[IIS/PHP/COM] COM-object open houden na afsluiten PHP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een ISS5-server met PHP4. Vanuit de PHP-scripts roep ik een COM-object aan. Iedere "run" van een PHP-script wordt het COM-object gestart, maar ik wil liever dat COM-object één keer starten en blijven gebruiken over meerdere PHP-scripts.

Iemand een idee? Ik weet namelijk niet eens waar ik moet zoeken :(

Wat niet werkt is meegeven in een sessie-variabele, want dat kan niet voor COM-objecten, ook niet in PHP5 (nu uit!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 18:16:
Wat niet werkt is meegeven in een sessie-variabele, want dat kan niet voor COM-objecten, ook niet in PHP5 (nu uit!).
Dat je vanuit je COM object niet bij php sessie variabelen komt daar kan ik inkomen, maar variabelen moet je gewoon door kunnen sturen via methoden op je COM object.

Afgezien het feit dat ik me afvraag of het wel kan, je COM object in leven houden, kan je je afvragen of het wel wenselijk is. Wil je dat COM object dat zien als een singleton? Met .Net zou dat bijvoorbeeld kunnen; hoe het zit met COM weet ik niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Infinitive op 15-07-2004 18:38 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar je naar moet zoeken is iets onder de noemer persistent. Net zoiets als een persistente databaseverbinding (die je bijvoorbeeld kan aanmaken met mysql_pconnect()), maar dan voor COM objecten.

Of zoiets bestaat weet ik niet, en ik heb nu geen zin om te gaan zoeken.

Succes :p