Toon posts:

Radeon 9800Pro beeld met ALLEEN gekleurde stepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Club3D Radeon 9800Pro maar als ik de computer aanzet krijg ik alleen maar vage strepen en geen beeld. Windows start gewoon en de rest van de computer werkt ook. Ik heb de kaart al in een ander moederbord gehad en daar werkt hij wel. Maar het AGPslot is ook niet kapot want mijn GF4200 werkt wel naar behoren. Ik snap er dus niks van. Ik heb ook al de search gebruikt maar ik kan niks vinden wat hier op lijkt.

Specs:
Mobo: EpoX 4PDA3I
Mem: Kingston PC3200 (2x256mb)
VGA: Club3D Radeon 9800Pro
Proc: P4 2.8Ghz Northwood
PSU: Antec 400watt

Wat is er mis? :(

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 18:38 . Reden: PSU ff erbijgezet ]

Verwijderd

Welke voeding (merk en type) heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 18:37:
Welke voeding (merk en type) heb je?
400watt antec

Verwijderd

Hm, ik krijg ook gekleurde strepen,( echter nog wel beeld) ; maar vooral als de PC lang draait en als ik veel benchmarks heb gedraaid; bij de nieuwere drivers gebeurt het vaker bij mij.
weet iemand waardoor het komt?

* Het gebeurt vooral bij het opnieuw opstarten. ( als ik daarvoor veel benchmarks gedraaid heb)

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Als je ook die strepen in je bios heb > of veilige modus en de-instal drivers is je kaart gewoon kapot ben ik bang :'(

[ Voor 15% gewijzigd door datkanveelbeter op 15-07-2004 20:35 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

probeer dat ding eens in AGP4x modus..

als ie in de BIOS ook al weird doet.. dan heeft mijn reply helaas geen nut.

ps)
ook de MOLEX aangesloten?

[ Voor 13% gewijzigd door nIghtorius op 15-07-2004 20:37 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Ik weet niet of jullie reply 's op mijn probleem zijn. :)
Maar anyway; soms krijg ik bij het eerste opstartscherm (zie je asus p4p800SE staan) al vierkantjes op het scherm... ( het het gebeurt ook in safemode soms( de strepen dan) )

ik vraag me af of het - Kheb eens asusupdate gedaan via windows; maar tijdens het updaten liep het programma vast- of het daar aan kan liggen; dus dat het iets met mn bios is. Zo ja , is het nog te fixen ?

(Ik heb overigens een Club..
350Watt van Aopen H600B
ik denk echter niet dat het aan de voeding ligt)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 21:05 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dit probleem komt mij enigsinds bekend voor ;)
Dat met die vierkantjes had ik. Ben gewoon voor garantie gegaan, had
bij de Vobis weg, en deden toen wat moeilijk met de garantie, maar iig,
wel een nieuwe teruggekregen :Y)
Deze doet het nu al een hele tijd goed, dus geen probleem.
Voor mensen met zulke problemen, je weet wel dat dit iig niet normaal is,
dus ga gewoon terug naar de winkel, en ruil hem om voor een nieuwe
kaart :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reply maar ik moest ff weg.

Ik heb dus GEEN normaal beeld vanaf het moment dat ik de PC aanzet. Maar de kaart werkt wel op een ander moederbord met dezelfde proc voeding en mem dus ik snap er niks van. Mijn GF4 4200i werkt wel in het moederbord waar de Radeon niet in werkt.

|:( |:( |:( :( |:( |:( |:(

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Ik heb soortgelijke problemen gehad met mijn 9800Pro maar dat is in een heel andere context. iig werd het bij mij opgelost door de poweraansluiting van het moederbord eens degelijk in te steken ;-). Ben jij vet mee natuurlijk. Wel is het duidelijk dat je dit probleem hebt als je veel grafische aplicaties hebt gedraait (had je zelf ook wel figured I assume). Waarschijnlijk raakt je core overhit. hoe dit komt? geen idee, problemen met de koelpasta of iets dergelijks. Je zou zelf eens kunnen kijken hoe warm je grafka wordt met bijvoorbeeld AIDA32 of Speedfan of soortgelijke programma's. Indien blijkt dat je grafka echt te warm wordt, controlleer dan of de ventilator naar behoren werkt; zo ja schroef je hem er eens ag om te kijken of er niets loos is met de koelpasta. Door dit zelf te bekijken kan je in sommige winkels al je garantie verliezen, dus let ermee op.

Performance is a residue of good design.

