Dit is mijn probleem:
Ik heb perongeluk mijn Silent Hill CD gemold (ik was er een beetje op gaan staan
)
Maar, geen probleem! (tenminste, dat dacht ik)
Want ik heb een PS emulator op mijn laptop staan, zodat ik daar ook PS games op kan spelen als ik m'n PS niet bij me heb
. Nou had ik voor de snelheid, en om m'n CDrom vrij te houden de CD dus naar de HD reript als ISO. Dus ik heb de CD (inhoud) gelukkig nog. Maar nu probeerde ik dus om die iso terug op CD te branden zodat ik ook op m'n PS silent hill nog kan doen. Het probleem is echter dat de CD in de playstation niet helemaal werkt: het spel en alles werkt, ook de ingame muziek en geluids effecten, maar alleen de filmpjes zitten opeens zonder geluid
(en de 'stemmen' in cutscenes doen 't ook niet)
Ik weet niet wat ik fout doe (ik heb wel vaker een PS CD gebrand, maar leverde geen problemen op) Ik heb al met google gezocht maar dat leverde niet veel op, behalve dat ik de CD niet naar ISO had moeten rippen maar naar .CUE oid.
Dit omdat sommige spellen de geluiden op meerdere tracks deden opslaan ?!
Daar heb ik nu dus niets meer aan.
Weet iemand hoe ik deze CD alsnog gebrand kan krijgen?
Ik gebruik windows XP en als brand/virtuele cdrom driver 'Fantom CD', wat een van de allerbeste programma's is die ik ken.
Waar het dus niet aan ligt (volgens mij):
'verkeerd' branden: Er zit een profile in voor het branden van PS cd's (anders nooit last mee)
'te snel' branden: ik brand altijd op 4x
'verkeerde' iso: in mijn emu doet ie het wel
wat me wel opvalt is dat als ik zo'n gebrande CD terug in de PC stop windows niet weet wat ie er mee aan moet (de ISO kan ie wel lezen (in windows verkenner zie ik de map structuur ed))
En als ik in een dos venster de CD probeer te benaderen krijg ik te horen dat er een niet ondersteund bestands systeem op staat
iig alvast bedankt,
-Da Fox
Ik heb perongeluk mijn Silent Hill CD gemold (ik was er een beetje op gaan staan
Maar, geen probleem! (tenminste, dat dacht ik)
Want ik heb een PS emulator op mijn laptop staan, zodat ik daar ook PS games op kan spelen als ik m'n PS niet bij me heb
Ik weet niet wat ik fout doe (ik heb wel vaker een PS CD gebrand, maar leverde geen problemen op) Ik heb al met google gezocht maar dat leverde niet veel op, behalve dat ik de CD niet naar ISO had moeten rippen maar naar .CUE oid.
Dit omdat sommige spellen de geluiden op meerdere tracks deden opslaan ?!
Daar heb ik nu dus niets meer aan.
Weet iemand hoe ik deze CD alsnog gebrand kan krijgen?
Ik gebruik windows XP en als brand/virtuele cdrom driver 'Fantom CD', wat een van de allerbeste programma's is die ik ken.
Waar het dus niet aan ligt (volgens mij):
'verkeerd' branden: Er zit een profile in voor het branden van PS cd's (anders nooit last mee)
'te snel' branden: ik brand altijd op 4x
'verkeerde' iso: in mijn emu doet ie het wel
wat me wel opvalt is dat als ik zo'n gebrande CD terug in de PC stop windows niet weet wat ie er mee aan moet (de ISO kan ie wel lezen (in windows verkenner zie ik de map structuur ed))
En als ik in een dos venster de CD probeer te benaderen krijg ik te horen dat er een niet ondersteund bestands systeem op staat
iig alvast bedankt,
-Da Fox
"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami