Ik heb de 3.06 GHz ALDI laptop gehad. Tevreden van? Ja, toen ik hem verkocht heb... Nooit zo'n baggerding in m'n handen gehad. Ik vertrouwde het eigenlijk al niet zo voor de aankoop, maar overal las ik dat de Medion hardware van uitstekende kwaliteit was. En aangezien je na het uitkomen van een ALDI-actie maar bijzonder weinig bedenktijd hebt voor de stock op is, ben ik zo stom geweest om hem te kopen...
Het is in deze thread al eens aangehaald, maar het scherm is slecht. En wanneer ik slecht zeg, dan bedoel ik vreselijk slecht. Constructiekwaliteit? Alles is van frullig en veel te dun aanvoelend plastic. Prestaties? Er zit wel een vette CPU in, maar die staat blijkbaar toch hoofdzakelijk te niksen want de prestaties zijn bijlange na niet in de buurt van een desktop met een vergelijkbare CPU. Ik had er eigenlijk al dezelfde dag nog spijt van...
Ik heb nu een Acer Travelmate 662LCi. Dit is een laptop die in een totaal ander segment zit. Minder gericht op prestaties, maar meer op mobiliteit en batterijduur. Dus het tegengestelde van wat jij zoekt en wat de ALDI was. Maar hoewel Acer in principe ook maar een low budget merk is is het scherm al beduidend veel beter van kwaliteit. Het is nog steeds niet te vergelijken met de high end Sony Vaio's die ik heb mogen bewonderen, maar dit scherm is in open lucht toch al duidelijk leesbaar en veel helderder en kijkhoekonafhankelijker. De laptop is natuurlijk wel veel minder performant door de veel tragere mobiele CPU, maar toch voelt ie sneller aan dan de ALDI. De laptop is ook helemaal van (lelijk) plastic, maar toch relatief stevig aanvoelend. Niet dat ik Acer wil promoten want ik heb al merklaptops in m'n handen gehad waarbij mijn Acer een prul lijkt, maar voor de vaak belachelijk lage prijzen is Acer toch beduidend beter dan ALDI imo...
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.