Toon posts:

Aanschaf nieuwe notebook: Aldi vs. Acer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben al een tijdje van plan mij een notebook aan te schaffen, maar ik kom er maar niet uit wat te kiezen. Ik zou graag jullie mening eens horen hierover. Als jullie konden kiezen tussen de volgende notebook van de Aldi of de notebook van Acer op deze site http://www.besteprijzen.b...roductinfo&productid=3198 , welke zouden jullie dan kiezen en waarom?

Met vriendelijke groeten,
joren

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-01 13:27
Wat wordt dan de volgende laptop van de Aldi? Is dit al bekend?

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-01 08:48

TwoR

Gekleurde stippen

Op de website van de Aldi zie ik nog geen laptop staan! Heb je specs van die laptop

Verwijderd

Topicstarter
Neen, is nog niet bekend (toch niet dat ik weet), maar ik ga er vanuit dat ze de lijn van hun vorige notebooks gewoon doortrekken. Veel snufjes voor een redelijke prijs dus. (zoals bij al hun computers tot nu toe)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

wat wil je ermee gaan doen? lees de best buy guide over laptops even na, daar staan allicht handige tips in.

Als je hem alleen maar wilt hebben om de meeste features voor het minste geld te hebben, tsja, dan kan je bij de aldi/lidl aardig terecht. Hierover zijn topics, zoals Hardware aanbiedingen topic deel 3 maar er ruist er ook eentje in CSL.

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
Wil hem eigenlijk een beetje ter vervanging van mijn desktop. Ik ben niet zo een heviger gamer, al zou het leuk zijn moesten die er ook op kunnen. Bij aldi zijn inderdaad heel veel snufjes voor een goede prijs, maar komen die ook daadwerkelijk allemaal goed tot uiting bij het gebruik ervan.
Ik had hier (http://www.hardware.info/reviews.php?id=452&page=7) ook al wat gelezen over de vorige notebook vna medion en ze hadden de volgende conclusie:

"Het is een leuke machine, al is het niet allemaal geweldig. Zo komt de machine niet op alle punten even degelijk over. Ook is het jammer dat je de televisie-adapter niet tegelijk met de optische drive kunt gebruiken. Opvallend is de lage geheugenscore, waardoor de relatief dure mobiele Pentium 4 3.06 GHz met HyperThreading aan boord niet helemaal zijn vleugels kan uitslaan"

Dus had zo het idee dat je een notebook van een ander merk met net iets minder snufjes ofzo toch dezelfde (misschien betere) prestaties kan leveren...

Verwijderd

Ik ken mensen die niet erg tevreden zijn met de fan van de Medion.
De Medion is goedkoop en krachtig maar niet een aanrader kwa warmte ( geen eigen ervaring !!!!!! ( Wel meerdere bronnen ).

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Pas op met de Aldi laptops!!!

de specs zijn altijd prima, daar kan je niks van zeggen, maar mijn vader heeft 2 jaar geleden zo'n ding gekocht, PIV 2 Ghz was dat...prima dingetje, alleen het beeldscherm is echt om van te huilen...als het enigszins licht is dan zie je serieus niks meer, niet overdreven: er is echt niet meer op te werken dan....dus denk 3 keer na voor je een aldo laptop aanschaft.

Toevallig heeft ie ook een al wat oudere Acer, PIII 1 GHz ongeveer, die is prima, kostte wat meer centen maar dan heb je ook wat...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoek eens naar gebruikerservaringen van beide machines. Het gaat niet om onze keuze maar de jouwe. Ik heb zelf een medion.

voordelen:

Zit veel op
goedkoop

nadelen:

Behuizing vind ik ietwat matig, het zilverkleurige randje is niet echt degelijk
Resolutie is voor mij wat te beperkt, had liever 1280x... of meer gehad

Verwijderd

Die Acer is relax! heb hem zelf nu 4 daqen geleden binnen gekregen! perfecte laptop! Draait overheerlijk Unreal tour...2004 :D:D:

Ja ik vind het een uitkomst!! Lekkere processor...zo goed als geen geluid... dus geen aldi zoals ik hierboven al las...

www.depczaak.nl is ie erg goedkoop, heb hem daarvan!

