Toon posts:

[NFS:U]Beeld ingame/menu refresh probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, sorry iedereen weer te storen met een NFSU grafisch probleem(er zijn er al genoeg).

Ik heb namelijk het probleem dat in het beginmenu, de game zelf en de laadpagina's constant wordt gerefreshed(geloof ik) ik zie constant letters knipperen afgewisseld op sommige stukken door kleine groene blokjes.
Ingame is het wel heel erg dan zie ik gewoon stukken van mijn scherm niet(wordt een nieuwe layer al getekend).

Ik heb dit probleem nog niet gezien bij de rest van de posts in het forum die met dit soort dingen te maken heeft.
Ik heb wel al verschillende dingen geprobeerd zoals, AA aan en uit zetten, op verschillende standen, drivers installen en oude drivers(als de nieuwe het niet deden). ik heb de game ook opnieuw geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb het spel al 2x eerder uitgespeeld maar dan met een Geforce 4 Ti 4600 Ultra en die deed het perfect na upgraden naar Nvidia drivers.
Mijn huidige kaart is een Geforce FX 5950 Ultra.

Mijn verdere specs zijn:
Athlon Xp 2600+
512 MB DDR
80 GB Maxtor
SB Live!
NEC-1300A
Pioneer 120S
Win 2K

Ik heb geprobeerd een .jpg up te loaden via http://www.virtual-life.net/img/ maar hij doet het niet. Als iemand een andere uploadsite weet, alvast heel erg bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 00:17 ]

Verwijderd

Misschien andere drivers downloaden, beste is de drivers van de fabrikant pakken, dit verhelpt een hoop problemen. En de nieuwste drivers zijn niet altijd per-se de beste ;)

Verwijderd

hmm ik begrijp je probleem niet echt goed, bedoel je echt dat je monitor niet alle beeldlijnen toont? In dat geval zou ik alvast een ander scherm proberen, ook het model en merk van je scherm zou kunnen helpen.

Nu ja deze dingen moet je zeker hebben:
Chipsetdrivers
Graka drivers
DirectX9.0

Verwijderd

Topicstarter
Scherm is niks mis mee, ik speel andere spellen zoals UT2K4 wel gewoon normaal.
Het is een SyncMaster 757 DFX van Samsung.

Waar haal je trouwens die Graka drivers vandaan??

Starbuck ik heb alle drivers die ik hier heb Nvidia en Asus die werken met het spel al geprobeerd maar probleem blijft.

Verwijderd

En je hebt ook al een update gedaan van het spel ? Die live update via internet ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nou op versie 1.3.0 dat is geloof ik de nieuwste

Verwijderd

Ja idd, dus dat is het probleem ook niet... hmmm... tja, het enige wat ik dan nog kan bedenken is je moederbord drivers ? zijn die wel up-to-date, maar dat mag eik. niet dit probleem veroorzaken... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Starbuck weet jij trouwens hoe ik een jpgje kan maken van een screenshot want onder de 700 kb blijft, mij lukt het niet |:(

Verwijderd

Een jpgje maken doe ik altijd met photoshop, maar als je een screenshot maakt, dan kun je deze geloof ik in paint laden en dan daarmee een jpg maken / opslaan.

kwaliteitje is het niet, maar het gaat er maar om dat wij het probleem zien, toch :P

/edit IE kan het ook..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 01:41 ]

Verwijderd

en paint kan het ook... :/

nu ja graka of grafische kaart-drivers haal je in het geval van:
nvidia (geforce): www.nvidia.com
ati (radeon): www.ati.com

chipset moet je downloaden bij je chipsetfabrikant :x
kun je wel even zoeken in je boekje van je moederbord of eventueel gooide even uw kast open en kijkte daar wa chipset ge hebt.

edit je hebt toch zeker dx9 geinstalleerd? en speel je met een crack of met de cd :x

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 12:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
graka kwam ik later achter wat dat was(lange tijd niet op een forum geweest:P)
Ik heb gewoon meteen DirectX9.0b geinstalleerd samen met het spel(Legaal)
Voor de rest heb ik ook mijn chipset drivers opnieuw geinstalleerd.
Het is trouwens een Via chipset, heb meteen de Hyperion driverpack erop gezet, heb later weer Asus drivers erop gezet en toen Anisotropisch Filteren op 8x gezet en interferentie op 8x en toen had ik voor de eerste paar schermen geen last meer van het probleem alleen toen ik ging spelen kwam het weer.

Ik heb een screenshot in paint gedaan alleen die wordt 3 MB!!! en het is een jpg

Verwijderd

Heb je een foto bewerkings programma ? ook niet bij je videokaart en/of een ander onderdeel bij je PC gekregen ? En je moet wel de bestandsindeling JPEG bij paint kiezen he, want 3MB kan eigenlijk haast niet, dan zit je meer aan een BMP te denken :?

