Ik heb
gekocht bij perfect-systems en ik heb er de volgende vragen over.
Omdat ik geen aansluitingen heb op het moederbord om alles aan te sluiten wil ik connectoren maken aan de draden om deze aan de achterkant van de kast te kunnen aansluiten.
Op dit moment zitten er nog van die hele kleine stekkertjes (per draad) aan de verschillende functies.
Ik weet dat USB 4 draden zijn, dus dat zijn er dan 8 in totaal.
Mijn vragen:
Kan ik losse usb connectoren kopen en die solderen zodat ik die aan de achterkant kan aansluiten. Of moet ik een usb kabel doorknippen en dan met kroonsteentjes verbinden aan deze losse draden.
Hebben USB kabels bepaalde kleuren voor de verschillende draden die door de kabels lopen?
Voor de line-out heb ik 4 draden. Beetje apart omdat ik dacht dat line-out altijd 2 draden was (links/rechts) Kan iemand me daar uitleg ovr geven omdat ik er eigenlijk een mini-jack aan wil maken.
Voor de microfoon ingang heb ik 3 draden, waarvan 1 ground volgens mij. Hoe kan ik er een mini-jack aan maken. (Mini-jack is een 2 draads aansluiting toch?
Er staan wel coderingen op de stekkertjes. Deze zal ik vanmiddag even toevoegen om e.e.a. nog iets te verduidelijken.
Firewire hoeft nog niet aangesloten te worden ivm het feit dat ik simpelweg nog geen firewire on board of anders heb.
gekocht bij perfect-systems en ik heb er de volgende vragen over.Omdat ik geen aansluitingen heb op het moederbord om alles aan te sluiten wil ik connectoren maken aan de draden om deze aan de achterkant van de kast te kunnen aansluiten.
Op dit moment zitten er nog van die hele kleine stekkertjes (per draad) aan de verschillende functies.
Ik weet dat USB 4 draden zijn, dus dat zijn er dan 8 in totaal.
Mijn vragen:
Kan ik losse usb connectoren kopen en die solderen zodat ik die aan de achterkant kan aansluiten. Of moet ik een usb kabel doorknippen en dan met kroonsteentjes verbinden aan deze losse draden.
Hebben USB kabels bepaalde kleuren voor de verschillende draden die door de kabels lopen?
Voor de line-out heb ik 4 draden. Beetje apart omdat ik dacht dat line-out altijd 2 draden was (links/rechts) Kan iemand me daar uitleg ovr geven omdat ik er eigenlijk een mini-jack aan wil maken.
Voor de microfoon ingang heb ik 3 draden, waarvan 1 ground volgens mij. Hoe kan ik er een mini-jack aan maken. (Mini-jack is een 2 draads aansluiting toch?
Er staan wel coderingen op de stekkertjes. Deze zal ik vanmiddag even toevoegen om e.e.a. nog iets te verduidelijken.
Firewire hoeft nog niet aangesloten te worden ivm het feit dat ik simpelweg nog geen firewire on board of anders heb.
[ Voor 7% gewijzigd door Hoicks op 16-07-2004 09:51 ]
Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM
(3,5mm Stereo Jack aan de kabel)
(6,25mm Stereo Jack aan de kabel)