Netwerkkaartje welke?

Pagina: 1
Acties:

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 20:32
Ik zoek een simpel maar betouwbaar netwerkkaartje 10 mbit UTP. Welke is aan te raden? en waar te koop?

Bedankt,
Wilko

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50

Boss

+1 Overgewaardeerd

Trust heeft van die setjes te koop: 2 netwerkkaartjes en een 10 meter UTP crosslink kabel. Kost je rond de 80,- bij de hobbyzaak of 100,- bij Vobis...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 09:15
Ik heb bij Norrod twee basale netwerkaartjes (ND01X)gekocht voor fl 45,- per stuk. En die draaien wel mooi op 100 Mbit..... Heb je wel een sneller netwerkje.

Verwijderd

3com! :)

Kost een paar centen meer, maar scheelt erg veel ellende met installeren.
Te koop bij elke respectabele PC-boer.

Verwijderd

Yep inderdaad 3com 100MB kaarten supremo, neem PCI uitvoering only dat is echt beter. Dan hoef over 1 jaar niet weer netwerkkaarten te kopen.!!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als je toch duur gaat doen kun je beter Intel's kopen. Die zijn pas mooi.
Te koop bij elke respectabele PC-boer.

Verwijderd

Die 3com of intel zijn inderdaad wel goed, maar ook erg duur. Hier in delft heb je A-Tembo die verkoopt kaartjes voor 35,- en zijn goed. Dit is kaartje met de realtek 8039 chip, eerst hadden ze ook kaartje met de RT 8029 (f25,-) chip maar daar hadden veel mensen problemen mee (erg grote / erg veel bestanden tegelijk versturen (>100MB) kwamen niet altijd helemaal over). Maar problemen schijnen met 8039 over te zijn.

Hebben hier een netwerk liggen met zo'n 300 gebruikers, waarvan een groot gedeelte met die 8029 waarvan een groot deel nu die 8039 heeft.

Verwijderd

Zelf vindt ik die naamloze dingen, die bijna allemaal een Realtek chip gebruiken errug handig.
Ze werken zonder geklooi in een keer.
(Zowel in Windhoos als in LinuXXX)

En ze waren toen ik ze kocht (november '99) nog goedkoper dan ik hier lees.
(f 22,50 - f 25,- )
Dunnet in Rotterdam (bij Blaak) geloof ik.

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Realtec verbruikt wel veel meer cpu.
Ik HAD een realtec (van trust) en die pakte 10% tot 45% van mijn pentium 2 350 (hing af van het aantal files en de download snelheid).
Nu heb ik er een dlink 10/100 mbit tx in zitten ( installeert met een zucht, al gedaan op een paar verschillende computers).
Deze pakt MAXIMAAL 8% van mijn cpu, ongeacht de stream.
Heeft autonegotiation, full duplex en een cpu ontlasting chip/feature.
En prijsje? 80 piek! (is pci btw)
Pagina: 1