Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
[ Voor 53% gewijzigd door 68657469736d69 op 15-07-2004 23:13 ]
met het probleem kan ik je helaas niet verder helpen
Verwijderd
beter lezen
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 23:33 ]
Ik denk dat exter je hier goed mee kan helpen (als iemand anders dat beter/net zo goed kan, sorry). members.home.nl/lodio
edit:
op je wenken bediend worden:
http://members.home.nl/lodio/fanLEDmonitor.htm
met de lm3914 dus
[ Voor 19% gewijzigd door Verdicampo op 15-07-2004 23:29 ]
ik ben er vanuit gegaan dat alles in spiegelbeeld is gezien jij geen duidelijke pin 1 markering hebt gemaakt in je eerste schema
[ Voor 27% gewijzigd door rambo-2001 op 15-07-2004 23:31 ]
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Verwijderd
wat jij nodig hebt is het schema dat ook voor hdu ledbars word gebruikt...
waarschijnlijk moet je alleen de timings van de 555 ic aanpassen maar dat zou zeker moeten werken..
hmm dat schema lijkt hier wel op
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 23:39 ]
WTF, jij sluit een kaart zomaar aan op je ISA slot ??? ( Sorry verkeerd begrepen
1. De LM3915, is een logaritmische dB meter, dus het aantal ledjes dat gaan branden zal nooit evenredig zijn met de toeren die je fan maakt.
2. Je geeft een puls signaal door naar je LM3915, dat is leuk en aardig, maar als je in de datasheet kijkt zie je dat het een "integrated circuit that senses analog voltage levels" is, dus als je daar een signaal naartoe stuurt met pulsjes waarbij de "1" 5 volt is en de "0" 0 volt (voorbeeld), dan zullen je waardes nooit veranderen, en je ledbar knipperen tussen die 0 en 5 volt.
Oplossing:
Site van Exter , ik denk dat dit schema precies hetgeen is wat je zoekt.
Veel succes, jammer dat je nu al een printje gemaakt hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door Mr GAmba op 15-07-2004 23:35 ]
Signature unavailable
dan scheelt dat dus weer een hoop werk enzo. ik ga sowieso het deel van de fancontroler zelf vervangen.
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
Verwijderd
ik zou niet weten waarom nietJ2S schreef op 15 juli 2004 @ 23:43:
kan het niet werken als ik gewoon de chip vervang door een LM3914?
dan scheelt dat dus weer een hoop werk enzo. ik ga sowieso het deel van de fancontroler zelf vervangen.
LM3915 laat je ledjes branden gerelateerd aan je stroomsterkte
LM3914 laat je ledjes branden gerelateerd aan de snelheid van je pulsen, en die heb jij dus nodig
dat is wat ik uit dit topic opmaak, ik ken geen van de 2 chips
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
ik word hiero lekker op me wenke bedient:
3 electronicawinkels IN ME STRAAT
en nog 1tje op de hoek ghehe
Een simpele oplossing is een laagdoorlaat filter.
Dus een condensator van 1uF en een weerstand van 10k (bijv)
Hoe groter de condensator- , weerstandswaarde, hoe lager in frequentie dat ie begint te filteren en logisch gewijs trager dat hij wordt.
Je zal voor de laagdoorlaat ook een potmetertje moeten zetten omdat je de gevoeligheid van de meter wil kunnen regelen, omdat het wel eens kan zijn dat hij direct alle led's gaat aansturen! Neem hiervoor een potmetertje van 50k ofzo.
Uiteinden signaal en grond (-) en middenste pin (=loper) naar vu-meter toe.
Nu het laagdoorlaatfilter
Eerst een weerstand en dan een condensator.
Weerstand in serie met de ingang, en de condensator achter de weerstand en naar grond (- dus).
Verwijderd
p.s. met de manier van het schema van exter kan het ook
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 23:04 ]
Schema:
Hierop is ie gebaseerd:
Ik heb hier ook de condensatoren tussen de signaal lijnen en de gnd gezet zodat ik me andere printje niet hoef te bewerken. En de IC's die erop zitten moeten in deze positie blijven zodat ik ze op een koelplaat uit een kapotte sweex voeding kan monteren
Kunnen jullie advies geven over de indeling enzo van dit printje en of het wel allemaal mogelijk is?
ik denk dat ik tog liever ff een ne555 ga gebruiken voor het signaal maar ik kom er niet helemaal uit wat voor schema ik dan moet gebruiken. wie kan dat voor mij tekenen?
dan ga ik deze laatste print gebruiken voor de fancontroller en dan komt daar dus een printje op voor de vu-meters en dan denk ik nog een printje om het signaal goed te krijgen. en dat dan allemaal voor een fan controller/vu meter die in 2 3,5" bays moeten komen
ik heb dus niet de meeste verstand van elektronica en heb best wel wat hulp nodig zoals jullie mss wel merken.