Toon posts:

2 of 4 OS'en in een Soft raid mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik word gillend gek inmiddels,
Ik heb 2 120 Gig schijven en een asus p4p800 met sata.
Ik wil super simpel op allebei de schijven 1 OS dat lukt allemaal allebei 2 werkt niet tot op heden.
Maar ik heb nu op disk 1 XP engels staan en disk 2 nederlands.

Gisteren kon ik nog van beiden opstarten zowel door in de bios als boot disk te zetten als via de boot.ini van 1 van 2.
Ik heb gisteren avond de engelse versie alleen de security opdates laten doen en wat maakt me echt ziek..
de nederlandse versie start niet meer.
iemand enige ervaring met meerdere OS'en system en boot ???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zie geen verband tussen de titel en jouw topicstart? Wat heeft SWRAID hiermee te maken? En wat betreft het niet kunnen booten van een der OS'sen: controleer nogmaals je BOOT.INI?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 16 juli 2004 @ 10:42:
Ik zie geen verband tussen de titel en jouw topicstart? Wat heeft SWRAID hiermee te maken? En wat betreft het niet kunnen booten van een der OS'sen: controleer nogmaals je BOOT.INI?
3 boot.ini's tegelijk vernaggeld ?? lijkt me erg stug.
wat SWRAID ermee te maken heeft ?
dat een SWRAID eerst software moet starten voor het OS start en daar lijkt het allemaal verkeerd te gaan.
Autocheck.exe niet gevonden skipping autocheck.exe en dan is er een blauwscherm.
Dat krijg je ook als je een ander OS dan het eigen, de partitie om laat zetten van basic naar dynamisch

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh ja natuurlijk :) Maar beschrijf eens je volledige schijfconfiguratie (schijven, kanalen, master/slave, etc) en de basic/dynamische partities met de OS'sen die erop staan. Of post ipv het laatste een screenshot van je schijfbeheer, da's makkelijker ;)

En wat voor een bluescreen krijg je dan? Bij welke OS krijg je deze foutmelding? Wat is jouw derde OS? Hoe zien jouw boot.ini bestanden eruit? Anyway, wees zo duidelijk en uitgebreid mogelijk in je probleembeschrijving, dan kunnen we er wat meer mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:
asus P4P800-vm
SATA 2x120 GB maxtor als master ( zijn er sata slaves ???? )
Disk1 windows XP corp engels SP1 ( 10 GB)
Disk2 windows XP corp nederlands SP1 ( 10 GB) defect na update disk1

IDE1 seagate 60GB master met 4x15GB partities
partitie 1 = system
partitie 2 = windows 2000 advanced server SP4
partitie 3 = windows XP corp engels SP2
partitie 4 = opslag

IDE2 nec2500A master

wat ik eigenlijk wil is 2x2 systemen op disk1 en 2 maar dat lijkt onmogelijk helaas
ik vermoed dat de veritas volume manager een adres opgeeft waar de start van het OS staat .. maar die kan dus ergens anders komen na een update.
Het eerste scherm komt nog wel en na het verhaal autocheck.exe worden de schijven uitgegooid om beschadiging te voorkomen en de computer wordt opnieuw opgestart

het voelt weer alsof ik in windows 3.0 zit te prutsen BAH BAH BAH