[php] Flush icm templates en iframe

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik probeer met flush() een script te validaten. De opgegeven url wordt gechecked enzo. Nou gebruik ik dus templates, nl de template engine van Kristian Koehntopp, NetUSE GmbH.

Wat ik doe is dit:

Ik heb dus een main template met daarin {main}. Nou parse ik op die plek een andere template, waar alleen de code voor een iframe staat. In dat iframe wordt een externe losse php file geladen waarin het flushen gebeurt (dat flush niet werkt met templates snap ik). In principe zou ik dus in mijn browser gewoon html moeten krijgen met in het midden een iframe die dus die php file laat zien waarin het flushen gebeurt.

Dit werkt dus niet. Ik krijg gewoon in 1x de html code te zien inclusief het iframe (dus geen flushen). Hij wacht eerst tot die file van het iframe geladen is (hoe meer sec delay ik er in doe hoe langer het duurt voordat de pagina te zien is) en laat het dan in 1x zien.

Het gekke is dus, als ik die file rechtstreeks aanvraag werkt het flushen wel. ook als ik de file in een static-html file met een iframe laad, werkt het. Het is dus echt de combinatie met de template engine.

Weet iemand hoe dit kan en wat ik er aan kan doen om het op te lossen? Die template engine zou toch gewoon die html voor de iframe moeten laten zien en dan zou toch vervolgens mijn browser die file van de iframe moeten gaan laden, daar heeft de template engine toch verder niks mee te maken 8)7

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Mjaja, ik begrijp er niet echt veel van.

Wat wil je nu eigenlijk doen?
Je wilt een script validaten?
Wat voor script, en wat wil je validaten?
Wat gaat er nou precies mis? Ik begrijp niet echt wat jij onder flushen verstaat, maar last time I checked is het gewoon het uitpoepen van alle output naar de browser. Hoe je daarmee validate?
Is het een javascript validate ofzo?

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ob_flush doet niks behalve gebufferde output naar de browser sturen, die valideert niks.... Bovendien is er geen touw vast te knopen aan je hele topicstart.... :X

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Vergelijk de code die je template parser uitspuugt 'ns met de statische code die wel werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door R_W op 16-07-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
mm ik zal t nog een keer uitleggen dan

Ik heb een formulier waarbij een url gesubmit kan worden samen met nog wat velden. Als ie gesubmit wordt, wordt er gekeken of alles voldoet aan de eisen. Het script gaat de url proberen te openen en kijken wat er voor content in zit (naar de html kijken). Ik wil dan dus zo iets maken als;

Checking url.... success
Checking for popups.... 1 found

etc.

Er moet dus "checking for..." komen te staan, dan gaat ie checken en dan flusht ie het resultaat er in, en dan de volgende check.

De code werkt prima als ik het niet met de template engine gebruik in het iframe. Als ik dus gewoon een static-html pagina pak met een iframe er in, en gebruik die code in dat iframe, werkt het prima. Maar zodra ik die html-code in een template zet (dus de code voor een iframe) en deze parse, werkt het niet meer terwijl dan nog steeds letterlijk dezelfde php-code gebruikt wordt voor het flushen, wat dus ook nog eens als een los-staande file werkt en totaal niet gerelateerd is aan de php code waarin de templates geparst worden...
NMe84 schreef op 16 juli 2004 @ 12:08:
ob_flush doet niks behalve gebufferde output naar de browser sturen, die valideert niks.... Bovendien is er geen touw vast te knopen aan je hele topicstart.... :X
Dat snap ik, ik wil alleen het resultaat van de check (die ik dus zelf maak in php) naar via een iframe laten zien dmv flushen zodat het real-time is. En dat werkt dus niet.
R_W schreef op 16 juli 2004 @ 12:12:
Vergelijk de code die je template parser uitspuugt 'ns met de statische code die wel werkt.
DE html code is exact hetzelfde het enige verschil is dus dat ie met een statische html file wel flusht en met een de template-manier ie gewoon niks laat zien totdat het script klaar is met flushen en dan alles in 1x laat zien...

[ Voor 31% gewijzigd door FireFoz op 16-07-2004 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

De meeste template parsers verzamelen eerst alle dynamische output, en parsen het geheel pas HELEMAAL op het einde en versturen dan in een keer de hele pagina door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Maar de template engine parse die iframe toch niet? Dat is toch een extern bestand... is daar geen oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Nou FirePimp, ik heb het ff voor je bekeken, het ligt niet aan je code maar aan Internet Explorer. Die wacht met het tonen van de iframe totdat de pagina in de iframe geladen is.

FireFox (niet jij, die mozilla browser :P) doet het wel zoals jij verwacht had.

[ Voor 4% gewijzigd door SiliconError op 16-07-2004 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Er is dus geen oplossing voor :/

IE wacht tot de file compleet geladen is zodat ie hem kan laten zien... je kan dus eigenlijk nooit flush() gebruiken in een frame denk ik... Jammer :'(

Pagina: 1