Ik zit met het volgende probleem: Ik wil op mijn fabricated recordset een index leggen. Nou heb ik hier een mooi boek liggen (Serious ADO: Universal Data Access with Visual Basic) en daar staat wel een methode in maar die wil niet werken. Ook met Google heb ik geen geluk gehad dus nu wend ik mij tot mijn mede Tweakers
Is er iemand die weet of je een index kan aanmaken voor een fabricated recordset? Zie hieronder voor de code die ik nu heb.
Die laatste regel wil dus niet werken, VB geeft aan de property niet te kennen. Als ik ga kijken met de debug watch dan blijkt mijn field dus ook helemaal geen properties te hebben. Ben ik soms vergeten iets te specificeren of wil ik iets dat niet kan?
Visual Basic:
1
2
3
4
| Set rstFunctions = New ADODB.Recordset Call rstFunctions.Fields.Append("FunctionID", adInteger) Call rstFunctions.Fields.Append("ExportID", adInteger) rstFunctions.Fields("FunctionID").Properties("OPTIMIZE").Value = True |
Die laatste regel wil dus niet werken, VB geeft aan de property niet te kennen. Als ik ga kijken met de debug watch dan blijkt mijn field dus ook helemaal geen properties te hebben. Ben ik soms vergeten iets te specificeren of wil ik iets dat niet kan?