Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Recommended Update for Windows 2000 (822831) - (Posted Date: May 07, 2004)
Some driver installation programs don’t work on Windows 2000 (W2K) after you install either Critical Update QFE 814033 or W2K Server SP4. The installation does not succeed and you receive an incorrect error that no drivers are available for the device. The %WINDIR%\Setupapi.log reports there are no compatible drivers for the device
Even langs MS WindowsUpdate fietsen dus
[ Voor 78% gewijzigd door alt-92 op 16-07-2004 00:07 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Mijn pc zit achter een firewall en NAT, die zo ingesteld staat dat je er van buiten niet opkomt... Trojans e.d. kunnen er niet opkomen...
Zie de howto's of kijk op http://www.nu2.nu/bootcd/#w2k voor uitleg.
Wie weet lukt het dan wel weer
Aangezien je nu toch al 3x mis hebt geschoten... maakt het dan nog uit?
[edit]
Over wat voor printer hebben we het?
Kun je achterhalen op welk punt je probleem optreedt?
Dus na een bepaalde driver install, of is het echt alleen die printer?
Pardon?deepbass909 schreef op 16 juli 2004 @ 00:44:
nou, veel werk in het maken van een cd voor 1 pc, die over een maand al weer verouderd is, waardoor ik er niks meer aan heb...
Niks hebben aan een slipstreamed install source?
Waarom denk je dat er CD-RWs zijn?
Ook daarvoor kan je prima een slipstreamed install source gebruiken.Ik ga morgen wel eens los van mijn netwerk installeren... kijken of dat werkt
[ Voor 92% gewijzigd door alt-92 op 16-07-2004 00:47 ]
Ik ga morgen wel eens los van mijn netwerk installeren... kijken of dat werkt
Ik heb het zitten doorlezen, en het is mij gewoon teveel werk. Die ene cd is echt niet het punt (ik heb hier een stapel cd-rw's liggen waar je u tegen zegt). Ik heb alleen geen zin om een hele installatie routine te maken voor 1 pc die nu ff dwars ligt. Ik zie om eerlijk te zijn de winst er niet van in. Ik heb alle drivers en update's al hier op een lokaal netwerk staan, dus die tijd winst heb ik al niet.BackSlash32 schreef op 16 juli 2004 @ 00:43:
Mja, kan, maar hoeft natuurlijk niet.
Aangezien je nu toch al 3x mis hebt geschoten... maakt het dan nog uit?
[edit]
Over wat voor printer hebben we het?
[...]
Pardon?
Niks hebben aan een slipstreamed install source?
Waarom denk je dat er CD-RWs zijn?
[...]
Ook daarvoor kan je prima een slipstreamed install source gebruiken.
Daarnaast is het nogmaals niet de oplossing voor de problemen die ik heb. Zover ben ik al wel.
Lijkt mij nogal relevant namelijk.Over wat voor printer hebben we het?
Tenzij je het probleem niet opgelost wíl hebben omdat het teveel tijd kost...
waarom dan dit topic nog?
duh.. update.exe -s:<lokatie van je installatiebestanden op je hardeschijf> is al teveel werk?deepbass909 schreef op 16 juli 2004 @ 01:07:
Ik heb het zitten doorlezen, en het is mij gewoon teveel werk.
[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 16-07-2004 08:06 ]
Ondanks dat een bepaalde handeling de oplossing zou kunnen zijn betekent dat nog niet dat dat altijd de wenselijke manier van oplossen is. Ik zou de TS kunnen aanraden om Windows 98 te installeren omdat hij dan dat probleem niet meer zal hebben; maar echt wenselijk is dat nietBackSlash32 schreef op 16 juli 2004 @ 08:01:
Maar hoe zit het nou met het antwoord op deze vragen?
[...]
Lijkt mij nogal relevant namelijk.
Tenzij je het probleem niet opgelost wíl hebben omdat het teveel tijd kost...
waarom dan dit topic nog?
Ik zou de TopicStarter inderdaad wel aan willen raden om even de genoemde update; te installeren; of gewoon zelfs even alle mogelijke updates om mogelijk opgeloste bugs te elimineren[...]
duh.. update.exe -s:is al teveel werk?
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
De printer staat er verder los van. Ik constateer alleen daar het probleem, omdat hij een driver nodig heeft die niet standaard in win2k zit. Wanneer ik dan kies voor 'driver van diskette installeren', dan krijg ik de fout dat windows geen inf bestanden kan vinden, en sluit vervolgens het scherm nieuwe hardware...
Dit doet zich ook voor als ik een driver update probeer van al reeds geïnstalleerde hardware.
Ik heb inmiddels alle drivers en update's die ik kon downloaden in een aparte partitie gezet, zodat ik na het installeren van win2k (zonder netwerk aansluiting) gelijk alle update's kan draaien voordat ik online ga met deze machine.
Om nog even terug te komen op het slibstreamed verhaal. Ik weet niet of er nieuwe virussen ronddolen, die gelijk werken aan BugBear (dus voor het updaten besmet wordt...). Ik heb namelijk nog nooit een vergelijkbaar probleem gehad. En dat terwijl ik bijzonder veel ervaring heb met het installeren van Windows (het in het verleden TD werk gedaan, en her-installeer mijn eigen pc ongeveer 1 keer per kwartaal, omdat ik weer eens met linux of iets dergelijks aan het kloten ben...)
Edit:
ik realiseerde mij trouwens ook nog vandaag dat ik op het moment niet zo'n cd kan maken, omdat de enige pc die er geschikt voor is (win NT4 of nieuwe met brander) is de pc die op het moment de problemen geeft...
Ik ben nu bezig om op nieuw te installeren, geheel los gekoppeld van het netwerk...
[ Voor 13% gewijzigd door deepbass909 op 16-07-2004 17:01 ]