En probeer anders IE eens een keer, die kan dat ook opslaan, gewoon de screenshot in IE openen en dan "Opslaan als" en dan voor JPG kiezen..

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk wel een jpg die als jpg wordt opgeslagen:):):)

hier is dan het beeld wat ik te zien krijg als ik het speel

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/nfsunglitch.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Hier is een tweede screenshot misschien beter te zien wat ik bedoel

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/nfsglitch.jpg

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok ik speel het spel op 1280x1024 daarom zijn de screens zo groot mijn excuses hiervoor

Verwijderd

mwah, dat de screens zo groot zijn is niet echt een probleem (voor mij dan :9 ) alleen, nu snap ik helemaal wat je bedoelt, en het stomme is, dat dit heel erg soms
ook gebeurd op de PC van mijn ouders. Dan tijdens het racen komt het ineens tevoorschijn :? Heb je geen onderdelen in je PC overgeclocked ?

Het enige wat ik kan bedenken is dit kleine lijstje :

* sluit alles eens af wat je op de achtergrond hebt draaien
* update / downgrade je video drivers ( heb je al gedaan ... )
* update je moederbord (en met name de AGP) drivers eens
* in je BIOS even wat instelling nalopen die betrekking hebben op je videokaart.
* als dat al niet het geval is, laat alle onderdelen op de juiste snelheden lopen.
(dus niets overklokken)

maar ik ben bang dat ik nu ook even met me mond vol tanden sta ;) want ik kan echt niets anders bedenken.

mwah, misschien nog 1 ding, dit klink heel stom, maar het is wel zo, probeer ook eens alle drivers te updaten, dus ook van je geluidskaart enzo, klink raar, ik weet het. Maar misschien dat ze tijdens dit spel met elkaar in conflict liggen :? En in apparaatbeheer, hoe zijn je IRQ's ? Heeft de videokaart zijn eigen IRQ ?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 01:49 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 09:56

star-saber

Ryzen

er is een 1.4 patch van het spel.
http://www.eagames.com/of...us/patch.jsp?skin=default

Verwijderd

ten eerste, je link is dood, en ten tweede, als ik een auto-update doe gewoon vanaf de officiele site, dan krijg ik gewoon 1.3.0 :?

maar goed, het probleem van die textures is bij mijn ouders nu voorlopig verholpen.
Vraag me niet waarom, maar als ik de Asus videodrivers installeer (hebben dan ook een Asus videokaart) dan is het probleem ineens weg :? met de gewone "reference" drivers van Nvidia, dan heb is het probleem er weer, ksnap er niets van, maar khoop dat het voor jou ook werkt...

/en ja, het zijn dezelfde versies, nl: 56.72

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2004 19:30 ]

• star-saber

star-saber

Ryzen

Verwijderd

Dat is idd de 4e patch, en die patched de game hier gewoon tot aan 1.3.0 :9 Of het ligt aan mijn spel hiero, maar dat lijk me sterk, want deze is nl. origineel ...

Herinstall van het spel, geeft bij mij ook gewoon ver. 1.3.0 na deze patch gedraait te hebben ..

/edit, maar het ligt aan het spel, met een combinatie van drivers die je hebt draaien. Want deze "error" komt echt op meerdere PC's voor en op andere juist weer niet, ligt volgens mij aan een combo, tussen spel en drivers.. maar ja.. welke ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 00:11 ]

• star-saber

star-saber

Ryzen

vreemd bij mij geeft ie als versie 1.4 aan :S

Verwijderd

Topicstarter
Ben terug van ff er tussenuit, heb zelf de patch geinstalleerd en de nieuwe detonator drivers 61.77 geinstalleerd maar heb nog steeds het probleem.
Het is daarentegen wel minder geworden(komen niet zoveel strepen meer door het beeld:P).

Verwijderd

En de video drivers van de fabrikant? scheelt dat veel met strepen en andere onregelmatigheden in het beeld. Zo niet, dan ben ik bang dat ik zo niets anders kan verzinnen voor je..

Van de fabrikant bedoel ik dus de drivers van Asus / Gigabyte / whatever, en NIET die van NVidia reference :9

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn pc te hebben geformatteerd, lijk ik er vanaf te wezen.
Jammergenoeg is dit alleen als ik de Details op laag zet.
Als ik alles weer op hoog zet krijg ik bijna hetzelfde effect als eerst, alleen dan iets minder.
Ik heb nu de Asus Drivers geinstalleerd 61.21 en ik draai nu Win XP pro SP1
Pagina: 1