Toon posts:

W2k Kladblok probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nooit gedacht dat ik nog eens problemen zou krijgen met kladblok. Fijnste tool die er is om webpagina's te coden naar mijn idee. Echter er is een toetsencombinatie die mun hele Kladblok omgedraaid heeft. Iets bij de ctrl / alt / shift met misschien iets bij de insert / delete knoppen.

Een screenshot ter verduidelijking:

http://www.cofinan.nl/kladblok.jpg

Erg irritant en moeilijk op te lossen. Ik heb al in de help gekeken waar niks ervan vermeld staat, en ook mun hele toetsenbord al ingetoetst :P

Weet iemand hier de oplossing voor?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Lijkt me meer een virus of malware. Er zijn niet zo veel opties in notepad, dus als je ze allemaal langs loopt zie je nergens zo'n optie.

Of is het misschien een sneltoets combi geweest die windows omzet naar een invoertaal die van rechts-naar-links gaat?

[ Voor 32% gewijzigd door André op 16-07-2004 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus gebeurd Tijdens het typen he.. misschien dat dat een belangrijk gegeven is :)

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51
delete je notepad.exe en vraag ff aan iemand om hem aan je door te sturen, heb je het dan nog, moet je idd ff kijken naar virussen en/of malware..

Verwijderd

Topicstarter
En toen was het opeens weer weg. Toch bedankt andre :Y)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik denk dat je even naar je taal en toetsenbord instelling moet kijken in je configuratiescherm.
wat andre zegt lijkt idd het meest voor de hand liggende

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Virus?
Nee hoor, hoeft niet persé!

Speel maar eens met de automatische terugloop....

We have just one world, but we live in different ones...

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 22:07

FlashBang

Hoi.

Nulnulnix schreef op 16 juli 2004 @ 11:26:
Virus?

Dat heeft er niks mee te maken...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Nulnulnix schreef op 16 juli 2004 @ 11:26:
Virus?

Daar loopt je scrollbar ook mee terug? Dacht het niet :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 11:14:
Nooit gedacht dat ik nog eens problemen zou krijgen met kladblok. Fijnste tool die er is om webpagina's te coden naar mijn idee. Echter er is een toetsencombinatie die mun hele Kladblok omgedraaid heeft. Iets bij de ctrl / alt / shift met misschien iets bij de insert / delete knoppen.
er zijn veel betere editors. kijk naar jfe :)

zelf gebruik ik multi edit maar da's nie gratis.

Verwijderd

Topicstarter
hmm kan best wel hoor. Ik geloof je graag, alleen vind ik juist kladblok zo fijn omdat het zo weinig opties heeft. Nooit gezeik en dat soort dingen, lekker plaintext :Y)

WYSIWYG ;)

Verwijderd

VIM werkt ook wel prettig .. dan zie je ook meteen of je code klopt!

Verwijderd

Je hebt toch WinXP of is het een Win2000 met windowsblinds ofzoiets?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Druk op de rechter ctrl+shift (eerst ctrl en daarna kortstondig op shift drukken) om van links naar rechts te lezen en op de linker ctrl+shift om van rechts naar links te lezen. Ligt inderdaad aan je landinstellingen en de taalpakketen die je hebt geïnstalleerd. Geen idee hoe je dat permanent kunt oplossen though.

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 16-07-2004 12:04 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

André schreef op 16 juli 2004 @ 11:28:
[...]

Daar loopt je scrollbar ook mee terug? Dacht het niet :)
Motiveer... Dit is typisch een loos antwoord waar we dus niets aan hebben.

De horizontale verdwijnt als het goed is, maar de verticale blijft gewoon staan (en wordt zelfs "langer"). Dat is namelijk de functie van automatische terugloop.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat ik het goede antwoord al heb gezien, die van de shift en control toetsen en dat het is opgelost. Hele discussies over balken is echt niet nodig hoor ;).

Terugloopfunctie: Soort einde regelteken, alles wordt verplaats naar de volgende regel en er onstaat geen schuifbalk van links naar rechts oftewel horizontaal.
Deze ontstond bij mij wel met heeeeel veel <u>whitespace</u>. Het is opgelost en virusscanner geeft niks aan. Gewoon doorwerken dus!

Bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 11:55:
hmm kan best wel hoor. Ik geloof je graag, alleen vind ik juist kladblok zo fijn omdat het zo weinig opties heeft. Nooit gezeik en dat soort dingen, lekker plaintext :Y)

WYSIWYG ;)
jfe heeft nauwlijks opties, alleen heeft wel een kleurcodering waardoor je veel beter ziet wanneer je een syntax foutje maakt...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zou de topicstarter iig even het probleem opnieuw kunnen omschrijven in de topicstart aangezien dit verhaal geen enkel nut heeft zonder screenshot?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1