site onbereikbaar...

Pagina: 1
Acties:

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik weet niet of ie hier hoort, anders verplaats 'm maar..

Mijn eigen site (no spam intended: site removed wegens ranzige popups) kan ik niet bekijken vanaf mijn eigen computer. Dit klinkt een beetje basic-n00b, maar dat is het niet.
Vanaf iedere willekeurige plek is de site toegankelijk, allen vanaf mijn eigen computer kan ik 'm niet bekijken. Nu wordt het nog gekker, want op de universiteit kan ik 'm ook niet bekijken. Dus ik dacht eerst dat het lag aan het universiteits-netwerk (mijn internet-abo zit ook bij de uni), dat daar een DNS-server niet goed werkte ofzo. Maar de student die naast mij zat kon de site WEL op zijn scherm krijgen, ik snap er echt niets van.
De site pingen lukt ook niet, een tracert op het ipadres blijft ook ergens in amsterdam steken.

Suggesties

(ik lees het nog eens door en het klinkt allemaal heel wazig, maar klopt dus wel)...

[ Voor 4% gewijzigd door Koffie op 16-07-2004 09:21 ]

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Andere DNS-server instellen op die pc?

• El Reino
Ja heb ik dus al gedaan....werkt niet
(ik mag aannemen dat die student naast mij in de computerzaal van de uni, dezelfde DNS gebruikt?)

en ik kan dus ook gewoon het IP-adres niet pingen (ik dacht altijd - correct me if i'm wrong - dat DNS nodig was voor om de naam om te zetten in een IP-adres, dus niet om een IP-adres te kunnen pingen)...

[ Voor 44% gewijzigd door El Reino op 15-07-2004 23:18 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tijd voor een nieuwe sig..

• El Reino
als ik het goed lees, heeft die google link te maken met een intern netwerk waarop een site staat...maar ik heb mijn site gewoon bij een externe provider staan (www.host.sk)...

Verwijderd

Probeer het eens om een proxy in te stellen op je pc, werkt bij mij in iedere geval, bijvoorbeel proxy.planet.nl op poort 8080. (Weet niet of dit werkt als je geen planet hebt)

• El Reino
heb al proxy server ingesteld...

en om het verhaal nog raarder te maken: dit probleem doet zich sinds een paar dagen voor, terwijl ik (thuis EN op de uni) niks aan mijn instellingen heb veranderd :?

• El Reino
Ik zit nu op dezelfde comp als mijn medestudent gister, en hier doet ie het nu dus wel...Lijkt dus aan bepaalde IP-adressen te liggen die door mijn site geblocked worden ofzo? :? Vaag.
(zag dat er wat mensen gechecked hadden of ie het deed, excuses voor de pop-ups, daar ben ik ook niet blij mee)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ik probeer de site te openen vanaf het VU netwerk (in A'dam dus), maar de site werkt hier niet!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En op IP adres ?

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
ik heb exact hetzelfde probleem altijd de eerste dag met mijn .tk sites. eerst kan alleen ik hem zien en niemand anders dan een paar uur later andersom en dan na een dag kan iedereen hem zien. onverklaarbaar en nee met de doorverwijssites is niets aan de hand :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sneak[3G] op 16-07-2004 09:18 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

als het IP adres begint met 62. zal ik vast de goede hebben, maar ik kan de routen niet tracen en krijg time out bij pingen van het IP

@koffie:
Ok, maar misschien is deze info evengoed nuttig :D

[ Voor 20% gewijzigd door Hann1BaL op 16-07-2004 09:20 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik doelde meer voor de t.starter om z'n 'gebruikers' op IP te laten checken in plaats van hostname ;)

• El Reino
Het gekke is dus dat het probleem zich sinds een paar dagen voordoet, terwijl die site al anderhalf jaar bestaat... Kon 'm altijd overal zonder problemen oproepen, maar nu dus ineens niet meer.

Computer 1 in de zaal zie ik 'm wel, computer 2 in de zaal niet (en zo zijn er meer; sommige comp's in de zaal doen het niet (meerderheid doet het wel)) en thuis doet ie het dus ook niet. Ik snap echt niet waar het aan ligt.

