[XP] Internet valt telkens uit

Pagina: 1
Acties:

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Me internet verbinding valt telkens uit, soms na een half uur, soms na een uur en dan weer na een paar uurtjes etc.
Ik weet echt niet wat het probleem is, ik heb Wanadoo ADSL Lite en had in het begin geen problemen maar nu begint het steeds erger te worden, aan me netwerk kaart ligt het niet, ook niet aan me kabel (Heb net nog een nieuwe gekocht)
Op me modem zijn 2 computers aangesloten 1 Draadloos en 1 Direct Connected.

Me systeem:
Intel Pentium 2.6 Ghz
512 Mb ram geheugen
120 GB HD
SpeedTouch 570 (Modem)
ADSL Lite 1120/352 (Wanadoo)

Als dit zo een maandje door gaat dan ben ik bereid om een andere provider te nemen, maar ik weet niet welke, tips?

Alvast Bedankt

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:45

megaleo

Special member

Hoe weet je dat het niet aan je netwerkkaart ligt?
Heb je al een andere geprobeerd dan?
Valt het inet weg op alletwee de computers? Zowel de draadloze als met draadje? :)
Modem al eens gereset?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb je ook een firewall runnen? Aners heb je grote kans dat er een virus zich op je pc huisvest :) Kheb het al een paar keer meegemaakt bij mensen die ik ken...

Gooi sowieso een check overheen met je antivirus + Spybot/Ad-aware, just 2 be sure.

Instagram / YouTube

• ADMK
Internet valt uit op beide computers, er zitten geen virussen op me computer, ik heb firewall (Zone alarm) ik heb me modem al 2x geresset, ik heb een andere netwerk kaart uitgeprobeert en toch valt me inet steeds uit :(

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Ben zelf of telenet overgestapt, had eerst ook adsl.
Plots begon de mizerie, verbinding valt weg, enkele seconden, weer enkele seconden aan, weer uit.... dan eens 2 dagen uit. Idrn ging op 3.3Mbits, ik bleef op 1.1 zitten. Na heel wat telefoontjes en over en weer geloop bleek het uiteindelijk te liggen aan het feit dat ik tever van de centrale zat en dat het adsl signaal nie altijd even sterk doorkwam. Als ze me op 3.3 Mbits gingen overschakeln ging het signaal helemaal niet meer doorkomen. (keuze voor telenet was dan ook snel gemaakt ;) )

Dus als het niets met je pc blijkt te zijn, hou dan mss dit in het achterhoofd en informeer je even.

• ADMK
Ik heb echt van alles geprobeert, ik ga hun maar een mailtje sturen en morgen bellen want dit is echt niks

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
Is er niet gewoon storing bij de provider ....

• ADMK
Psboy schreef op 16 juli 2004 @ 01:39:
Is er niet gewoon storing bij de provider ....
elke dag om de uur?

Verwijderd

Kan je wel in je modem komen.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Anders, kick even een topic van 2 jaar oud ;)
Pagina: 1