDE check de melding fout tijdens laden van besturingssysteem, echter na reset en in bios me secondary boot device (dat al op me HDD staat) weer selecteren en nogmaals aanklikken en dan F10 voor opslaan yes kiezen start het weer mooi door zonder haperingen of foutmeldingen

Zelf zit ik te denken aan dat uittrekken van die ps2 muis, maar ook meende hij dat me IDE setup van eerder primary master dvdrw -> slave me HDD
secondary master auto -> slave cdrw niet optimaal was, en begon direct jumpers om te zetten enzo om van HDD primary master te maken....

Is dit wat standaards wat ik over het hoofd zie of zou er iets cruciaals beschadigt hebben, hij gebruikt de smoes dat na ocen (heb me fbs even op 149 laten draaien) wel eens tot zulke meldingen kan leiden, maar typisch dat hij na ombouwen correct bootte, en het dus kwam na uittrekken van ps2 connecter van keyboard, terwijl na die reboot de jumpers ook geswitched zijn...

dus het is me even onduidelijk, iemand een tip!? ga van het weekend toch waarschijnlijk fresh xp install uitvoeren, maar voor me eigen duidelijkheid
twijfel dus tussen beschadiging door uitrekken ps2 keyboard of door switchen jumpers (deze nieuwe jumpersetting correct herkend in bios) maar dan nog eerst selecteren van HDD voordat hij zonder problemen doorstart?!!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Lijkt me dat je BIOS niet meer 100% is, flash er een andere in en kijk of het dan verholpen is ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
hehe zit sinds paar weken me videokaart te flashen dat lukt me wel, maar bijvoorbeeld de laatste asus biosupdate draaien zou kunnen werken!?

Systeem draai(de)t redelijk en zag geen redenen om de huidige te updaten (las dat ooit dat bios update niet tot automatisch betere resultaten leidt, en had de instelling dat deze correct werkte) maar idd zal dat vanavond thuis eens testen

ps2 keyboard (en/of ook) muis uitrekken met systeem aan kan niet zoveel kwaad?!

dus of je ps2 port is broke of hij werkt erna (toch) nog!?

thnx for quick reply

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
ps2 keyboard (en/of ook) muis uitrekken met systeem aan kan niet zoveel kwaad?!
Nee hoor, dat doe ik regelmatig :9

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
das nog geen garantie dat het goed is...
Haha jouw replies lezent doe je nog wel meer gekke (oc) dingen :+

maar oke got your point...

bios resetten dus cellbattery ff eruit halen, ook een optie of reset ik dan 'die-al-brakke' bios en komt de fout weer terug?!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SH4D3H schreef op 16 juli 2004 @ 13:26:
[...]

Nee hoor, dat doe ik regelmatig :9
PS/2 is NIET hot-pluggable en met power on in- of uitpluggen is vragen om doorgebrande zekeringen of erger... :/

Oslik blyat! Oslik!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
oke, mijn vermoeden toch bevestigd.......

Maar dat de melding hierdoor komt, is dus ook uit te sluiten!?
Had agv dat uittrekken enkel een niet werkende ps2 port kunnen krijgen!?

Tis me al wat duidelijker, maar dit dus nog niet.....

thnx guys.....

Verwijderd

Pure onzin dat je een toetsenbord niet zomaar uit je computer kan trekken als deze nog aanstaat. Het enige wat niet werkt is erinstoppen wanneer windows al geladen is. De driver van het ps2 apparaat is dan nog niet geladen, waardoor je toetsenbord/muis dan niet gaat werken. Je kunt zonder problemen je muis en toetsenbord eruittrekken als de computer aanstaat.

En wat het niet werkende systeem betreft, als je de ledjes al niet kunt aansluiten dan raad ik je aan iemand erbij te roepen die er verstand van heeft want zo gaat het niet werken.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Topicstarter
tja die ledjes niet het probleem, die werken nu....

wat een redenering zeg.. bouw hele kast om, met alle hardware ontkoppelt, zet em aan en zonder piepjes werkt het, maar dus ook zonder lichtjes...

en daaruit concludeer jij dat ik er iemand voor bij moet halen...

Het probleem onstond daar, is het probleem niet...

Maargoed, close it please , and thanks voor de tips (waaraan ik wat had ;))

Pagina: 1