Toon posts:

Plextor 712a verpest elke DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik baal verschrikkelijk , had hiervoor een goedkope philips en die doet het nog beter, je denkt een plextor te kopen...

maar goed,dat was de frustratie. Elke DVD die ik met de plextor brandt wordt
door andere DVD lezers als leeg gezien! Als ik hem in de plextor zelf test werkt
alles als een speer, maar bij geen enkele andere drive werkt het! Ik heb de nieuwste firmware eroverheen gegooid..geen nut. Ik brand op 8 speed , 4 speed, ook allemaal geen zin. Klinkt dit bekend ? want ik heb hier dus nog nooit van gehoord, heb ook geen flauw idee wat het is, ow ja, dit is de 2e DVD writer, ik dacht eerst dat de laser kapot was of zo, dus ik heb hem al omgeruild voor een nieuwe....

*zucht*

alvast bedankt iedereen!

Verwijderd

Heb je het ook geprobeerd met andere media? Het zou zo kunnen zijn dat je plextor niet overweg kan met de schijfjes..

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-03 12:01

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 12:14:
Heb je het ook geprobeerd met andere media? Het zou zo kunnen zijn dat je plextor niet overweg kan met de schijfjes..
Als dat zo zou zijn lijkt het me toch dat hij de dvd dan ook niet op de brander zelf kan bekijken :? .. toch ?

Welke dvd schijfjes gebruik je? En hep je die eerste wrter nog ... gebruik die anders gewoon. Het is me namelijk niet helemaal duidelijk van welke fikker nou de laser kapot is gegean en hoe en wat je geruild hebt 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Just_I op 16-07-2004 12:18 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mischien de dvd niet gesloten ?

Verwijderd

Hoezo? Ik heb hetzelfde ook wel gehad een een oude cd schrijver. Hij leesde zelf prima wat hij schreef, maar andere cdroms hadden er meer moeite mee. Dit was afhankelijk van de gebruikte cdrs (met name merkloze hadden dat).

Edit: reactie op Just_I

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Plextor 712 omgeruild voor een nieuwe 712... zo kunnen we dus uitsluiten dat de plextor zelf niet hardwarematig kapot is.

Met alcohol krijg ik de melding dat ik niet genoeg schijfruimte heb op de DVD om de image te branden..die fikt dus helemaal niks. Nero fikt hem dus wel...maar niet leesbaar voor andere.

Ik heb Ritek,Philips,Arita,Memorex en Imation geprobeerd.....

Nu ben ik bezig met een spindeltje van 50 van Ritek...zijn geen slechte DVD's
Die goedkope rotbrander kon perfect met Ritek overweg.

Ik weer bij god niet wat het is.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sluit je de dvd's wel ? en is hij wel te lezen in de brander zelf ( nadat je em dus gefikt hebt ? )

Nieuwe firmware voor je dvd-fikker ?

Verwijderd

ik neem aan dat je data op dvd zet? en geen video?
zoja.. dan moet je een iso/udf disc maken, en bij udf het vinkje dvd video compatibilty aanzetten.

als ik dit niet doe, dan is de schijf in geen andere drive te herkennen
(px-708a)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 12:58:
Ik heb de Plextor 712 omgeruild voor een nieuwe 712... zo kunnen we dus uitsluiten dat de plextor zelf niet hardwarematig kapot is.

Met alcohol krijg ik de melding dat ik niet genoeg schijfruimte heb op de DVD om de image te branden..die fikt dus helemaal niks. Nero fikt hem dus wel...maar niet leesbaar voor andere.

Ik heb Ritek,Philips,Arita,Memorex en Imation geprobeerd.....

Nu ben ik bezig met een spindeltje van 50 van Ritek...zijn geen slechte DVD's
Die goedkope rotbrander kon perfect met Ritek overweg.

Ik weer bij god niet wat het is.
het lijkt nu specifiek om 1 image te gaan... Andere dingen geprobeerd te branden want misschien ligt het wel gewoon aan die image.

Als een goedkope rotbrander met Ritek DVDs om kan gaan betekent dat niet dat de Plextor dat ook kan hoor. Het is gewoon merkafhankelijk dus het kan wel degelijk aan de DVDs liggen. Je hebt ook andere merken geprobeerd dus dat kan het eigenlijk niet zijn.

