Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79620

Topicstarter
Als PC-knooier, Elektroniker en muzikant heb je vaak gereedschap nodig.
En omdat je ook nog naar jan en alleman moet, is het makkelijk dat dit gereedschap ook mee kan nemen.

Ik dus op zoek naar een multi tool

In Nederland kosten die dingen een klein fortuin in amerika daarentegen een appel en een ei.

Mijn voorkeur ging uit naar de leatherman wave
( http://www.leatherman.com/products/tools/wave/default.asp )

Maar toen stuitte ik op een ander merk Gerber. En dan met name dit type:

( http://www.gerberblades.com/products/view.php?model=8239 )

In Amerika zeer betaalbaar in Nederland ook verkrijgbaar maar meer dan 2 keer zo duur.

Van de leatherman weet ik dat je deze als ze kapot zijn gewoon naar een willekeurige winkel kan brengen (zonder bon) en je krijgt een nieuwe mee. Of je kan hem opsturen naar leatherman Nederland. En je krijgt een nieuwe.

Van de Gerber weet ik dit niet. Mijn vraag is zijn er mensen die een Gerber uit het buitenland hebben laten komen. Die kapot is gegaan. En wat ze daar mee hebben gedaan. (heeft gerber een nederlands kantoor?)

andere ervaringen zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 17:23
Merkloze multi-tools heb je al rond de 8 euro (laatst eentje gekocht bij de Makro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54
Eh Gerber valt echt niet onder de merkloze multitools....

Gerber is kwalitatief ongeveer evengoed als Leatherman, alleen heeft het niet zo'n grote naam.

En wat garantie betreft:
Levenlange garantie (1 jaar in de winkel, daarna moet je hem naar hun toesturen EN het bonnetje bewaren)
BRON

[ Voor 5% gewijzigd door L.N. op 15-07-2004 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 12:15
Zakalwe schreef op 15 juli 2004 @ 18:34:
Merkloze multi-tools heb je al rond de 8 euro (laatst eentje gekocht bij de Makro).
Op zich is het wel fijn als de schroeven en het object waar deze in zitten ook heel blijven. Merkloze tools zijn grappig, maar je ziet ze meestal als relatiegeschenken-meuk. Kosten 2 euro nogwat aan inkoop en zijn absoluut niet geschikt om aan pc's of muziekinstrumenten te knoeien.

Net zoals steeksleutels waar alleen 'chrome vanadium' of nog erger 'drop forged' op staat.

@TS: Van Gerber-verkooppunten weet ik niets... je zou het in zo'n zaak kunnen vragen.
En als ik dit lees:
http://www.gerberblades.com/co/warranty.php
kun je ze gewoon opsturen als er iets is. Kost wel wat, maar dat is het risico aan het goedkoop kopen in het buitenland... als je dat risico wil nemen zou ik 't gewoon doen.

edit:
Dank je Luuk... misschien moet ik vaker op F5 rammen tussendoor...

[ Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 15-07-2004 18:43 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:08

Shaggy

Misantroop pur sang

Gerber is een kwalitatief zeer hoogstaand merk, vergelijkbaar met Buck en Gill Hibben.

Daar doe je echt geen miskoop aan.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54
Bever Zwerfsport en Spac sport Nijmegen verkopen ze, maar ze zijn idd duur in Nederland. De multitools uit de link van de TS kost €187,50 bij Bever. Ik weet niet hoe duur ze zijn in Amerika en of het de moeite is om ze te laten overkomen...

offtopic:
Sorry Dreamscape, ik typ gewoon iets sneller ;)

[ Voor 14% gewijzigd door L.N. op 15-07-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 17:30
Heb al jaren lang een Leatherman Wave en het is heel goed spul.
Heb hem intensief gebruikt door de jaren heen en er is nog nooit wat stukgegaan.
In USA zijn ze 2 keer zo goedkoop als in NL,weet alleen niet wat het kost om het over te laten komen.
Gerber heb ik een keer in mijn handen gehad en moet zeggen dat het gelijk is aan Leatherman,degelijk en mooi spul dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113124

Anoniem: 79620 schreef op 15 juli 2004 @ 18:32:

Maar toen stuitte ik op een ander merk Gerber. En dan met name dit type:

( http://www.gerberblades.com/products/view.php?model=8239 )

In Amerika zeer betaalbaar in Nederland ook verkrijgbaar maar meer dan 2 keer zo duur.

Van de leatherman weet ik dat je deze als ze kapot zijn gewoon naar een willekeurige winkel kan brengen (zonder bon) en je krijgt een nieuwe mee. Of je kan hem opsturen naar leatherman Nederland. En je krijgt een nieuwe.

Van de Gerber weet ik dit niet. Mijn vraag is zijn er mensen die een Gerber uit het buitenland hebben laten komen. Die kapot is gegaan. En wat ze daar mee hebben gedaan. (heeft gerber een nederlands kantoor?)

andere ervaringen zijn ook welkom.
Ik heb er inmiddels al een paar versleten waaronder een bucktool en een gerber (Multi-Plier® 400 Compact Sport) , op dit moment heb ik een leatherman wave en ik ben er tevreden over.
De Gerber waar je op doelt is een lomp apparaat, een collega van me heeft er een.
Handig zijn wel de hardmetalen beitel plaatjes die in de tang zitten, als je in de buurt van een draaibank met hardmetalen wisselplaatjes bent dan heb je zo een vervanger voor een kapot versleten beitelplaatje.

Persoonlijk zou ik voor de leatherman wave gaan alleen al vanwege het feit dat je de tang niet hoeft open te maken om bij de messen te komen. En hij is vrij compact.

Ik heb er ook een tool adaptersetje bij gekregen en ook dat is handig, je moet alleen oppassen dat je er niet teveel kracht mee zet (met je hele gewicht aan hangen) want dan gaan de schanieren van je leatherman uitlubberen.

Misschien ook leuk om te weten hoe groot het prijsverschil is v.w.b. de tools in Nederland en daar buiten (bij voorkeur de VS) is dat de gerber die ik al eerder genoemd heb maar 19,95 dollar kost bij K-Mart in Mayport (FL), hier kost ie bijna het driedubbele.
De wave heb ik in Newport (RI) gekocht voor 89 dollar (inclusief tool adapter).

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 113124 op 15-07-2004 19:39 ]

Pagina: 1