Verwijderd

Topicstarter
Nick The Heazk schreef op 16 juli 2004 @ 00:45:
Ik heb soortgelijke problemen gehad met mijn 9800Pro maar dat is in een heel andere context. iig werd het bij mij opgelost door de poweraansluiting van het moederbord eens degelijk in te steken ;-). Ben jij vet mee natuurlijk. Wel is het duidelijk dat je dit probleem hebt als je veel grafische aplicaties hebt gedraait (had je zelf ook wel figured I assume). Waarschijnlijk raakt je core overhit. hoe dit komt? geen idee, problemen met de koelpasta of iets dergelijks. Je zou zelf eens kunnen kijken hoe warm je grafka wordt met bijvoorbeeld AIDA32 of Speedfan of soortgelijke programma's. Indien blijkt dat je grafka echt te warm wordt, controlleer dan of de ventilator naar behoren werkt; zo ja schroef je hem er eens ag om te kijken of er niets loos is met de koelpasta. Door dit zelf te bekijken kan je in sommige winkels al je garantie verliezen, dus let ermee op.
Nee de kaart is nieuw en gebeurd iedere keer al laat ik hem een uur uit of zo. Dus het ligt niet aan temp.

Verwijderd

ik heb dit zelfde probleem met mijn Radeon 9600 (ik weet her, niet de zelfde als jij, maargoed) echt het ENIGGE wat bij mij geholpen heeft is de AGP op 2x zetten ( :'( )
ik had de kaart namelijk al eerder ter RMA aan geboden, waarna ik dus een splinternieuwe kaart terug kreeg maar nog steeds de zelfde problemen had. een Nvidia kaart van me pa's sys werkt overigens uitsteekend.
ik denk dat het bij mij aan de voeding licht (week niej helemaal zeker).
probeer eens een andere (ongeveer) gelijkwaardigge voeding in je comp te hangen, kijken wat ie dan doet (kan nooit kwaad toch? :9 )
ik krijg iig binne_heel_kort een geheel nieuw systeempje, benk vanalles af. (ofnajah, mischien begint het dan wel 8)7 )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 00:53:
ik heb dit zelfde probleem met mijn Radeon 9600 (ik weet her, niet de zelfde als jij, maargoed) echt het ENIGGE wat bij mij geholpen heeft is de AGP op 2x zetten ( :'( )
ik had de kaart namelijk al eerder ter RMA aan geboden, waarna ik dus een splinternieuwe kaart terug kreeg maar nog steeds de zelfde problemen had. een Nvidia kaart van me pa's sys werkt overigens uitsteekend.
ik denk dat het bij mij aan de voeding licht (week niej helemaal zeker).
probeer eens een andere (ongeveer) gelijkwaardigge voeding in je comp te hangen, kijken wat ie dan doet (kan nooit kwaad toch? :9 )
ik krijg iig binne_heel_kort een geheel nieuw systeempje, benk vanalles af. (ofnajah, mischien begint het dan wel 8)7 )
Dit meen je niet :( :( :(
Als dat zo is ligt dit dan dus aan het moederbord???? Dat zou mooi bagger zijn dan. in mijn bios kan ik nergens een optie vinden voor het aanpassen van agpprotocol, waarschijnlijk heeft mijn mobo deze functie dus niet.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:10

Aight!

'A toy robot...'

Kan je ook gewoon in windows instellen, rechtermuisknop op bureaublad, beeldscherm, geavanceerd, daar staat ergens agp, en kan je als het goed is instellen.

Verwijderd

mjah, bij mij licht het óf aan me mobo, óf aan me psu.
het verschil tussen 4x en 8x zou bijna niet uitmaken, dus das geen ramp, het verschil tussen 2x en 4x maakt echter wél weer uit :'( maarjah, ik heb maar gekozen tussen iets_of_niets :(
hoe dan ook ben ik der bijna wel zeker van dat je garantie kan claimen oid. lijtk me niet dat je een systeem uit 2001 hebt :9

Verwijderd

Topicstarter
WOoooooooooooooeeeeeeeeee :7 :7

Probleem opgelost, het probleem:
De voedingskabel die bij de VGA-kaart zat was brak. 8)7
Nick The Heazk schreef op 16 juli 2004 @ 00:45:
Dit bracht met na een weekend in Renesse op het idee daar eens een ander kabeltje aan te hangen.

En tadaa hij werkte meteen.
Dus nieuwe kaart; kabeltje vervangen B)

Iedereen bedankt

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-05 20:36

CerandoX.nl

Vides

ff een vraagje tussendoor,is het normaal dat je beeld gaat schokken als je alles op high en very high zet bij far cry met een 9800 pro amd 64 3200+ en 512 mb geheugen?
Pagina: 1