[Asus CUV4X-C] Bios reset jumper gezocht

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Lieden,

Ik heb vandaag van mijn werk een PC gekregen die gescrapt was...ze zouden hem anders wegmikken en dat vond ik zonde voor het beestje :) Bovendien had ik nog een server-PC'tje nodig...die P166 van mij was een beetje aan vervanging toe.

Kast eens opengemaakt, aanwezige hardware:
- onbekende CPU (vermoedelijk Celeron nogwat, ik krijg er de cooler niet af en heb geen zin om het ding te mollen dus precies weten doe ik het niet)
- Asus CUV4X-C mobo :)
- 3com 905 NIC
- Extra USB kaartje
- 128 MB RAM (inmiddels al 256 :) )
- 32 MB TNT2 kaartje
- modempje met een ambient chipset

Ik dat ding opgestart...blijft ie in het bios hangen omdat de CPU snelheid niet goed staat ingesteld (dat geeft ie iig aan). OK, is mogelijk. Dus ik denk: ik geef dat BIOS een schop, dan staat alles default, en dan moet ie het weer doen.
Asus site: handleiding gehaald, maar staat nergens een manier hoe je het bios moet resetten. Noch de FAQ PMG, noch Google of GoT Search levert iets :(

Weet iemand hoe je het bios van dit mobo reset? Ik zie wel iets van jumperfree settings en niet jumperfree...maar dat moet niet uitmaken, ik wil gewoon een reset uitvoeren :)

Help anyone?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

IIRC twee soldeerplekjes op het mobo met schroevendraaier verbinden ("Waarom???" zou ik graag een keer aan Asus willen vragen).

Maar al kun je totaal niets vinden, gewoon de batterij verwijderen als de stroomstekker eruit is wil prima werken ;)

Oslik blyat! Oslik!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
dion_b schreef op 15 juli 2004 @ 23:12:
IIRC twee soldeerplekjes op het mobo met schroevendraaier verbinden ("Waarom???" zou ik graag een keer aan Asus willen vragen).

Maar al kun je totaal niets vinden, gewoon de batterij verwijderen als de stroomstekker eruit is wil prima werken ;)
Dat laatste bedacht ik me dus ook...maar het was al laat toen ik dat probeerde dus niet even gemeld...bij deze dan. BIOS reset completed :)

VWB dat eerste...dat zou ik ze bij asus ook wel eens willen vragen.

Nu nog een goed toetsenbord regelen voor dat ding...die van mijn workstation (Logitech nogwat, voor mij is een keyboard een keybord) wil op de 1 of andere manier niet werken op dat ding :( En het is toch gewoon een PS/2 :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

The_Eagle schreef op 15 juli 2004 @ 23:06:
Noch de FAQ PMG, noch Google of GoT Search levert iets :(
PMG FAQ --> Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
BIOS?
BIOS resetten dmv ATX reset: haal het batterijtje eruit, trek de 220V stekker eruit, druk 1x op powerknop, wacht enkele tellen en zet tenslotte de batterij en de stekker terug.

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
OK, helemaal overheen gekeken dus. Moet ook eerlijk zeggen dat ik hem dan OOK in de normale FAQ van PMG verwacht had :) Maar dat BIOS-reset probleem is dus al opgelost :) (zie mijn vorige post). Ben nu alleen nog op zoek naar een goed werkend keyboard voor dat ding.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt toch een opstartprobleem? Het linkje is gewoon terug te vinden onder het Algemeen gedeelte van de inhoudsopgave van de PMG FAQ :)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
OK, probleem is opgelost...kleurcoderingen van toetsenborden van Logitech en standaard muizen en keyboards zijn dus precies omgekeerd.. |:( |:(

Keyboard in de andere aansluiting did the trick :)

Maar hoe kan ik zo ontzettend stom zijn |:( 8)7 8)7

Pagina: 1