@koffie, ik check helemaal geen gebruikers? niet op IP en ook niet op hostname... :?

edit:

(site is hier ook niet te pingen of te tracen, maar wel gewoon in browser op te roepen)

edit:

Ja Koffie, die pop-ups zijn idd niet altijd even fraai, moet nog ff sleutelen dat ik die java-scripts kan omzeilen die die krengen genereren

[ Voor 29% gewijzigd door El Reino op 16-07-2004 10:10 ]

• leuk_he
  • Laatst online: 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Misschien een beetje domme vraag maar wat betekent "doet het niet"

-page source -> lege pagina :
code:
1
<html><body></body></html>

dat krijg ik namelijk als ik de site op het 62. ïp nummer opvraag

-een foutmedling van de browser (wat staat er dan onderaan)

Of lees ik weer niet goed?

Ik kan je "elreino.host.sk/tweakers/index.html"gewoon zien vanaf mijn bedrijfsnetwerk

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• El Reino
doet het niet houdt in dat ik de "MSN-search" page voor mijn site te zien krijg...dus dat ie de pagina niet kan vinden...

lege pagina krijg ik volgens mij niet (kan het nu niet checken, alle andere comps waar de site het niet op doet zijn bezet hier :) )

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[quote]El Reino schreef op 16 juli 2004 @ 11:14:
"MSN-search"
Dat automatisch searchen kun je uit zetten (ik gebruik mozlilla & firefox en ik was dat gedrag even vergeten).

Onder tools -> internet options -> advanced -> Search , selecteer "do no search from the adress bar"
Dan krijg een foutmelding "the page cannot be displayed"als er iets fout gaat, onderaan staat of het een DNS error is of de host geen verbinding kan maken.

Het kan uiteraard gewoon een overbelaste host zijn die het soms niet doet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• El Reino
Zit nu weer op andere comp :)
MSN-search staat uit en ik krijg dit op mijn scherm:

The Page Cannot Be Displayed

(en dan dus allemaal uitleg etc.etc.)

Cannot find server or DNS Error
Internet Explorer

Overbelaste host lijkt me gek, want het is dus computer-gerelateerd. Deze comp doet het niet (hele week al niet), comp hiernaast doet het wel...(en dat dus simultaan, op het zelfde moment) ik snap er echt de overbekende ballen van :?

[ Voor 6% gewijzigd door El Reino op 16-07-2004 11:36 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dan moeten we dus weten wat er anders is op die PC's:

uit de MS pagina:

Click the Refresh button, or try again later.
(zullen we het verder niet meer over hebben)
If you typed the page address in the Address bar, make sure that it is spelled correctly.
(...)
To check your connection settings, click the Tools menu, and then click Internet Options. On the Connections tab, click Settings. The settings should match those provided by your local area network (LAN) administrator or Internet service provider (ISP).
Hoe zijn die setttings? gelijk op de PC's? Met proxy, of zonder proxy?

Als het net werkt, probeer eens "62.168.109.150" toe te voegen in je lokale hostfile.

Overigen zoeken op 62.168.109.150" op altavista levert wat op in een "linkwall" die server host nog al wat twijfelachtige sites, dus het kan zijn dat deze host bewust geblokkeerd word door sommige organisaties.

Maar kun je niets navragen bij de hostprovider, of stelt de support niets voor?

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 16-07-2004 12:20 ]

• El Reino
wat betreft het netwerk hier in de uni-zaal, ik kan hier niet bij de settings van de PC's komen, maar ik mag aannemen dat alle PC's in de zaal de zelfde settings hebben (tenzij er een of andere Jan-Doedel aan het werk is geweest hier - wat mij zelfs nog niet eens zou verbazen).
Wat betreft die twijfelachtige sites, dat kan ik me wel voorstellen als ik die ranzige pop-up bekijk die sindskort weer aan mijn site zijn toegevoegd.........Nu ik daar zo bij stil sta, het zou best wel eens kunnen dat dit probleem zich voordoet SINDS die k*&$-popups op mijn site staan. Misschien wordt het toch ergens geblocked of zo. Maar dan nog snap ik het verschil niet tussen twee computers hier in 1 computerzaal....

support bij hostprovider euh 'laat nogal te wensen over' (laat ik mij maar netjes uitdrukken)....(misschien maar eens opzoek naar iets nieuws....maar vind maar eens een gratis host zonder shit met 50meg en php-ondersteuning...dat wordt dokken dus)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je nou al eens op IP adres gezocht in plaats van de domain naam :?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Koffie schreef op 16 juli 2004 @ 12:53:
Heb je nou al eens op IP adres gezocht in plaats van de domain naam :?
Dat werkt in ieder geval niet. Hier (werkend) krijg je dan een lege pagina. Er zitten namelijk heel veel virtual hosts op dat ene ip adres.

