Toon posts:

[XP] pc start opnieuw + steeds terugkerende melding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik het probleem dat mijn pc na onbepaalde tijd reboot, als hij dan opnieuw is opgestart verschijnt de melding dat XP is hersteld van een ernstige fout en of ik dan wel of niet een rapport wil verzenden.
Alleen, deze melding verschijnt nu elke keer, ook als ik gewoon netjes mijn computer opstart.
Recent heb ik windows xp prof opnieuw geinstalleerd, heb ook alles geupdate en volledige virusscan gedraaid.

Specs:
Processor: AMD Athlon 1800 XP+
Geheugen: 256 DDR PC 2100
Moederbord: Chaintech 7KJD FSB 133 mhz
Videokaart: Nvidia Geforce 2 MX 400 64 MB
Harddisks: 40GB 5400 RPM
Besturingssysteem: Windows XP SP1 EN

Waar kan dit aan liggen? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 22:04 . Reden: overbodige info verwijderd :) ]

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:04
Het zou een voedingsprobleem kunnen zijn:

Referentietopic

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Verwijderd

Topicstarter
Blaatschaap11 schreef op 15 juli 2004 @ 22:06:
Het zou een voedingsprobleem kunnen zijn:

Referentietopic
maar dan is het toch raar dat ie die melding blijft geven
|:(

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28

pistole

Frutter

als er een "ernstige fout" is, dan zal er ook een entry staan in je "logboek" (eventlog dus).

Wellicht staat daar meer info?

Ik frut, dus ik epibreer

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Probeer eens bij systeemeigenschappen "Pc automatisch herstarten bij foutmelding' uit te zetten. Als hij dan problemen heeft, krijg je een foutmelding (bluescreen).

Die code opzoeken in de MS knowledge base.

Had iets dergelijks ook, bij mij was het toen mijn geheugen.

Je kan ook chkntfs /X driveletter intypen(start, uitvoeren), dan zal ie de volgende x niet meer chkdsk-en.

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Verwijderd

Topicstarter
mAdRaZ0r schreef op 15 juli 2004 @ 22:28:
Probeer eens bij systeemeigenschappen "Pc automatisch herstarten bij foutmelding' uit te zetten. Als hij dan problemen heeft, krijg je een foutmelding (bluescreen).

Die code opzoeken in de MS knowledge base.

Had iets dergelijks ook, bij mij was het toen mijn geheugen.

Je kan ook chkntfs /X driveletter intypen(start, uitvoeren), dan zal ie de volgende x niet meer chkdsk-en.
wat is chkdsk? checkdisk?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 22:37 ]

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 13:54
Ik heb deze week ook nog zoiets gehad.

Ging mijn pc ff leeg gooien, alle troep eraf en format c: en daarna WindowsXP opnieuw installeren.
Gaf hij elke keer een foutmelding en de melding dat hij ging afsluiten.
Bleek het sasser-virus te zijn, dus deze blijft ook zitten na een format c:

Software om het eraf te gooien is op de microsoft pagina te downloaden.

Hoop dat ik je hiermee kan helpen en dat ik hetzelde had als jij hebt.

Lator Kanjo.

Verwijderd

Superkanjo schreef op 16 juli 2004 @ 00:01:

Gaf hij elke keer een foutmelding en de melding dat hij ging afsluiten.
Bleek het sasser-virus te zijn, dus deze blijft ook zitten na een format c:
nee joh, sorry ma een virus die blijft nie zitten nadat je de hdd geformatteert hebt! die heb je hoogstwaarschijnlijk gwoon weer van internet geplukt :) gwoon eventjes zorgen dat je de correcte windows updates er op hebt staan magoed gnoeg info hier in de go-t te vinden over sasser :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 00:07 ]

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 22:36:
[...]

wat is chkdsk? checkdisk?
Jep...

Good old DOS :P

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 00:05:
[...]

nee joh, sorry ma een virus die blijft nie zitten nadat je de hdd geformatteert hebt! die heb je hoogstwaarschijnlijk gwoon weer van internet geplukt :) gwoon eventjes zorgen dat je de correcte windows updates er op hebt staan magoed gnoeg info hier in de go-t te vinden over sasser :D
Sasser komt op je PC zonder datje zelf actief op het internet zit..
Dus als je kabel hebt, en je komt de eerste keer online, ben al de pisang!
Dus van tevoren een (freeware) firewall downloaden branden, en na de format eerst ffies installeren kan handig zijn.

Actions speak louder than words

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 00:05:
[...]

/me had niet geformatteerd omdat ie virussen had :z
bolluserectus schreef op 16 juli 2004 @ 09:13:
[...]

Sasser komt op je PC zonder datje zelf actief op het internet zit..
Dus als je kabel hebt, en je komt de eerste keer online, ben al de pisang!
niet als adsl hebt?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 15:51 . Reden: typo ]

Verwijderd

ook met adsl.. in principe met elke soort verbinding wat je maar kunt bedenken kortom zogauw als jou een ip is toegewezen e.d. ben je kwetsbaar voor het virus tenzij je de juiste updates hebt gedraait

Verwijderd

true!! ik kreeg op een gegeven moment ineens dirote.exe, wuamgrd.exe, taskmngr.exe en kolder.exe te pakken. kaspersky gedraait en toen verdween wuamgrd en taskmngr wel maar dirote niet. dirote + kolder.exe daarna handmatig gekilled en verwijderd.

hoe ik eraan kom is me een raadsel want ik download nix verdachts.... maar ik wilde toch al een schone windows en deed ik format en xp+sp1a weer erop gezet. sygate firewall opgezet + kaspersky AV en toen ik internetverbinding had gemaakt ben ik direkt naar WU om die 22 hotfixes op te halen. moest ik telkens voor elke hotfix toestemming geven om internet te betreden en op een gegeven moment WHAM! had ik wuamgrd.exe die op internet wilde komen..... ik herineer me dat ervoor ene trivialnogwatte toegang wilde en ik aannam dat het bij de setup van hotfixes hoorde.... ( ik ben behalve bij WU nergens geweest, blijkbaar komen de virussen ook als je bezig ben met WU en proppen ze zich ertussen zodat men net als ik doorklikt... )

de oplossing was voor mij een unattendcd MET hotfixes erin geslipstreamed gemaakt met xpcreate. toen ik weer internetverbinding had hoefde ik maar 1 hotfixes te doen die ik vergeten was en sindsdien nix meer van die 4 gehoord :w

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 12:26 ]

Pagina: 1