betalen voor het opsturen van je toestel?

Pagina: 1
Acties:

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
De 5 weken oude nokia 3410 (59 euro) van mijn vrouw deed ineens niets meer, en dus hebben we dat ding naar T4telecom terug gebracht.
Ze zouden hem opsturen ter reparatie en zou een week of 2-3 duren.

Nu 5 weken later hebben we (na veel bellen) een bericht terug gehad;
ze hebben waterschade gevonden en dat valt niet onder de garantie.
(Ik ben bang dat mijn dochtertje erop gesabbelt heeft.)
Nu stellen zij voor om A) afstand te doen van het toestel of
B ) 25 euro betalen om het toestel weer terug te krijgen!

Met andere woorden: ik moet betalen om het toestel dat ik gekocht en ter reparatie afgegeven heb, ongerepareerd (!!) naar de winkel te laten sturen door de fabrikant. En dan nog iemand zien te vinden die het ding wil repareren. Zij stellen: Waterschade - dus niet repareren. Terwijl wij er wèl voor betalen willen, maar hij wordt hoe dan ook NIET gerepareerd en als we het toestel terug willen moeten we dus 25 euro betalen :(

Ik heb zo'n gevoel dat we daar niet helemaal akkoord moeten gaan, of is dit een normale gang van zaken?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lijkt me redelijk diefstal. Heb je voorwaarden ondertekend die dit verhaal omvatten?

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:26

Pinobigbird

doesn't share food!

Meestal betaal je idd onderzoekskosten.
Bij de V&D hebben ze ook een dergelijke regeling, maar was dat daar sechts € 5.00 .

Ik denk dat ze de onderzoekskosten niet in rekening brengen als je afstand doet van je telefoon, omdat ze dan nog wat geld kunnen vangen voor de onderdelen :?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Fabrikanten van telefoons gooien het erg snel op waterschade.
Dit onderwerp werd een tijdje geleden ook in kassa behandeld dacht ik.
Toestellen die niet meer terepareren waren volgens de fabrikant, werkten weer nadat deze van binnen schoongemaakt was.

Lijkt mij inderdaad ook diefstal, als ze hem niet zonder kosten willen opsturen.
Laat ze maar aantonen dat het waterschade is, jah, ook condens van het dragen in je broek, of consumptie uit de mond wordt als waterschade gedefineerd |:(

And The Only One

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
dat probleempje had ik ook bij de nokia servicepoint. Ze stuurden hem op maar repareerden hem niet en ik moest € 25 euro betalen. Na een praatje hoefde ik die 25 euro ni te betalen. Maar ik vind het ook een vorm van diefstal. Dat zeggen ze niet van te voren en toch moet je betalen...

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37
Van de andere kant... waarom moeten zij betalen voor het opsturen van een toestel, dat schade heeft buiten de garantie...?

Het is wel netjes als zij dat ding zelf opsturen en betalen, maar met de enorme hoeveelheden rotte telefoons die die lui te verwerken krijgen (sommige botte lullen gooien er graag mee...) gaat dat enorm in de papieren lopen.

Alleen... dat waterschade-verhaal hoor ik heel vaak bij Nokia... zouden ze te lui zijn om dingen te repareren? Het valt namelijk intussen wel een beetje op.

Punctuality is the politeness of kings

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Van de andere kant... waarom moeten zij betalen voor het opsturen van een toestel, dat schade heeft buiten de garantie...?
Ze vertellen de klant toch niet dat ie 25 euro moet dokken als de telefoon kapot is gegaan door dingen die de garantie niet dekt..lijkt me vrij duidelijk dus. Zal lekker wezen als bedrijven zomaar kosten voor je gaan maken die je niet van te voren kan verwachten :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Heb ik ook gehad paar jaar geleden met mijn E T20s . Hij deed t ook opeens niet meer: na paar weken telefoontje:

* Telefoon wordt weggegooid of
* 40 gulden betalen om terug te krijgen.

Toen was ik 13.

Verwijderd

zoiets kunnen ze toch gewoon niet maken.
een telefoon zit 8 van de 10 keer bij iemand in zijn broekzak en loopt waterschade op.
de telefoon verkopen ze voor 59 euro ofzo en je moet 25 euro verzendkosten betalen. dat staat niet tegenover elkaar he. helft van het bedrag.
ze sturen wekelijks misschien wel 100 telefoons naar dezelfde winkel da kan allemaal ik 1 pakket en dan betaal je lang geen 2500 euro hoor dus da vrezendkostenverhaal vind ik een beetje onzinnig van nokia.
onderzoeks kosten heb ik ook wel eens gehoord da je die zou betalen maar dan nog iets wat 60 euro kost betaalt niemant 25 euro onderzoekskosten als het dan nog niet werkt want dan kan je beter gewoon een nieuwe foon kopen.
dus ik vind het gewoon pure diefstal.
ze hebben op een punt wel geleik maar ze moeten het verhaal wat anders brengen en de kosten moeten dan zeker lager zein.
als ik jouw was zou ik maar eens naar t4telecom gaan en daar de winkel op zijn kop zetten wedden da zij hem betalen voor jouw :)

