Toon posts:

Onmogelijk draadloos internet (Sweex)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wie kan me helpen bij het probleem met het instaleren van een draadloos internet. Ik had een ADSL aansluiting van Tiscali via een analoge lijn die middels een SAGEM modem 800-840 naar mijn PC loopt. Maar ik wilde eens af van die kabel die door de gang liep, vandaar: draadloos internet

Ik heb nu een ADSL WIRELESS ANNEX-A aangeschaft alsmede een Skyr@cer Pro PCI 154. De wireless Skyr@cer Pro PCI 154 heb ik in de computer gezet en geactiveerd. Volgens mij werkt die allemaal. Hij wordt als zodanig herkent binnen het configuartiescherm.
Als ik de ANNEX-A allereerst heb aangesloten aan dat er sprake is van een draadloze netwerkverbinding en de ontvangst UITSTEKEND is. Het probleem is echter: Ik krijg echter maar geen toegang tot het internet. (Op mijn PC heb ik de firewall er tijdelijk afgehaald)

De status van de modem is dan: lampjes van ADSL modem + power blijft continu aan, terwijl het WLAN-lampje blijft knipperen.

De modem/router heb ik via achtereenvolgens WAN en NAP "geinstaleerd". Op het moment dat ik de benodigde settings echter wil saven verlies ik mijn draadloze internet verbinding (waar ik echter tot dan toe nog geen internet/outlook mee kon activeren).

Wie kan me helpen?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Sluit je pc tijdelijk even aan via de ethernet kabel, als ik het goed heb heeft die wireless router namelijk ook gewoon ethernet poorten (4 ports switch) en stel het wireless gedeelte goed in, SSID, WEP etc. haal dan de kabel eruit en kijk of ie het doet.

Het zou toch moeten werken, want je router is 802.11B en de kaart 802.11G, en dat is gewoon compatible. Welk besturingssysteem gebruik je eigenlijk?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows XP.

Wat is maf vind is dat voordat de modem helemaal geactiveerd is er al een draadloze verbinding tot stand komt (alleen ik kom dus niet het internet op, of ik kan mijn emails middels outlook niet binnen halen). Doe ik alles wat de helpdesk van Sweex me vanmiddag vertelde de gehele verbinding zelfs vervalt.

'K snap het niet helemaal meer

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:56

tozzke

aka tozzert

heb je de router wel ingesteld voor verbinding met jouw ISP?

doe dat in ieder geval eerst via de bedrade weg. Daarna moet je je pas zorgen gaan maken over het draadloze gedeelte

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, Windows XP geeft wel aan dat er een draadloze verbinding is, maar krijg je ook een ipadres toegewezen door de DHCP-server van de router? Staat je draadloze kaartje uberhaupt wel op DHCP ingesteld?
Probeer, zoals ik zei, een het ding te configureren door met een kabel te verbinden. Dat werkt wat makkelijker namelijk,
Post eens een screenshot van de webinterface van de router.

(dat kan door in je post de tags [IMG]plaats-hier-de-url-van-je-plaatje[/IMG] te gebruiken)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat het zo doorkomt. De webinterface is Afbeeldingslocatie: http://10.0.0.2. Momenteel werk ik nog maar even met de oude SAGEM modem, dus ik kan het niet als print-screen of een andere wijze meesturen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Is dat routerding ook niet meteen een adsl modem?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
ehm, ja dat werkt dus niet echt he.. Je geeft nu het interne ip-adres van de router, en daar hebben we niks aan. Je zou even op print-screen moeten drukken en dan dat plaatje even opslaan, en naar een webspace uploaden.
Maar ik denk dat zoals hierboven al gezegd wordt, dat je DHCP etc wel goed werkt, maar dat je nog even je ADSL-gegevens moet invoeren in het modem-gedeelte van je router/modem.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn wachtwoord en username van Tiscali heb ik wel ingevuld, (WAN-gedeelte). Hierna het NAP gedeelte van de modem/router ingevuld. Toen ik deze settings wilde saven klapte mijn draadloze verbinden (die nog niet connected was volgens de PPP-modus van mijn modem/router) er uit. Gek is wel dat XP aangaf dat er al wel een draadloze verbinding was. Je zag ook packs over en weer gaan. In de dos-modus was er ook een ip-adres weergegeven bij de draadloze verbinding die echter geen contact kreeg met het internet

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:56

tozzke

aka tozzert

voor de derde keer inmiddels...
probeer het EERST via een UTP kabel

het kan zijn dat je wat in het wireless gedeelte hebt veranderd en dattie er dan inderdaad uitklapt
Pagina: 1