Edit: hoezo nu weer offtopic?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Uit de FAQ hier: "Een vrij populaire is het editten van je reactie met een niet mis te verstane boodschap."....

Ik word hier zo vierkant van als ik telkens dat soort toegevoegde teksten moet lezen op de frontpage van mensen die hun moderatie niet accepteren en dus zo'n edit eronder zetten... het erge is dat het vaak ook nog effect heeft en dat vervolgens de reactie omhoog gemod word, wat weer in de hand werkt dat meer mensen hun reactie gaan editen om ook te klagen dat ze hoger gemod moeten worden, etc...

Kan Femme niet ff inbouwen dat gebruikers hun reactie niet meer mogen wijzigen na de 1e n beoordelingen (wat mij betreft n=1)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
TheDuke schreef op 16 juli 2004 @ 12:05:
Uit de FAQ hier: "Een vrij populaire is het editten van je reactie met een niet mis te verstane boodschap."....

Ik word hier zo vierkant van als ik telkens dat soort toegevoegde teksten moet lezen op de frontpage van mensen die hun moderatie niet accepteren en dus zo'n edit eronder zetten... het erge is dat het vaak ook nog effect heeft en dat vervolgens de reactie omhoog gemod word, wat weer in de hand werkt dat meer mensen hun reactie gaan editen om ook te klagen dat ze hoger gemod moeten worden, etc...

Kan Femme niet ff inbouwen dat gebruikers hun reactie niet meer mogen wijzigen na de 1e n beoordelingen (wat mij betreft n=1)...
Daar ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van. Iemand kan bijvoorbeeld een goed standpunt hebben, maar dat iets te scherp formuleren waardoor hij (zeer extreem gesteld) van +4 inzichtvol naar -1 troll gaat... Als hij zijn verwoording vervolgens even wil aanpassen, of het een en ander verduidelijken dan kan dat niet meer

Ik denk dat het belangrijker is mensen die editten met commentaar op moderaties erop te wijzen dat dit niet hoort, dan de mogelijkheid om te editten te blokkeren omdat je daarmee ook het nuttige verhindert :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, zo'n gek idee is dat edit-locken na n aantal moderaties niet. Na een n aantal zijn de moderaties niet gegeven voor een stukje zoals dat NA de edit wordt aangeboden. En vaak heb je plenty of tijd voordat je je n aantal haalt, eventueel om je typos eruit te halen.

Dat geflame over moderatie-edits zal wel loslopen, daarvoor hebben we -1 troll, LM en PM's, moderatoriaccount, waakzame FPA's en zelfs een subforum (TMF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Voor mensen die commentaar hebben op het modden hebben we een mailtje die we kunnen sturen naar de persoon in kwestie die doorverwijst naar /16 het locken na een x aantal moderaties ben ik persoonlijk niet zo een voorstander van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Ik ben er ook geen voorstander van. Het is niet omdat een paar mensen de reactiemogelijkheid 'misbruiken', dat je hem meteen moet uitschakelen. Er zijn gewoon mailtemplates voor dergelijke edits, liever die mailtjes wat actiever gaan verzenden dan.