Toon posts:

WinXP Pro netwerk maplag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo all,

Ik heb google al gebruikt, search functie enz. maar kan niet bij een deftige oplossing komen voor de lag wanneer ik bij een ander de C binnenga en open een map (of zelfs gewoon de netwerkmap openen) hangt hij 30 sec vast ofzo. (niet de pc enkel de map).

any solutions?
thx :)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Voor zover ik weet is het gewoon een bug die iedereen heeft. Ik zal eens de knowledgebase gaan doorzoeken :)

Raku

Verwijderd

Ik herinner me dat daar een oplossing voor was.
Ik moet even denken en zoeken ;)

===========

Een belangrijke oorzaak kan zijn, dat XP eerst nagaat of de "target machine" misschien taken gaat uitvoeren. Ik heb dit al enige tijd geleden uitgezocht en doorgevoerd (ik heb XP Pro). Lees dit:

"Due to an XP odd behavior, the network browsing is sometimes delay by 15 to 30 seconds. Learn how to stop this delay.

Directions
Who knows why, but XP first checks for scheduled tasks on a target machine before it will list the files and folders for that target machine.

We've all seen this. You click on a network computer to browse... and you sit there and wait. We can download files screaming quick, but, man, that first delay is a killer.

Somebody will probably leave a comment that this delay is needed to prevent the world from coming to an end. That 15 to 30 seconds drives me crazy... and this is how to stop it.

This involves the registry so backup your registry before trying this. Heck, you probably should back up your whole computer and take out life insurance as well.

In regedit navigate to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Explorer\Remote Computer\NameSpace

And delete the following key:
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

Close regedit and reboot.

This should turn off the check for scheduled tasks before browsing... and get rid of that blasted delay. "

Ik vond dit lang geleden op http://www.tech-recipes.com, en het stond er zojuist ook nog.

Volgens mij heb ik deze patch al een keer doorgevoerd, maar de key bleek er tóch te staan. Misschien dat bepaalde Updates de key weer terugzetten?
Ik zou het dus zo af en toe even checken. :7

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 22:17 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Raku

Verwijderd

Topicstarter
And delete the following key:
{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}

heb ik niet :(

en die 2 de manier werkt ook niet :(

toch bedankt, waardevolle reply's.

ps: vroeger had ik deze lag niet (was netwerk tssn XP pro & XP Home)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 22:41 ]

Verwijderd

"{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}
heb ik niet "

Da's vreemd. Weet je het zeker? :/

Verwijderd

Topicstarter
direct nog ff kijken, maar er stond een andere sleutel (tegen de middag zal ik hem vermelden).

toch bedankt :)

jup... enkel deze key: {2227A280-3AEA-1069-A2DE-08002B30309D}

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 12:17 ]

Verwijderd

OK
Ik zou het allereerst zoeken in de normale netwerkinstellingen.
Staat *alles* goed? IP-adres, subnetwerk (moet op elke PC hetzelfde zijn), enz

Ook een heel belangrijke: staat op alle PC's waar het om gaat ook alleen maar IP aan? Zo nee (dus er staat hier en daar IPX ofzo aan -- da's nodig voor b.v. spellen), dan moet je checken welke protocollen er precies met de MS File Sharing en MS Client praten. Alléén IP moet een vinkje hebben. Want als er op een of meer PC's meer protocollen in dit spel meedoen, zijn er contactproblemen, omdat ze wederzijds over verschillende protocollen proberen te communiceren.

Zet bij álle experimenten in ieder geval tijdelijk *alle* firewalls uit. >:)

En geef het netwerk na elke aanpassing enkele minuten de tijd. Want (b.v.) de eerste keer dat je een mapje op een andere PC in stapt, kan het langer duren. Daarna gebeurt dat niet meer.

Heb je het probleem bij alle PC's op het net of alleen bij een enkele? (hiermee kun je bepalen of het probleem écht aan jouw kant zit, of misschien toch aan de andere kant - PC?).
:7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 19:02 ]

Verwijderd

Heb je al eens gedacht aan een hardware matige oorzaak? Misschien heb je een slechte crosslink kabel of een heel erg goedkope router die voor vertraging zorgt. Ik had zelf een slechte router waardoor de toegang tot netwerk bronnen erg traag verliep, nu met een goeie siteconm nooit meer problemen, altijd snelle toegang.

Verwijderd

In TweakXP zit een optie om de "netwerk toegang te versnellen". Misschien dat eens proberen? Je hebt trouwens ook kans dat het gewoon die reg tweak is die ^ gepost is...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties

ff antwoorden opsommen:
- gamen gaat prima
- files lezen, sharen, ophalen, wijzigen van het netwerk gaat aan 100 MB/sec
-vroeger (met XP Pro => XP home) had ik geen lag voor ik toegang kreeg
- ik krijg wel toegang tot alles wat ik wil, het is gewoon dat 'eventjes' hangen dat nogal frustrerend werkt :p
- er draait hier een 486 oude doos :D met een switch aan die marcheert als router en na 3 jaar dienst nog altijd z'n best doet :)
- er hangt maar 1 pc aan, mss vnvnd de laptop eraan hangen en zien of daar hetzelfde probleem is.
thx :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 12:31 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem zelf gehad in een netwerk omgeving.. De gebruiker had vertraging met het komen op z'n shares.

Ik heb hiervoor een nieuw profiel voor de gebruiker aangemaakt dat werkte prima.

Verwijderd

@chaoske:
"ff antwoorden opsommen: "
Ik zie weinig antwoorden op mijn post. Of zie ik ze over het hoofd? :|
(sorry het was niet de bedoeling om je op te jagen :) )

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 19:12 ]

Verwijderd

Ondanks het feit dat dit topic al enige tijd niet meer bijgewerkt is:

Mensen, dank! Zoeken werkt! Ook ik had een probleem in mijn windows-xp netwerk van 2 computers: de gedeelde mappen op 1 van de computers kon niet bereikt worden vanaf de andere. Andersom lukte het wel. Er verscheen geen foutmelding. In plaats daarvan reageerde explorer.exe gewoon niet meer.

Ik denk, na het lezen van dit topic, dat ik ook last had van een 'lag', maar dan eentje die langer dan 30 seconden duurde. Het uitschakelen van Netbios/IPX bleek de oplossing te zijn. Het zal dus te maken hebben gehad met communicatieproblemen door de verschillende protocollen. Raar eigenlijk, omdat ik ooit, om dit soort problemen te voorkomen, juist die protocollen geïnstalleerd heb.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 00:34 ]

Pagina: 1