[DPAD] Verzenden van results!

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Betreft: DPAD

TER INFORMATIE: VOORKOMEN VAN ONNODIG PUNTEN VERLIES
Zoals waarschijnlijk wel bekend zijn er wat probleempjes geweest met het versturen van results. Niet alle resultaten werden/worden goed meegeteld! Voor zover ik weet is dit grotendeels opgelost maar er zijn nog een tweetal dingen waar je even op moet letten om het verlies van punten voor DPC en jezelf natuurlijk :+ te voorkomen.

1- Als je merkt dat er veel te weinig results worden geteld dan komt dit waarschijnlijk doordat er results worden verworpen op basis van een checksum error. Er heeft een tijdje een fout gezeten in de sampleresults welke toegevoegd kunnen zijn aan je results.dat (de basis 'genen pool' waar muon gebruik van maakt. Het gaat hierbij om results met gen in plaats van #gen erin, dus waar het # mist. Als de client deze gebruikt dan geeft dat weer resultaten in de results.txt zonder de #. Deze resultaten worden verworpen bij het verzenden. Controleer dus je results.dat (of begin met een lege als je dat niet ziet zitten).

2- Een tijd terug werd door Meloentje (zie: http://stephenbrooks.org/...1&f=144606111&m=134109185)
al geconstateerd dat het eerste result in de result.txt (bijna?) nooit wordt meegeteld. Ik heb hier toen verder naar gekeken en het blijkt dat voorzover ik gezien heb de eerste result van iedere optimalisatie die voorkomt in results.txt NIET wordt meegeteld. Andere problemen met de stats hadden blijkbaar een hogere prioriteit en ik denk dat dit nog een beetje is blijven liggen bij Stephen (dus nu maar wachten tot hij weer terug is zodat hij hier naar kan kijken en ook naar de niet kloppende simplestats.txt)
Ik maak nu voor iedere keer dat ik verzend een backup van results.txt en haal daar de eerst voorkomende resultaten van SolenoidsTo15cm, ChicaneLinacB en PhaseRotB om deze later nog eens in te sturen.
Als je dit niet doet dan kan het je best veel punten kosten als net 1 van die drie een flinke Mpts score heeft (helemaal als je dagelijks results verzend kost het zowiezo behoorlijk punten!) Automatisch verzenden is dus op het moment ook niet aan te raden totdat dit verder is uitgezocht.

Jeetje wat een lang verhaal is dit geworden :O maar het leek me niet verkeerd om dit hier nog eens te benadrukken ook voor de nieuwkomers die altijd van harte welkom zijn hier 8)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 12:15 . Reden: Maar even genoemd dat het over DPAD gaat aangezien het op de verkeerde plek is terechtgekomen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

??? en dit gaat over welk project ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien is dit DPAD.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja k#t |:( 8)7 ik zag ook dat ik het op de verkeerde plek heb gepost :'( stupid me...
Gaat over DPAD, had het daar willen posten :)

EDIT: Geloof niet dat ik het zelf kan verplaatsen of de topic titel kan veranderen ;(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 12:09:
??? en dit gaat over welk project ??
Ik maak uit de text op dat dit over DPAD gaat.

edit: doh, does nie zo snel zijn allemaal :D

[ Voor 12% gewijzigd door Funcracker op 16-07-2004 12:11 ]

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Funcracker schreef op 16 juli 2004 @ 12:11:edit: doh, does nie zo snel zijn allemaal :D
Wij zijn snel... snap het dan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien dat een mod even de topic titel kan aanpassen.
Dit soort zaken is juist handiger buiten de DPCH's i.v.m. zoeken enz. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 13:45:
Dit soort zaken is juist handiger buiten de DPCH's i.v.m. zoeken enz. ;)
Dat wou ik ook zeggen :( Maar bedankt SuperHiddo! _/-\o_

Wij zijn net DPAD gaan doen, dus dit is allemaal nieuw voor mij/ons, maar *bookmarked* voor de dag dat ik deze termen enzo ga snappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Titel fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 18:55

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Funcracker schreef op 16 juli 2004 @ 12:11:
[...]
Ik maak uit de text op dat dit over DPAD gaat.

edit: doh, does nie zo snel zijn allemaal :D
Tis toch belangrijk dat ook jij erachter kwam he (al was ut wat laat ;) O-)
_/-\o_

Duidelijk verhaal op zich, maar dat houd dus eigenlijk direct in dat het bij elke flush gebeurt. Als je dus wil dat de punten de keer erop wegkomen moet je ze dus niet als eerste zetten in je txt, want dan blijven ze weer staan.
Is het geen idee om van alle 3 een hele kleine te "verzamelen" en deze txt vervolgens te verspreiden onder DPC'ers ?

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wessie schreef op 16 juli 2004 @ 18:46:
[...]

Tis toch belangrijk dat ook jij erachter kwam he (al was ut wat laat ;) O-)
_/-\o_

Duidelijk verhaal op zich, maar dat houd dus eigenlijk direct in dat het bij elke flush gebeurt. Als je dus wil dat de punten de keer erop wegkomen moet je ze dus niet als eerste zetten in je txt, want dan blijven ze weer staan.
Is het geen idee om van alle 3 een hele kleine te "verzamelen" en deze txt vervolgens te verspreiden onder DPC'ers ?
Ja, voorzover ik gecontroleerd heb gaat het bij iedere flush fout (misschien dat een aantal mensen dat ook eens kunnen controleren)
Ik verzamel gewoon een tijdje van alle flushes het 1e resultaat van ieder optimalisatie type en die flush ik dan vervolgens een keertje, waarbij ik het eerste resultaat van die weer bewaar ;) Uiteindelijk wordt dit probleem vast wel opgelost door Stephen en telt alles weer gewoon goed.
Pagina: 1