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

thx voor de replies. Iets zegt me dat ik me beter een Acer zou aanschaffen dan een Medion. Thx voor de link van www.pczaak.nl , die acer is 200 euro goedkoper dan hier in de winkel :p Best wel handig om te weten.
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar in ieder geval thx voor de replies. Wie nog wat bijzonders wil meedelen ivm prestaties ofzo, mag dat natuurlijk altijd doen.

groeten.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het eigenlijk met die processoren? Die Acers zijn echt wel coole notebooks. Hun notebooks met 17 inch schermen (Aspire 1711SCi_4) zijn blijkbaar allemaal intel P4, terwijl de 1511LMI een AMD 64bit heeft. Zit daar veel verschil in die processoren? groter scherm is ook handiger lijkt me... heb er totaal geen ervaring me en ben ook niet op de hoogte van verschillen in kwaliteit bij amd en intel processoren. hier zijn zowat alle huidige acers in te vinden denk ik:
http://www.acer.nl/acereu...13-July-2004-notebook.xls

Alle tips zijn welkom.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

17" is niet verplaatsbaar. Althans, 7kg op je rug is geen feestje. :/

P4 en Amd64 kan je op de frontpage artikelen genoeg over vinden dus om daar nu de verschillen over uit te gaan leggen..
De 1511LMi (of zijn voorganger) heeft een eigen topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/905625/0

Lees dat eens door! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door pjottum op 17-07-2004 09:20 ]

ping 127.212.23.124

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 10:41

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb een half jaar geleden een Acer 1350 gekocht voor rond de € 760 en ben er prima over tevreden.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-01 13:27
De Acer 1700 serie is compleet anders dan de de 1500 serie van hun. Hij bevat een Desktop P4, geheugen en harddisk.
Kijk maar eens op de volgende link voor een paar mooie plaatjes van het inwendige van de acer 1710.

http://notebookforums.com...756&highlight=aspire+1700

Binnenkort ga ik ook de 1712SMi aanschaffen, voornamelijk om de verwisselbaarheid van onderdelen en het enorme scherm. _/-\o_

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hmm, ik zou geen laptop nemen met een desktop cpu.
Ik moest een tijdje geleden op een packard bell laptop werken met een p4 3.06ghz cpu. Om de zoveel tijd sloeg de ventilator aan en als je iets stresserend deed ook. Zo'n kleine fan is niet echt stil :p
Ook waar je je polsen zet, daar werd het ook nog eens warm en onder de laptop ook.
Als je het lawaai en warmte niet erg vindt, dan is het wel een goede keus, want het is goedkoper...

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ja, klopt. Mocht je een laptop willen gebruiken op als 'lap'top, dan is het wel verstandig even de warmte te bekijken.
HR-medewerker: 'Okee, Pjottum. Ziek. Mag ik vragen wat je hebt?'
Pjottum: 'Nou, ik zat gisteravond in de tuin Doom 3 te spelen op mijn Aldi-laptop en nu heb ik een paar brandwonden die het lopen wat moeizaam maken.'
HR-medewerker: 'En wanneer denk je weer terug te zijn?'
Pjottum: 'Volgens die meneer van het brandwondencentrum kan het nog wel even duren..'

:+

ping 127.212.23.124

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Ik heb de 3.06 GHz ALDI laptop gehad. Tevreden van? Ja, toen ik hem verkocht heb... Nooit zo'n baggerding in m'n handen gehad. Ik vertrouwde het eigenlijk al niet zo voor de aankoop, maar overal las ik dat de Medion hardware van uitstekende kwaliteit was. En aangezien je na het uitkomen van een ALDI-actie maar bijzonder weinig bedenktijd hebt voor de stock op is, ben ik zo stom geweest om hem te kopen...

Het is in deze thread al eens aangehaald, maar het scherm is slecht. En wanneer ik slecht zeg, dan bedoel ik vreselijk slecht. Constructiekwaliteit? Alles is van frullig en veel te dun aanvoelend plastic. Prestaties? Er zit wel een vette CPU in, maar die staat blijkbaar toch hoofdzakelijk te niksen want de prestaties zijn bijlange na niet in de buurt van een desktop met een vergelijkbare CPU. Ik had er eigenlijk al dezelfde dag nog spijt van...

Ik heb nu een Acer Travelmate 662LCi. Dit is een laptop die in een totaal ander segment zit. Minder gericht op prestaties, maar meer op mobiliteit en batterijduur. Dus het tegengestelde van wat jij zoekt en wat de ALDI was. Maar hoewel Acer in principe ook maar een low budget merk is is het scherm al beduidend veel beter van kwaliteit. Het is nog steeds niet te vergelijken met de high end Sony Vaio's die ik heb mogen bewonderen, maar dit scherm is in open lucht toch al duidelijk leesbaar en veel helderder en kijkhoekonafhankelijker. De laptop is natuurlijk wel veel minder performant door de veel tragere mobiele CPU, maar toch voelt ie sneller aan dan de ALDI. De laptop is ook helemaal van (lelijk) plastic, maar toch relatief stevig aanvoelend. Niet dat ik Acer wil promoten want ik heb al merklaptops in m'n handen gehad waarbij mijn Acer een prul lijkt, maar voor de vaak belachelijk lage prijzen is Acer toch beduidend beter dan ALDI imo...

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Pagina: 1