[XP] Serv-U - Connection Timed Out

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-07 19:33
Draai XP met Planet ADSL van KPN. Geen routers ofzo gewoon via netwerkkaartje naar ethernet modem.

Ik wilde gister avond even snel een ftp servertje maken, om zo de volgende dag op m'n werk even een paar mp3tjes te downloaden van m'n pc thuis.

Gezocht op GOT en vond een topic over Serv-U FTP. Dus ik heb dat programmatje gedownload en op m'n pc thuis gezet. Wizard gebruikt en het leek allemaal goed te werken.

Heb daarna via FlashFxp geprobeert om er te komen en dat lukt me. Gewoon via ip adres van m'n ADSL en gebruikers naam + wachtwoord die ik had ingegeven bij Serv-U. Ik kon meteen m'n bestanden zien staan. 8)

Maar nu zit ik dus op m'n werk... heb even FlashFxp gedownload en heb vervolgens de gegevens zo ingevuld als thuis (ip gebr. wachtw.) en heb de gegevens van de proxy server van m'n werk ook ingevuld.

Maar nu krijg ik dus een foutmelding. :'(

Connecting to 80.60.246.80 via Proxy (internetgateconv:80)
<HTML><HEAD><TITLE>Socket Error</TITLE></HEAD>
<BODY><H1>Socket Error</H1><P><P>Connection to Remote Host timed out
</BODY></HTML>

Kan iemand mij vertellen wat ik nog zou kunnen doen? Thuis kan ik nu niks meer veranderen aangezien ik nu op m'n werk zit. Zou het komen door de firewall hier op m'n werk? Misschien een test ftptje die kan ik benaderen via m'n werk om te kijken of het uberhaupt lukt? :?

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Heb je thuis je firewall in je modem ook unblocked?
Je kunt dit uittesten om via een proxy in te stellen, was bij mij ook, port 81 leek te werken, maar via een proxy toch niet!

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• Tupel
DJ_Jorizzz schreef op 16 juli 2004 @ 11:15:
Heb je thuis je firewall in je modem ook unblocked?
Je kunt dit uittesten om via een proxy in te stellen, was bij mij ook, port 81 leek te werken, maar via een proxy toch niet!
:? Moet ik m'n modem unblocken?? Hoe zou dat dan moeten.... ik ben een beetje een leek op dit gebied. :|

Het was me wel gelukt via m'n eigen pc hè, ik kwam er gewoon op met FlashFxp... of zegt dat niks?

[ Voor 15% gewijzigd door Tupel op 16-07-2004 11:47 ]

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

• Tupel
Niemand? ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Tupel op 16-07-2004 15:00 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
offtopic:
kicken mag eigenlijk pas na 24 uur :)

Je kunt als je niet op je werk zit wel verbinden (en dan ook niet vanaf thuis, maar vanaf een willekeurige locatie buitenshuis)? Het is dus geen probleem met PASV en poorten verkeerd geforward?

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 23:12
een test ftpje moet niet zo moeilijk zijn, probeer gewoon te connecten naar ftp.kalvaz.com

Je kan niet inloggen natuurlijk omdat je daar geen account hebt, maar je kunt iig wel ff testen of je uberhaupt een ftp verbinding naar buiten toe kan maken.

Als dit lukt dan weet je iig dat het aan je ftp thuis ligt. Zo niet, dan ligt het aan de firewall/proxy. Probeer eens wat instellingen zoals socks 4,5, poort etc.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Tupel
Connecting to ftp.kalvaz.com via Proxy (internetgateconv:80)
220 ProFTPD 1.2.9 Server ready.
331 Password required for anonymous.
PASS (hidden)
530 Login incorrect.
Connection failed

Dit krijg ik als ik jou test ftptje probeer. Het zou dus eigenlijk wel werken... :?

Maar goed... ik heb gewoon de wizard netjes gedaan... misschien toch de firewall van XP uitzetten of maakt dat ook niet uit?

Ik heb thuis nog een pc, die staat via het netwerk in verbinding met internet (via mijn pc dus), als ik daar nou probeer te ftpen en het werkt (dus via Extern en niet Intern) dan zou ik er dus wel weer vanuit kunnen gaan dat ik het goed heb ingesteld?

Is het eigenlijk wel voldoende wat ik invul. Ik vul enkel het ip adres van m'n ADSL thuis en username pass in....

[ Voor 9% gewijzigd door Tupel op 16-07-2004 16:27 ]

• AMDFreak
  • Laatst online: 26-08 16:30

AMDFreak

Intel is zo..

Maar goed... ik heb gewoon de wizard netjes gedaan... misschien toch de firewall van XP uitzetten of maakt dat ook niet uit?
dat zou ik cker ff doen :) en dan ff aan een willekeurig persoon op MSN/ICQ vragen of ie ff wi teste :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Tupel
G33rt schreef op 16 juli 2004 @ 16:17:
offtopic:
kicken mag eigenlijk pas na 24 uur :)
:?

