Als eerst sorry voor de titel, maar ik weet niet precies hoe ik het duidelijk kan omschrijven.
Ik zit met een probleem. Ik heb 3 tabellen, namelijk de volgende:
Nu wil ik het volgende doen:
- Haal al de newsposts uit nts_news op, en haal bij de authorID het profiel op uit nts_users (dit werkt gewoon)
- Haal ook bij nts_news.newsID de comments uit nts_news_comments op (dit gaat fout)
Het werkt wel, maar als er geen comments zijn komt hij niet overeen en laat hij de post dus niet zien. Ik heb dit ooit werkend gehad maar ik kan het niet meer herinneren. Ik zit te prutsen met de volgende query:
Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen, en ook hoe ik het aantal reply´s kan counten die het nts_news.newsID hebben in nts_news_comments in 1 query (als dit mogelijk is) ?
Alvast bedankt
Ik zit met een probleem. Ik heb 3 tabellen, namelijk de volgende:
code:
1
2
3
| nts_news nts_news_comments nts_users |
Nu wil ik het volgende doen:
- Haal al de newsposts uit nts_news op, en haal bij de authorID het profiel op uit nts_users (dit werkt gewoon)
- Haal ook bij nts_news.newsID de comments uit nts_news_comments op (dit gaat fout)
Het werkt wel, maar als er geen comments zijn komt hij niet overeen en laat hij de post dus niet zien. Ik heb dit ooit werkend gehad maar ik kan het niet meer herinneren. Ik zit te prutsen met de volgende query:
MySQL:
1
2
3
4
5
6
| SELECT * FROM nts_news, nts_users, nts_news_comments WHERE nts_news.authorID = nts_users.userID AND nts_news.newsID = nts_news_comments.newsID ORDER BY nts_news.newsID DESC LIMIT 0, 5 |
Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen, en ook hoe ik het aantal reply´s kan counten die het nts_news.newsID hebben in nts_news_comments in 1 query (als dit mogelijk is) ?
Alvast bedankt