Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Er zijn veel topics over oordopjes maar ik ben op zoek naar dopjes die de volledige gehoorgang afsluiten voor een optimaal geluid. Met name de bass weergave is veel beter als de dopjes goed afsluiten.

Ik hoor hier en daar dat er nu dopjes verkrijgbaar zijn met een soort siliconen schuim eromheen zodat het goed sluit. Ik weet alleen niet welke fabrikant ze maakt. Even voor de duidelijkheid, ik ben NIET op zoek naar proffesionele op maat gemaakte oordoppen.

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Shure E2, heb ik zelf ook
als je even had gezocht...... Oordopjes topic deel 2 oid heet ie

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-11 15:52

yGiDoRp

Sawasdee

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/901292

ik heb zelf de Sony MDR-EX71SL en ik ben er super blij mee.

[ Voor 32% gewijzigd door yGiDoRp op 15-07-2004 22:55 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• koekeeghan
Die Sony EX-71SL zijn denk ik ook de dopjes die ik zoek. Maar ik heb gehoord dat dergelijke dopjes ook voor ongeveer €25 te koop zijn. Het punt is dat ze meestal niet erg duurzaam zijn elk jaar €50 uitgeven aan dopjes zie ik niet zitten. En ik neem aan dat die EX-71SL dopjes gewoon dezelfde kwaliteit hebben als alle andere Sony dopjes maar dan met een siliconen stukje erop zodat het beter zit en dan vindt ik de prijs wel erg stevig voor opgeleukte Fontopia dopjes. Als iker hopeloos naast zit hoor ik het graag :P , en als iemand vergelijkbare dopjes weet voor een prijs rond de €25 (mijn streefprijs :)) dan hoor ik dat ok graag.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

koekeeghan schreef op 16 juli 2004 @ 15:03:
Die Sony EX-71SL zijn denk ik ook de dopjes die ik zoek. Maar ik heb gehoord dat dergelijke dopjes ook voor ongeveer €25 te koop zijn. Het punt is dat ze meestal niet erg duurzaam zijn elk jaar €50 uitgeven aan dopjes zie ik niet zitten. En ik neem aan dat die EX-71SL dopjes gewoon dezelfde kwaliteit hebben als alle andere Sony dopjes maar dan met een siliconen stukje erop zodat het beter zit en dan vindt ik de prijs wel erg stevig voor opgeleukte Fontopia dopjes. Als iker hopeloos naast zit hoor ik het graag :P , en als iemand vergelijkbare dopjes weet voor een prijs rond de €25 (mijn streefprijs :)) dan hoor ik dat ok graag.
Ik mag toch voor je hopen dat die EX-71SL wat langer dan een jaar! Ik heb de EX-70 (geloof ik, in ieder geval een voorgaande uitvoering van deze dopjes) en deze oordopjes heb ik zeker 5 jaar! Ze doen het nog perfect!

Ik heb voor mijn EX-70's verschillende Fontopia dopjes gehad, maar die EX-70's staken er met kop en schouders bovenuit. Dus om je gerust te stellen: je aanname dat het de zelfde kwaliteit is: NEE! ;)

• koekeeghan
Nou het punt is dat ik ze gebruik met mijn MiniDisk. Ik heb ze constant op zak en dan gaat het hard. Als ze niet in gebruik zijn dan liggen ze in een zak of rugzak en niet netjes in een opbergdoosje ofzo. Kweenie wat het is maar zo lang als ik me kan herinneren gaan al mijn dopjes maar kort mee. De ene keer is het bevestiging aan de minijack aansluiting en dan andere keer krijg ik in een dopje ruis/resonantie bij bassen of een klassieke draadbreuk. Het zal wel aan mijn gebruik liggen maar ze gaan gewoon niet lang mee omdat ik ze buiten gebruik.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

koekeeghan schreef op 16 juli 2004 @ 15:57:
Nou het punt is dat ik ze gebruik met mijn MiniDisk. Ik heb ze constant op zak en dan gaat het hard. Als ze niet in gebruik zijn dan liggen ze in een zak of rugzak en niet netjes in een opbergdoosje ofzo. Kweenie wat het is maar zo lang als ik me kan herinneren gaan al mijn dopjes maar kort mee. De ene keer is het bevestiging aan de minijack aansluiting en dan andere keer krijg ik in een dopje ruis/resonantie bij bassen of een klassieke draadbreuk. Het zal wel aan mijn gebruik liggen maar ze gaan gewoon niet lang mee omdat ik ze buiten gebruik.
Ik weet niet hoe het met de nieuwe dopjes is, maar bij mijn uitvoering zat dus wel netjes een opbergdoosje waarin je dopjes beschermt blijven. Het kabeltje vind ik vrij stevig. Ik heb ze ook altijd samen met mijn minidisk in mijn zak of rugzak en ze zijn nog steeds goed!

Verwijderd

koekeeghan schreef op 16 juli 2004 @ 15:57:
Als je een paar goede kwaliteit dopjes wil zal je er toch wat zuinigger mee om
moeten gaan 8)7

Ik heb zelf ook de sony MDR-EX71SL.
Ze zitten perfect en klinken geweldig _/-\o_

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rum schreef op 16 juli 2004 @ 16:02:
Ik weet niet hoe het met de nieuwe dopjes is, maar bij mijn uitvoering zat dus wel netjes een opbergdoosje waarin je dopjes beschermt blijven. Het kabeltje vind ik vrij stevig.
Het kabeltje van de ex71 vind ik juist weer wat slapjes. Misschien is dat het verschil met de ex70 van jou. Je krijgt er wel een opbergdoosje voor de dopjes (excl kabel dus) en een zakje om je complete setje (dus dopjes + doosje + draad) in te doen.

Wanneer je niet teveel wilt uitgeven, omdat je ze toch weer snel sloopt, dan kun je op zoek gaan naar de Sony ex51. Deze schijnen hetzelfde geluid te leveren, maar hebben een minder confortabele (niet siliconen) dopjes. Zijn zo'n 10 euro goedkoper dan de ex71 :).
Pagina: 1