[Geluidskaart] 2 soundblasters, 1 probleem. Wat doe ik fout?

Pagina: 1
Acties:

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Hallo

Ik heb in mijn PC een Soundblaster Audigy Platinum eX zitten en heb vandaag een creative Soundblaster Live! 5.1 Platinum (OEM) gekocht. Mijn plan is namelijk om 1 kaart te gebruiken voor mn headset en mn andere kaart voor mijn speakers zodat ik met een mooi programmatje kan DJ'en

Er is echter een probleem. Ik stak mn kaart (De live! dus) erin en toen hij opstarte detecteerde Windows nieuwe hardware. Ik deed dus mijn CD die ik erbij geleverd had erin en liet hem zoeken naar drivers op de CD. Terwijl hij aan het zoeken was reboote mijn PC uit het niets ineens

Toen hij weer opgestart was kon ik mijn Audigy niet meer gebruiken. Bij control panel ->Sound -> Hardware en dan mijn Audigy staat "Windows cannot start this device because its configuration information (in the registry) is incomplete or damaged (Code 19)"

Ik besloot hierna om mijn Live! er weer uit te halen om te kijken of mijn Audigy het toen weer deed. Helaas. Hierna probeerde ik mijn audigy te deinstalleren om weer opnieuw alle drivers op de bijgeleverde CD te installeren. Deinstalleren lukte niet want want de computer zei dat ze al deinstalleerd waren terwijl ze nog wel in de Add/Remove program list stonden. Toen ging ik met de CD de drivers weer installeren. Hij gaf geen melding dat ze al geinstalleerd waren dus dat leek mij dan ok. Het installatie process liep bij 97% (Stuurprogramma's bijwerken) vast. Al staat er wel dat hij nog runt in task manager.

Ten tijde dat ik deze post tik kreeg ik ineens of ik mij wilde registreren bij Creative en dat er een reboot nodig was om alle wijzigingen door te voeren dus misschien dat hij het doet weer.

Mijn vraag is hoe krijg ik mijn Audigy werkend en hoe kan ik mijn SB Live! 5.1. Platinum ook werkend krijgen?

Mijn specs zijn:

Abit KR7A-Raid motherboard
AMD Xp 2000+
GeForce 4 Ti4600
1024 gig ddr ram
Soundblaster Audigy
DirectX 9
Windows XP

Alvast hardstikke bedankt

p.s. Is dit nou een gedetaileerde post zoals jullie ze willen zien? :)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Systeemherstel al geprobeerd?
Zou je natuurlijk ff kunnen proberen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door megaleo op 15-07-2004 20:13 ]

• killingdjef
Om nog even toe te voegen hoe ik op het idee kwam om opnieuw de drivers te installeren.

Ik ging in control panel naar AudioHQ wat een bijgeleverd programma is van de Audigy en toeni k het opstarte kreeg ik een melding dat er geen stuurprogramma's gevonden werd en dat ik ze opnieuw moest installeren.

Ik heb nu overigens gereboot en dat werkte niet.

Ik zal ff kijken of Systeemherstel lukt

• killingdjef
megaleo schreef op 15 juli 2004 @ 20:13:
Systeemherstel al geprobeerd?
Zou je natuurlijk ff kunnen proberen. :)
Beetje n00b maar ik ben doodmoe van dit gezeik met die kaart.

Waar vind ik de system recovery? :'(

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Je kan gerust "DJ'en" met 1 geluidskaart. Front is dan bvb je signaal en rear is dan je hooftelsignaal.

Als je een mengpaneel hebt: front = channel1 naar de mengtafel rear = channel2 naar de mengtafel.

De meeste "DJ" software ondersteund bovengenoemde configs wel...

You don't need eyes to see, you need vision

• killingdjef
Yalopa schreef op 15 juli 2004 @ 20:23:
Je kan gerust "DJ'en" met 1 geluidskaart. Front is dan bvb je signaal en rear is dan je hooftelsignaal.

Als je een mengpaneel hebt: front = channel1 naar de mengtafel rear = channel2 naar de mengtafel.

De meeste "DJ" software ondersteund bovengenoemde configs wel...
Geen idee hoe je dat kan instellen.. en ik wil het graag proberen!
Maar eerst denk ik dat het misschien noodzakelijk is om die kaart zowiezo weer draaiend te krijgen :)

Bedankt voor je tip though! Misschien best wel usefull! :> :P

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik zou ook niet weten hoe, ik weet dat het kan, check anders ff de manuals van je DJ software, staat het zeker en vast in..

You don't need eyes to see, you need vision

• killingdjef
Hieperdepiep hoera...

System restore heeft het gefixt. 1000 maal dank...

Ik ga proberen mn soundblaster nu in een slot te zetten die verder uit mn audigy zit. Ik las namelijk ergens dat het best wel eens zo kan zijn dat de DNA stoort met elkaar ofzo
Pagina: 1