Internet valt vaak uit

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Sinds ongeveer een week heb ik thuis het volgende probleem: ongeveer elke dag valt het internet wel een keertje uit, althans dan kunnen alle vier de computers die op ons thuisnetwerk zijn aangesloten geen verbinding meer maken met het internet. Als ik dan de router reset, dan kunnen we wel weer een verbinding met het internet tot stand brengen. Op het moment dat het internet niet toegankelijk is voor ons, branden wel alle lichtjes op de router. Iemand een idee waardoor dit komt, en zo ja wat er aan te doen is? als je daarvoor meer informatie nodig hebt dan hoor ik het wel. Het gaat hier trouwens over een ADSL basic verbinding van XS4ALL.

groet

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Om wat voor router gaat het en wat heb je zelf allemaal geprobeerd? :)

Raku

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb je iets veranderd, bepaalde software geinstalleerd? Gescand op virussen en spyware, eventueel een router van iemand geleend en die eraan gehangen? Kan goed je router/modem zijn die problemen geeft, maar we hebben zoals Simulated Zero al aangeeft meer informatie nodig van je.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb een 8-lijns router van edimax en het is volgens mij het model 'Switch (fast ethernet)'. Ik heb geen nieuwe software geïnstalleerd, noch instellingen veranderd. Ook bevindt zich geen spyware op mijn pc en heb ik ook geen virussen op mijn systeem. Overigens hoorde ik net van de tweaker 'webfreaky' dat hij hetzelfde probleem heeft en ook een basic adsl verbinding bij XS4ALL heeft. Dat zou betekenen dat het probleem bij XS4ALL zit, toch? Maar het vreemde vind ik dan dat als ik de router één of hooguit 2 a 3 keer reset de verbinding weer o.k is.
alvast bedankt

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

For the record: Edimax is troep, en dit is normaal met die dingen als je ze enigszins belast (zeg maar een P2P verbinding ermee draait). Eigenlijk heb je nog geluk dat het maar 1 keer per dag is.... Koop een echte router :)

Professionele website nodig?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 16:15

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik heb hier ook een Edimax gehad. Had in het begin het zelfde probleem. De belasting is er niet minder op geworden, maar het probleem is weg. Ik had de router op een ongeaard stopcontact aangesloten, en hij stond op een vrij warme plaats.

Launching containers into space

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:26

Jaymz

Keep on moving !

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.