Ik heb twee magnat 3-wegs 70-90W speakers van waarschijnlijk een jaar of 15 oud, MIG Ribbon 3, goede dingen. Ze hebben het 4 jaar lang heel goed gedaan (een keer of tien de zekering moeten vervangen omdat ik of iemand anders ze te hard zette af an toe), alleen de laatste maanden gaf de linkerluidspreker een paar hele harde tikken als je em een tijdje aanhad op redelijk volume.
Nu heb ik ze zojuist aangezet voor een spelletje, heel zacht en al na 5 seconden, TIK TIK PIUUUUUUUUUUUUUUU (hele harde lage toon), bass-speaker trilt als een gek. Ik schrik ontzettend en zet de versterker gelijk uit. Na een minuut probeer ik het nog een keer en hetzelfde gebeurt.
Zijn deze luidsprekers nog goed en kan ik hier iets aan doen? Wat zou een vergelijkbaar paar kosten?
Nu heb ik ze zojuist aangezet voor een spelletje, heel zacht en al na 5 seconden, TIK TIK PIUUUUUUUUUUUUUUU (hele harde lage toon), bass-speaker trilt als een gek. Ik schrik ontzettend en zet de versterker gelijk uit. Na een minuut probeer ik het nog een keer en hetzelfde gebeurt.
Zijn deze luidsprekers nog goed en kan ik hier iets aan doen? Wat zou een vergelijkbaar paar kosten?