[2k3] Non-bootable CD => vastloper bij De bestanden worde...

Pagina: 1
Acties:

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik probeer met mijn broer Windows Server 2k3 Standard te installeren vanaf een CD die niet bootable is. De CD is van het internet ( :X ), maar ik heb een legale lecentie (ook van mijn broer), dus dat moet het probleem niet zijn.

Ik heb de C-schijf geformateerd met de CD van XP, nadat ik de partitie opnieuw had aangemaakt met fdisk.

Windows 98se CD gebruikt om op te starten met CD-ondersteuning. Daarna heb ik de CD van 2k3 erin gedaan en 'winnt.exe' uit de i386 map geopend. Ik heb smartdrv eerst niet ingeschakeld en verdergegaan met de installatie.

Op een gegeven moment kom ik bij 'De bestanden worden naar de vaste schijf gekopieerd', als hij hiermee klaar is dan blijft dit scherm zo staan en blijft de HD heel licht ratelen (ik denk niet dat er een activiteit daarbij plaatsvind).

Ook heb ik ditzelfde geprobeerd met smartdrv ingeschakeld, maar ik kom niet verder. Het scherm staat nu al 10 minuten zo, ik denk niet dat dat de bedoeling is.

Hoe kom ik verder met de installatie van 2k3 server? Een bootable CD maken is geen optie, ik heb er te weinig tijd voor en tevens heb ik hier geen lege cd'tjes meer liggen.

Uit de FAQ heb ik dit gelezen, het is alleen wel voor XP: Windows Operated Systems - FAQ

En met de search ben ik nog op dit topic gelopen:
[rml][ win2003 server] Hoe win2003 server installeren zonder disk?[/rml]

Maar hier heb ik niets kunnen vinden. Heeft er iemand een oplossing?

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Bobje schreef op 15 juli 2004 @ 22:47:

En met de search ben ik nog op dit topic gelopen:
[rml][ win2003 server] Hoe win2003 server installeren zonder disk?[/rml]

Maar hier heb ik niets kunnen vinden. Heeft er iemand een oplossing?
In dit draadje zie je ook dat de CD wel bootlbaar is.
Zou in eerste instantie toch de cd verdenken.
Vraag via mircosoft de originele cd aan, met een licentie is dat geen probleem lijkt me.

• Bobje
RedVox schreef op 15 juli 2004 @ 22:54:
[...]

In dit draadje zie je ook dat de CD wel bootlbaar is.
Zou in eerste instantie toch de cd verdenken.
Vraag via mircosoft de originele cd aan, met een licentie is dat geen probleem lijkt me.
In dat topic zie ik dat er niks gebeurd als de TS daar "opstarten van CD" in de bios aanzet. Maar dat is een ander topic.
Hoe kom ik verder met de installatie van 2k3 server? Een bootable CD maken is geen optie, ik heb er te weinig tijd voor en tevens heb ik hier geen lege cd'tjes meer liggen.
Dan zou ik ook even een bootable CD kunnen maken en morgen CD's kopen. Echter wil ik vanavond nog de server als router gaan gebruiken en het zou toch moeten kunnen lijkt mij?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 09:50
Zet er gewoon eerst Win98/WinNT/Win2000/WinME/WinXP op, en copy dan de hele inhoud van de CD onto your bootable HDD. Of iig, FAT32 hdd.

Dan boot je er gewoon naartoe, en ga je naar de map waar je het hebt neergezet (C:\WININST als voorbeeld), uiteraard eerst smartdrv laden, en daarna winnt.exe laden vanuit de i386 map.

Misschien dat er iets niet goed leesbaar was vanaf die CD.. en anders, dan word het héél lastig, als het hardwarematig is... omdat je natuurlijk geen foutmelding krijgt.. :/

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Bobje
Sluuut schreef op 15 juli 2004 @ 22:59:
Zet er gewoon eerst Win98/WinNT/Win2000/WinME/WinXP op, en copy dan de hele inhoud van de CD onto your bootable HDD. Of iig, FAT32 hdd.

Dan boot je er gewoon naartoe, en ga je naar de map waar je het hebt neergezet (C:\WININST als voorbeeld), uiteraard eerst smartdrv laden, en daarna winnt.exe laden vanuit de i386 map.
De HDD is 4GB, ik denk niet dat dat gaat passen. Verder lijkt het me niet slim om dan de HDD te formateren.

Maar dan nog, de bestanden zijn al naar de HDD gekopieerd, maar als deze op 100% zit, dan pas loopt hij vast. Vanaf de CD kan dus alles goed gelezen worden.

Even kijken hoe ik vanuit DOS de CD kan kopieren :). Dos-n00b :X :P.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 09:50
Bobje schreef op 15 juli 2004 @ 23:04:
[...]
De HDD is 4GB, ik denk niet dat dat gaat passen. Verder lijkt het me niet slim om dan de HDD te formateren.

Maar dan nog, de bestanden zijn al naar de HDD gekopieerd, maar als deze op 100% zit, dan pas loopt hij vast. Vanaf de CD kan dus alles goed gelezen worden.

Even kijken hoe ik vanuit DOS de CD kan kopieren :). Dos-n00b :X :P.
Xcopy /?

:)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
HDD Mischien een SCSI HD die op een controller zit die niet herkend word ???

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Bobje
Plopeye schreef op 15 juli 2004 @ 23:11:
HDD Mischien een SCSI HD die op een controller zit die niet herkend word ???
Lezen is ook een vak :|. Alles wordt na de HDD gekopieerd, daarna loopt de installatie pas vast (numlock reageerd overigens nog wel). De HDD is gewoon op IDE aangesloten.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38

Duinkonijn

Huh?

wat je kan doen xp installeren das --> 2k3 kopieren op hhd
setup starten --> huidige installatie wissen --> installeren

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wat iemand anders hier net ook al postte --> is het niet gewoon het probleem dat je smartdrive niet op je C schijf hebt staan?

le-zen kamstra, eerst lezen :(

[ Voor 16% gewijzigd door kamstra op 15-07-2004 23:25 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Bobje
Kirpeknots schreef op 09 augustus 2001 @ 09:05:
Stel dat je CDROM de D: is en je wilt kopiëren naar de map HOI op je C-SCHIJF. Dan moet je dit intypen.

XCOPY D:\*.* C:\HOI\*.* /E
Dit zou moeten werken, maar de mappen worden niet mee gekopieerd.

@ Duinkonijn, had ik vantevoren al geprobeerd, maar ik krijg de optie "huidige installatie wissen".

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38

Duinkonijn

Huh?

Bobje schreef op 15 juli 2004 @ 23:42:
[...]
Dit zou moeten werken, maar de mappen worden niet mee gekopieerd.

@ Duinkonijn, had ik vantevoren al geprobeerd, maar ik krijg de optie "huidige installatie wissen".
nha dat wil je toch ? weg met xp and welcome 2k3

maar het is inmiddels al gelukt zag ik

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1