Je kunt als je niet op je werk zit wel verbinden (en dan ook niet vanaf thuis, maar vanaf een willekeurige locatie buitenshuis)? Het is dus geen probleem met PASV en poorten verkeerd geforward?
Dat heb ik nog niet geporbeerd (twas 02:30u ... wel vanaf eigen pc via FlashFxp naar Serv-U Ftp, maar dat is blijkbaar niet echt van toepassing.

Ik ga is kijken verder thuis... en even iemand laten testen. Nog 8minuten en het is weer weekend... dus dat komt mooi uit ;)

Bedankt tot zover.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Peppio, ik zie dat je een ":?" hebt geplaatst achter mn opmerking. Jij postte voor het laatste in het topic om 11:45, en vervolgens met "niemand" om 16:00. Dat wordt beschouwd als kick (binnen 24 uur), en daar kun je voor bestraft worden doro mensen met een rooie nick: je kunt er dus beter mee uitkijken :)

• FireFoz
  • Laatst online: 24-08 23:12
Lijkt me idd duidelijk een probleem dat bij je thuis ligt :)
Windows XP firewall uitzetten is iig een belangerijke stap

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• Tupel
G33rt schreef op 16 juli 2004 @ 16:56:
Peppio, ik zie dat je een ":?" hebt geplaatst achter mn opmerking. Jij postte voor het laatste in het topic om 11:45, en vervolgens met "niemand" om 16:00. Dat wordt beschouwd als kick (binnen 24 uur), en daar kun je voor bestraft worden doro mensen met een rooie nick: je kunt er dus beter mee uitkijken :)
Ja hoor het net van een collega... spijt me 8)7

My bad.

[ Voor 86% gewijzigd door Tupel op 16-07-2004 16:58 ]

• Tupel
Ik heb het even getest bij een kennis van me... en ik kan gewoon op m'n pc komen... dus zal er iets fout gaan tussen de verbinding op m'n werk naar m'n thuis pc.

Is hier nog een oplossing voor? Als ik in internet explorer dit invoer: ftp://username:pass@ip dan krijg ik de volgende melding:
De volgende map heeft het kenmerk Alleen-lezen omdat de proxyserver niet is ingesteld om de volledige toegang te geven: ftp://username:pass@ip/.

Als u betanden wilt verplaatsen, plakken, verwijderen of als u bestandsnamen wilt wijzigen, dient u een andere proxyserver te gebruiken. Neem contact op met uw beheerder voor informatie over het wijzigen van uw proxyserver.
Vast niks aan te doen zeker.... :'(

[ Voor 59% gewijzigd door Tupel op 20-07-2004 12:49 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-08 11:25
Ff dit topic omhoog krikken...

Ik heb exact eht zelfde soort probleem momenteel.

Ik heb ooit wat scriptingwerk verricht voor een jongerensite, maar ben er na een tijd mee gestopt. Net voordat ik gestopt was heb ik nog wel het een en ander getest op een nieuwe server waar ze nog naar toe zouden gaan verhuizen en alles werkte toen nog prima.

Nu ga ik opnieuw weer scriptingwerk doen voor exact de zelfde site, maar nu volledig op die niewe server bij een andere hostingprovider.

Het rare geval wil nu dus dat ik maar niet op die FTP-server kan komen. Nog voor dat de server om mijn inloggegevens vraagt krijg ik deze meldingen:

WS FTP le:
"Connection timed out"

Internet Explorer:
"Er heeft een time-out van de bewerking plaats gevonden."

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
  • FTP vanaf notebook thuis naar betreffende server: connection timed out
  • FTP vanaf ieder ander willekeurige PC binnen mijn thuisnetwerk: connection timed out
  • Ping naar server: geslaagd
  • Traceroute naar server: geslaagd
  • Website opvragen op server: geslaagd
  • FTP vanaf andere netwerken dan thuis naar de server: geslaagd
  • FTP vanaf thuis naar Planet Internet Homepages: geslaagd
  • FTP vanaf thuis naar de server van mijn eigen website: geslaagd
  • Zowel passive als active ge-FTP-ed naar de server
Ook heb ik gekeken of er iets mis zou zijn met de portforwarding in mijn Alcatel Speedtouch 510i ADSL-modem, maar dat bleek niet zo zeer het geval. Vooral ook omdat FTP-en naar andere servers dus wel werkt.
Vervolgens heb ik Ethereal er op los gelaten en na 3 kleine TCP-pakketjes houd het op, maar ook hier kan ik niet veel aparts uit afleiden.

Ik heb ook nog contact gehad met de serverbeheerder en die heeft tegen alle gewoontes van hem in zijn iptables script laten zien zodat ik met mijn eigen ogen kon zien dat geen enkel ip-adres oid wordt geblokkeerd tot de server muv enkele 'lastpostjes', maar daar stond mijn ip-adres niet bij.

Ik sta voor een compleet raadsel, want alles lijkt juist te zijn ingesteld. :?
Pagina: 1