Advies is dus:
Iets anders gaan branden dan die image.

[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 16-07-2004 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Geforce5 : Je stelt allemaal vragen waarvan de antwoorden al in mijn beginpost staan ; 1) nieuwste firmware geinstalleerd 2) De DVD leest het zelf perfect

De optie sluiten kan ik in Nero niet aanvinken, hij staat al grijs aangevinkt,
Ik heb meerdere formaten geprobeerd, van ISo, Bin Cue, tot zelf een disc samenstellen van 100 mb tot een film gekopieerd...nada..ik heb nu gewoon
beide erin zitten..wel balen..want hij ziet alle discs minimaal als 8 speed terwijl het 4 speed discs zijn, dat is toch juist goed ? (qua herkenning)

• Randomcybrarian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11-2021

Randomcybrarian

Information assimilated!

Mijn Plextor 712A herkent ook de meeste media als 8 speed. Een van de voordelen ;)

Geen idee echter waarom de jouwe zoveel problemen geeft. Misschien een raar idee maar heb je een andere pc waar je hem in kunt bouwen om hem daar eens uit te proberen. Dan zou je iig kunnen uitsluiten of het de brander zelf is danwel iets anders in je pc.

Verwijderd

Topicstarter
heb jij een van de volgende media's geprobeerd:

Arita 8x
Imation
Ritek
Memorex

Verwijderd

Ik heb sins 1 uur geleden ook de 712a. En waar lite on de 8x 811 d8 ik die ik had, wel dvd's voor de stand alone kon branden, verziekt plextor deze. Ook een dvd vol met iso/bin cue was geen suc6. Op 80% zei die buffer underrun(plextools). Met 8mb cache dit voor elkaar krijgen op 4 speed vind ik knap. Zeker als je de optie buffer underrun protectie aan heb!.
Het programma plextools ziet er op het eerste gezicht leuk uit, maar geef mij maar nero.

Mijn vraag is dus, zijn er mensen die met de 712 wel princo's goed branden.
En welke dvd's er wel goed kunnen met de 712. Ik moet namelijk nog een ruime 400gb aan data wegbranden(games:$). Wie oh wie kan me helpen :'(

• ngumi788
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2022
Net een nieuwe plextor gekocht. Deze brander in zelfde computer als nec 3500 gebruikt. op 2e ide kanaal. beide master. De plex is selektiever qua media. Brand perfect: princo 1 speed @ 2 speed
princo 2 speed @ 2 speed (=tdk)
blank bulk 8 (+R) speed @ 8 speed

Heeft moeite met: bulkpaq 4 speed -R

De utility in Plextools om de kwaliteit van de gebrande dvd's te meten is een droom.

Verwijderd

2Darknoob
Princo schijfjes zijn sowieso de grootste boutschijfjes die er zijn

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 09:34

Millennium

Bug free !!!

Hier een tevreden gebruiker van de Plextor 712a.

Om wat vragen te beantwoorden:

Ik brand zelf op Platinums 8X @ 12X (media code: RICOHJPNR02) geslecteerd op de compatibility list van plextor. De DVD's die ik brand met CloneDVD en NERO werken perfect op standalone DVD spelers (KISS DP450, SONY DAV- S500).

Plextools heb ik nog niet geprobeerd (geen zin om de CD te zoeken, updates van inet kan je niet installeren zonder orginele CD... Detecteer dan mijn drive ofzo :+)

Let er ook op dat NForce moederborden en Plextor vele problemen kunnen geven. Vooral de NVidia IDE drivers willen icm met plextor drives problemen geven. Ik draai daarom nog steed de NVidia IDE 3.66 drivers uit unified driver pack 3.13. icm met de laatste NERO sapi driver werkt dit best prima. Heb de nieuwste driver pack nog niet geprobeerd. (symptonen die ik heb bij nieuwere drivers: Niet booten als er een CD/DVD aanwezig is in een plextor drive)

Rampen bak 2004

Verwijderd

Ben nu 50 princo schrijfjes verder met me plextor 712, uitslag, 1 error(mogelijk me eigen fout), en 1 slecht lezende. Mijn mening niet slecht dus, zeker niet voor schrijfjes van 35 a 40cent de stuk.
})
Pagina: 1