access - mysql synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 21:30
Ik ben bezig om mijn gebruikers de mogelijkheid te geven om online hun gegevens te bekijken.

mysql versie: 3.23.58
access versie: 2002

nu gebruik ik een applicatie die een access db gebruikt om klanten, goederen betalingen bij te houden.

er is nu een odbc koppeling gemaakt vanuit die database naar mijn mysql db

ik heb ook alles van de access db kunnen exporteren naar de mysql db zover gaat het goed.

Maar als ik nu een gebruiker toevoeg in de applicatie word hij netjes opgeslagen in de access db maar niet in de mysql db. ook niet wanneer ik die access db in access open.

Als ik de gebruiker er met alle geweld in wil hebben moet ik eerst die tabel op de mysql db verwijderen en dan in access de betreffende tabel weer exporten.

hoe kan ik dit automatiseren cq gemakkelijker maken.

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Exporteren is een eenmalige actie (over het algemeen), je exporteert alleen de gegevens van dat moment naar mysql.

Of je moet een link aanleggen, of je moet alleen de wijzigingen van de laatste 5 minuten exporteren per 5 minuten, of je moet gewoon een keer per dag een algemene export maken.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 12:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit heeft meer te maken met omgaan met MS Access, evt. met replicatiemogelijkheden e.d. Ik gok eerder dat dit een instelling van MySQL / MS Access is dan dat er een programmeerprobleem bij komt kijken

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• brummers
Die odbc link heb ik gemaakt door de access databse te koppelen met de mysql via odbc.

hoe kan ik?
- een link aanleggen die de gegevens bij werkt.
- of elk halfuur bv een export maken van alle gewijzigde bestanden.

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• Gomez12
brummer schreef op 15 juli 2004 @ 20:19:
Die odbc link heb ik gemaakt door de access databse te koppelen met de mysql via odbc.

hoe kan ik?
- een link aanleggen die de gegevens bij werkt.
- of elk halfuur bv een export maken van alle gewijzigde bestanden.
Waarom heb ik toch het vermoeden dat je de odbc link moet aanleggen vanuit mysql. Want mysql vraagt toch de gegevens op dus moet mysql altijd de gegevens opvragen bij de access dbase ( weet niet of dit bij mysql kan maar ok )

elk halfuur gewoon een export doen vanuit access naar mysql met daarin alle records met een timestamp die een tot een half uur geleden liggen???

En waarom gebruik je niet die access dbase icm asp om je gevens online te tonen??? Dan zit je namelijk rechtstreeks je access dbase in te kijken ipv een tussendbase.

• brummers
oke

de mysql gebruik ik alleen maar om mensen hun rapporten te laten genereren.
dit word gedaan met waardes uit de access db.

de toevoegingen van gegevens worden door de applicatie gedaan die in de access db.

Dus als de mysql db elk half uur een update krijgt van nieuwe gegevens is dat genoeg.

en waarom eerst naar mysql mijn server ondersteund geen asp.

schema

thuis
applicatie met de access database

om het half uur gewijzigde gegevens van access naar mysql

Webhosting
mysql db met script om rapporten te genereren.
(ze voegen dus geen waardes toe aan de mysql db)

[ Voor 26% gewijzigd door brummers op 15-07-2004 20:53 ]

• Gomez12
brummer schreef op 15 juli 2004 @ 20:50:
oke

de mysql gebruik ik alleen maar om mensen hun rapporten te laten genereren.
dit word gedaan met waardes uit de access db.

de toevoegingen van gegevens worden door de applicatie gedaan die in de access db.

Dus als de mysql db elk half uur een update krijgt van nieuwe gegevens is dat genoeg.

en waarom eerst naar mysql mijn server ondersteund geen asp.

schema

thuis
applicatie met de access database

om het half uur gewijzigde gegevens van access naar mysql

Webhosting
mysql db met script om rapporten te genereren.
(ze voegen dus geen waardes toe aan de mysql db)
Zie access help / vba / MS scheduler voor info hoe je een query/macro elk half uur kunt uitvoeren

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Hoe kan die gebruiker nou nog in je acces tabel staan als je daar helemaal geen tabellen meer in hebt zitten? De tabellen zijn toch vervangen door gekoppelde tabellen in de MySQL database?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Gomez12
Volgens mij is de koppeling de andere kant op. Hij heeft dus alle tabellen in access zitten, hier heeft hij (op dit moment ) een eenmalige export naar mysql van gedaan. Dus alles staat in access en (bijna) alles staat ook in mysql.

• brummers
Inderdaad ik heb de access db één keer geexporteerd naar de mysql en alle gegevens zijn nu dus gelijk in de access db en mysql db

nu worden er alleen in de access database dingen gewijzigd door de applicatie doormiddels van synchronisatie wil ik dan dat alle wijzigingen in de access db ook door gevoerd worden op de mysql db.

Ik heb al op mysql

dit bekeken
http://dev.mysql.com/doc/connector/odbc/en/manual.html
http://dev.mysql.com/doc/connector/odbc/en/faq_1.html

maar kom er nog niet uit hoe dit te doen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij gaan er twee dingen door elkaar:
- wat je hebt gedaan is een kopie gemaakt van de tabellen naar MySQL. Hierdoor is je Access database volledig onaangepast gebleven. Er is alleen data gekopieerd.
- wat je wilt (denk ik) is alle data UIT de access database halen, en alleen maar opslaan in MySQL.

Voor die 2e stap ben je goed op weg, je hebt je data overgezet naar MySQL. Nu moet je alle tabellen uit je access db weggooien, en opnieuw aanmaken als koppeling naar je MySQL database.

Denk ik dan.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Boss heeft gelijk.

Jouw fout is dat je denkt dat Access een database is. maar in jouw configuratie die overigens hard de goeie kant op rent is Access een schilletje waarin je een interface maakt, en een achterliggende databeest (je mySQL server) bevat alle data.

Ik programmeer voor mijn werk dagelijks aan onze in-house software die allemaal net zo werkt: access programmaatje gekoppeld aan een DB server, in mijn geval MS-SQL.
Wat je doen moet, is elke tabel wegmikken uit access (je bent bekend met het maken van backups vtv?) en dan nieuwe tabel toevoegen, kies voor "tabel koppelen" en klik je dan door de wizard naar je mySQL database, kies de goeie tabel, en hey presto!
dat doe je voor alle tabellen.

wat je overhoudt als je dit gedaan hebt is a) een database (mysql) die je elke nacht op tape fiets, en een applicatie (access) die je gebruikers misbruiken.
van deze app maak je een backup, waarin je nieuwe dingen inbouwt n test. als het klaar is, comprimeren, gebruikers beveiligingen inbouwen (geen alt-f1 e.d.) en kopieren over de live-versie heen, zodat je gebruikers ineens allemaal een nieuwe versie van de software hebben.

Good luck, enne... hef fun. :)
edit: je kunt trouwens het beste even googlen op "ACCESS ODBC MYSQL" als je er niet uitkomt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 15:11 ]

Pagina: 1