• El Reino
ja precies

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:35
Al eens gecheckt op spyware / adware? Sommige zooi past de hosts-file aan... maar wel vaag dat 'ie dan net jouw site / ip pakt.

En die popups... heb jij die er op gezet, of waren die er ineens?

• El Reino
nee, die pop-ups heb ik er niet opgezet (ik weet niet of je sommige hebt gezien, maar vallen duidelijk in de categorie niet-voor-mijn-broertje-van-10 ;) ), heeft mijn webspace provider d'r ineens opgezet (heel fraai dus :( doen ze 1 keer in de zoveel tijd ineens en een paar maand later zijn ze weer verdwenen :? maar dit probleem heb ik nooit eerder gehad)
mijn comp is spy/adware en virus vrij (nieuwste McAfee en Lavasoft Adaware draaien)

Verwijderd

nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 16:22 ]

Verwijderd

als je in internet explorer > internet opties > advanced > show friendly http error messages even uitvinkt zie je wat meer...

verder heb je niet lopen kutten met je hostfile in het verleden...

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:55

Robert

You have your answer..

misschien dat ze aan hun kant je ip op geblocked hebben in hun firewall? Als je het ip probeert te pingen en het werkt niet lijkt me dat nog best kunnen.

ook wel lekker vaag, host.sk heeft niet eens een A record, dat zie ik wel vaker maar blijf het onzin vinden :? (www.host.sk wel)

[ Voor 32% gewijzigd door Robert op 16-07-2004 18:22 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Robert schreef op 16 juli 2004 @ 16:25:
misschien dat ze aan hun kant je ip op geblocked hebben in hun firewall? Als je het ip probeert te pingen en het werkt niet lijkt me dat nog best kunnen.
Hij kan niet pingen maar wel de site bezoeken.

Dat kan op 3 manieren:
-Hij gaat via een proxy op het web (maar dat lijkt mij thuis waar hij ook problemen heeft niet het geval)
-De site zit achter een firewall die enkel verkeer op poort 80 doorlaat (ongebruikelijk voor een host en dit kan ook tot allerlei problmen leiden , zoek maar eens op "passive ftp " of [google=path mtu])

Affijn Hij kan toch niets zonder support bij zijn host, dus houd het helemaal op.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:55

Robert

You have your answer..

leuk_he schreef op 16 juli 2004 @ 16:31:
[...]

Dat kan op 3 manieren:
-Hij gaat via een proxy op het web (maar dat lijkt mij thuis waar hij ook problemen heeft niet het geval)
-De site zit achter een firewall die enkel verkeer op poort 80 doorlaat (ongebruikelijk voor een host en dit kan ook tot allerlei problmen leiden , zoek maar eens op "passive ftp " of [google=path mtu])

Affijn Hij kan toch niets zonder support bij zijn host, dus houd het helemaal op.
Dat zijn twee manieren hoor :P

Hoezo zou de firewall dan enkel poort 80 doorlaten ? Het kan toch ook dat ze gewoon ICMP packets droppen, hoewel www.host.sk ook te pingen is. Dan kan je nog prima ftp'en/whatever. En ik heb er nooit problemen mee ondervonden als ICMP volledig geblocked wordt, hoewel anderen daar anders over denken. Maar goed, ik heb het adres van de topicstarter ook niet dus dan houd het ook op ja :)

[ Voor 13% gewijzigd door Robert op 16-07-2004 16:56 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• El Reino
leuk_he schreef op 16 juli 2004 @ 16:31:
[...]

Dat kan op 3 manieren:

Zit thuis ook via een proxy op het web. Maar die twee comps in de uni-zaal gaan allebie via dezelfde proxy het web op, dus de proxy verklaard het niet.
dat de site achter een firewall zit die enkel poort 80 doorlaat, lijkt me ook raar...en wederom verklaart dat het verschil tussen twee uni-comps-met-zelfde-instellingen niet.
Pagina: 1