Toon posts:

Audigy2 Pla. EX kraakt na een poosje actief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geruime tijd de Audigy 2 Platinum EX in m'n bak zitten.
Nu is het zo dat als mijn computer langere tijd aanstaat (lees: een dag of 3), mijn geluid bij een aantal applicaties behoorlijk gaat kraken (niet leuk meer om te horen).
Bij het spel Counter-Strike valt dit nog het meeste op, maar bij meerdere applicaties gebeurt het. Dit is behoorlijk irritant omdat ik dan weer moet rebooten...
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

En ja, nieuwste drivers hangen erop (van creative zelf).

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38

jappo

eens een prutser altijd ....

kan het zijn dat je geluidskaart aan een Receiver/tuner hangt die weer aan de CAI is aangesloten?

in mijn geval heb ik dmv de "ground loop" al 3 geluidkaarten opgeblazen. Het probleem wat dan optreed klinkt verdacht veel als jou probleem.

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

Verwijderd

Topicstarter
't is zo dat mij geluidskaart al van zichzelf een eigen versterker bezit.
Moet ik mezelf heel erg schamen als ik niet weet wat CAI is?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
CAI - Centrale Antenne Inrichting (geloof ik), gewoon de kabel dus. :)

Meestal is het een driver probleem icm de PCI bus. Als je met Google gaat zoeken dan kom je wel meer van dit soort problemen tegen.
Maar meestal kraakt het dan wel gelijk al.

De temperatuur in je PC-kast loopt niet te hoog op?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur is op z'n hoogst 30 in mijn kast, daar lijkt me niet dat het aan ligt....
Ik vind het alleen vreemd dat het probleem zich voordat pas nadat de pc een poos aanstaat, rebooten is het ook meteen weer goed, misshien een overbelasting van de PCI bus op langere tijd ofso? (ik zeg maar wat)
De geluidskaart is trouwens wel het enige wat in pci hangt...
Ik heb het ook al zo lang ik mij kan herrineren.

• Miki
  • Nu online
Ik had hetzelde probleem hier en het probleem ligt aan de drivers van creative. Zoals gewoonlijk zijn die half af. Ik heb het zelf opgelost door andere drivers te installeren die niet van creative zijn. Tot nu toe vind ik ze zeer prettig en is het kraken hier god zijdank afgelopen.

Drivers vind je hier: http://kxproject.lugosoft.com/index.php?language=en

Tis een compleet pakket en de geluidskwaliteit vind ik zelfs beter dan de creative. Tis net allemaal wat zuiverder, maar ja dat kan ook het placebo effect zijn.
Daarnaast als je op het forum van soundblaster gaat kijken zijn we niet de enige: zoek maar eens op de term "sqealing". Zoveel resultaten dat je nooit meer een creative kaart wilt kopen! Ik ben in iedergeval zwaar teleurgesteld in creative, wat zij niet kunnen kan een groepje hobbyisten wel :/

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 27-07-2004 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mjah ik ga formatten probeer ik nog 1x versie drivers van Creative, heb ik dan nog steeds problemen zal ik KX er eens opgooien.
Dan mis je alleen wel EAX4.0 etc of niet? :'(

• Miki
  • Nu online
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 17:28:
Mjah ik ga formatten probeer ik nog 1x versie drivers van Creative, heb ik dan nog steeds problemen zal ik KX er eens opgooien.
Dan mis je alleen wel EAX4.0 etc of niet? :'(
4.0 eax waarschijnlijk wel maar of je het echt mist?

Wat je ook nog zou kunnen doen is op de forums van driversheaven.net zoeken. Daarin zijn projectjes waarbij mensen drivers van de audigy ZS en dergelijke op lagere kaarten zetten... het schijnt te werken.. maar of het jou probleem oplost is te betwijfelen.
Pagina: 1