Problemen met videofilmpje afspelen

Pagina: 1
Acties:

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 19:24
Beetje n00bvraag misschien, maar kan het via google en de GoT search niet vinden.
Ik wil dus een videofilmpje af laten spelen. Nu moet dat met het <object> element, alleen werkt het niet bij mij. Momenteel heb ik dit:

HTML:
1
<object data="pad/naar/filmpje" standby="Het Filmpje wordt geladen..." id="movie" type="video/quicktime" />

Het vreemde is dat ik wel de geuiden van het fimpje hoor, maar niet de beelden zie.
Het filmpje is trouwens een .AVI bestand, kan het misschien daardoor komen?
Maar vergeet ik nu een belangrijk attribuut, of is een .AVI geen quicktime??

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Avi is een container formaat, er kunnen heel veel codec in avi zitten.. In de header (met gspot of virtualdub af te lezen) kan je zien welke je nodig hebt. Als je alleen audio hebt, mis je waarschijnlijk de juiste decoder voor je video.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• kleautviool
Ehm... Sorry ben niet zo into de video-wereld. Ik heb nu virtualdub gedownload via sourcefourge en heb hierin het desbetreffende filmpje geopend. Wat moet ik nu doen om de juiste codec te zoeken?

• kleautviool
* Kickje *

Ik heb het nu een soort van gevonden. Ik heb nu deze code:

HTML:
1
<object data="filmpje" standby="Het Filmpje wordt geladen..." type="video/mpeg" style="width: 321px; height: 250px; margin: 5px 15px;"></object>

Dit werkt allemaal prima bij mij op de pc, maar zodra iemand anders vanaf een andere pc deze pagina bezoekt, krijgt hij niks te zien :?
Hoe kan dit? (En nee, het adres van het filmpje klopt en staat niet op mijn localhost!)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Misschien ben jij de enige die de goede codec ervoor heeft?

• kleautviool
Ehm.. wat bedoel je precies met codec? En hoe zou ik er in dat geval voor kunnen zorgen dat iedereen het filmpje wél kan zien?

• Nik

Nik

Zoek even op Google op de naam "Codec"!

Maar omdat ik me tocg verveel, een videobestand kan redelijk groot worden. Gelukkig zijn er slimme mensen, die proberen het filmpje kleiner te maken, dit wordt ook wel comprimeren genoemd. Deze compressie wordt gedaan door een codec, deze zet de grote film om in een kleinere film. Natuurlijk moet het filmpje weer afgespeeld worden, maar eerst moet het filmpje gedecomprimeerd worden. Nu heb je echter wel die codec nodig op de PC om hem te kunnen zien.

Wellicht heb jij die codec al op je PC staan, maar de gebruiker (bezoeker) nog niet. Je kunt vinden welke codec het is, door even te kijken naar de eigenschappen (geavanceerd) van het bestand. Ook programma's zoals VirtualDub kunnen de compressietechniek (=codec) uitlezen.

:) In eigen woorden, zo makkelijk mogenlijk verteld, correct me if I am wrong :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nik op 16-07-2004 18:55 ]

• kleautviool
Zo te zien is er nog nisk gecomprimeerd. Maar dit filmpje komt ook direct van een digitale fotocamera af. Maar als ik naar de geavanceerde eigenschappen ga, staan de vakjes Inhoud comprimeren en inhoud coderen allebij niet aangevinkt

• Nik

Nik

Waar staat het filmpje ergens? Linkje? Zal ik even kijken? En digitale camera's hebben vaak ook een onboard compressie hoor (zo ook mijn Trust 750, niemand kon de filmpjes afspelen!).

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

video codec: Motion JPEG including Huffman Tables (mjpg)
(CASIO EX-Z40 ?)
en PCM Audio

code:
1
2
3
4
mJPG Motion JPEG including Huffman Tables IBM:
A version of Motion JPEG which includes Huffman tables
with each AVI frame. Developed by IBM before the MJPEG
standard was finalised.

[ Voor 55% gewijzigd door Neobahamuth op 16-07-2004 19:20 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Nik

Nik

edit: te laat!

Maar nu wet je wel waar je naar moet zoeken op Google :) En adviseer de kijkers dan ook deze codec te downloaden als ze je website bezoeken :)

[ Voor 84% gewijzigd door Nik op 16-07-2004 19:18 ]

Pagina: 1