Op pagina1.htm stel ik mbv een dropdown menu een vraag aan de bezoeker. Er zijn 2 keuze mogelijkheden (X en Y). Wanneer de bezoeker kiest voor "X" en op "submit" drukt, wil ik dat pagina2.htm wordt geopend met 2 textvelden. In tekstveld 1 moet moet "100" komen te staan en tekstveld 2 "200". Ik heb de hele dag gezocht en helaas geen oplossing kunnen vinden (dat kan komen omdat ik niet veel kennis van javascript heb). Heeft iemand een suggestie hoe ik dit het beste kan doen? bvd
en als de bezoeker kiest voor Y?
Intentionally left blank
Dan gaan we wat lezen over query string en method getVerwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 22:30:
Query string uitlezen, en het formulier versturen met method GET
Umm....dan wil ik ook dat pagina2 wordt geopend maar dan met de waarden 300 en 400.crisp schreef op 15 juli 2004 @ 22:30:
en als de bezoeker kiest voor Y?
[ Voor 33% gewijzigd door Paters op 15-07-2004 22:33 ]
is dit ook mogelijk zonder asp. Zo ja, weet je toevallig waar daar info over kan vinden?Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 22:30:
Query string uitlezen, en het formulier versturen met method GET
En is het mogelijk om 2 variabelen met 1 keuze door te sturen?
[ Voor 12% gewijzigd door Paters op 16-07-2004 16:47 ]
Verwijderd
kan zonder asp, meer variabelen kan door hidden fields van een waarde te voorzien
de querystring op de ontvangende pagina uitlezen doe je met location.search
de querystring op de ontvangende pagina uitlezen doe je met location.search
Verwijderd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| pagina1.html
<form action="pagina2.html" method="get">
<select name="bla">
<option value="100,200">1</option>
<option value="300,400">2</option>
</select>
<input type="submit"/>
</form>
In pagina2.html:
<script type="text/javascript">
function ReadSearch() {
var aValues = location.search.split('=')[1].split(',');
document.getElementById('inp-1').value = aValues[0];
document.getElementById('inp-2').value = aValues[1];
}
</script>
<body onload="ReadSearch()">
<form>
<input type="text" id="inp-1"/>
<input type="text" id="inp-2"/> |
Disclaimer: Niet getest.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 16:55 ]
Het scriptje werkt helaas niet. Om dat scriptje te maken ben ik gaan oefenen met split. Ik heb zelf deels het volgende scriptje gemaakt maar ik krijg um ook niet aan de praat. In de textveld moet een domein komen te staan. helaas gebeurt dat niet
Wie weet wat ik in dit scriptje fout doe en of weet wat er fout is aan het scriptje van blues?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <script>
var the_url = prompt("What's the URL?","");
var first_split = the_url.split("//");
var without_resource = first_split[1];
var second_split = without_resource.split("/");
var domain = second_split[0];
document.test.url.value = domain;
</script>
<form name="test">
<input name="url" type="text">
</form> |
Wie weet wat ik in dit scriptje fout doe en of weet wat er fout is aan het scriptje van blues?
[ Voor 12% gewijzigd door Paters op 16-07-2004 20:34 ]
Je script werkt wel hoorPaters schreef op 16 juli 2004 @ 20:32:
Het scriptje werkt helaas niet. Om dat scriptje te maken ben ik gaan oefenen met split. Ik heb zelf deels het volgende scriptje gemaakt maar ik krijg um ook niet aan de praat. In de textveld moet een domein komen te staan. helaas gebeurt dat niet
code:
1 2 <script type="text/javascript" defer="defer"> </script>
Mits je bovenstaand overneemt
Ik zou iig wel een functie maken die je via window.onload aanroept
[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 17-07-2004 02:01 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
aha....met "defer" was ik nog niet bekend. Dank je. Weet je toevallig ook wat er mis is met het scriptje van Blues?BtM909 schreef op 17 juli 2004 @ 01:26:
[...]
Je script werkt wel hoor
Mits je bovenstaand overneemt
Ik zou iig wel een functie maken die je via window.onload aanroept
Je mag wel wat meer moeite doen hePaters schreef op 17 juli 2004 @ 02:10:
[...]
aha....met "defer" was ik nog niet bekend. Dank je. Weet je toevallig ook wat er mis is met het scriptje van Blues?
Als je goed kijkt naar de nieuwe URI, dan komt er tussen de waardes '%2C' te staan.
Blijkbaar wordt er verkeerd gesplit, dus moet de code worden aangepast:
code:
1
| var aValues = location.search.split('=')[1].split('%2C'); |
Let wel dat de <form> tag niet is afgesloten
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Perfect, dank je wel. Maar ik snap die regel eigenlijk niet, en al helemaal niet waar die '%2C' voor is.
%2C is een komma maar dan url-encoded; je kan ook een ander karakter nemen als delimiter dan heb je dat probleem niet.
defer is niet nodig als je er maar voor zorgt dat het script na je form komt of onload wordt aangeroepen.
defer is niet nodig als je er maar voor zorgt dat het script na je form komt of onload wordt aangeroepen.
Intentionally left blank
Pagina: 1