• Nielson
  • Laatst online: 19:36
betalen voor het opsturen van je toestel? (1/1)
Denk dat je topic titel niet helemaal klopt, je betaald namelijk niet voor het opsturen, maar voor de tijd die een monteur nodig heeft om te kijken wat het probleem van het toestel is, en waar dit eventueel door veroorzaakt is. Dit uurloon moet namelijk ook betaald worden, en als het probleem door de klant zelf veroorzaakt is lijkt 't me vrij normaal om daar een vergoeding voor te vragen. Ben het wel eens met het feit dat het vaak wel heel makkelijk op waterschade wordt gegooid. Hoewel, soms klopt het ook wel. Heb namelijk zoiets met m'n Nokia 6100 gehad, 't ding had na een zeer zware zaterdag avond opeens hele vage klachten, viel spontaan uit en de meeste toetsen werkten niet meer. Heb 'm toen de covers eraf gehaald, en 't bier droop zo ongeveer uit m'n toestel. Dus 'm eerst een paar dagen laten drogen, maar dit hielp nog niet erg. Alle contacten en dingen waar je zo bij kon komen schoon gemaakt, en 't werd al beter. Echter nog steeds toetsen die niet werkten. Toen Orange maar eens gebeld dat 't ding niet lekker werkte. 't Eerste wat ze vroegen : Is het toestel in contact geweest met water ? Ik geantwoord : Ehmm, neuh niet dat ik weet (niet echt gelogen, kan me van die voorgaande avond niets herinneren, en water is nog geen bier ;) ). Kwam er dus op neer dat ik 'm wel kon later opsturen (kon wel 2 maand duren), maar als het toch waterschade bleek te zijn ik 'm ongerepareerd retour kreeg, met betaling van € 40,- Ben toen maar eens verder wezen kijken of ik aan een los keypad (dus niet die toetsjes in het frontje) kon komen, maar die blijkt niet te krijgen te zijn omdat die vast op de print zitten waar 't hele toestel uit bestaat. Heb 'm toen maar helemaal uit elkaar gedraaid, en d'r zat inderdaad een boel plakkerig spul op de contactjes. Heb de hele boel schoongemaakt met ontvetter en screen, in elkaar gezet, en uit doet 't weer perfect. :)

* Nielson legt de gsm nu niet zo snel meer op tafel in de kroeg :)

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
OliverBB:

Als het onder aan je pakbon staat dat indien er waterschade wordt geconstateerd oid dat je moet betalen, staat de winkel volledig in zijn recht. Vaak denken mensen ( ik doel hiermee niet op de topicstarter ) dat garantie alles omvat, helaas is dit niet zo. Garantie is niet meer dan dat de fabrikant zijn fabrieksfouten/ productiefouten herstelt als deze door de koper wordt geconstateerd, meer niet.
Indien je twijfelt aan of er werkelijk waterschade, valschade etc. heeft plaatsgevonden, kan je vaak foto's hiervan opvragen, de reparateur is namelijk verplicht om bewijsmateriaal te kunnen overleggen aan jou.
Bij het afstand doen van het toestel wordt het toestel eigendom van de reparateur en hoef jij niks te betalen, als een soort van 'vergoeding'. Wil je het toestel terug, moet je onderzoekskosten betalen, wat meer dan logisch is, het personeel, gereedschap etc. moet betaald worden wat gebruikt is om jouw toestel te repareren, wat in deze helaas niet gelukt is.

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:45

netblade

Sunrise

Had dit eerst ook met mijn nokia 3510, waterschade, nou niks water schade na hem zelf open te hebben gemaakt moest er gewoon een simpel contactje worden schoongemaakt!
Elke keer wat met dat KUT nokia.
Sinds dien nooooooit meer nokia gehad en de toestellen van andere merken, werken nog beter ook! Iig geen brakke bugs zoals die nokia 6230(waar ze de 64k kleuren vandaan halen is mij trouwens ook nog een raadsel).

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• HunterPro
  • Niet online
Le0032 schreef op 16 juli 2004 @ 02:08:
OliverBB:

Als het onder aan je pakbon staat dat indien er waterschade wordt geconstateerd oid dat je moet betalen, staat de winkel volledig in zijn recht. Vaak denken mensen ( ik doel hiermee niet op de topicstarter ) dat garantie alles omvat, helaas is dit niet zo. Garantie is niet meer dan dat de fabrikant zijn fabrieksfouten/ productiefouten herstelt als deze door de koper wordt geconstateerd, meer niet.
Indien je twijfelt aan of er werkelijk waterschade, valschade etc. heeft plaatsgevonden, kan je vaak foto's hiervan opvragen, de reparateur is namelijk verplicht om bewijsmateriaal te kunnen overleggen aan jou.
Bij het afstand doen van het toestel wordt het toestel eigendom van de reparateur en hoef jij niks te betalen, als een soort van 'vergoeding'. Wil je het toestel terug, moet je onderzoekskosten betalen, wat meer dan logisch is, het personeel, gereedschap etc. moet betaald worden wat gebruikt is om jouw toestel te repareren, wat in deze helaas niet gelukt is.
tenzij hij die pakbon ondertekend heeft is dit onzin :)

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
HunterPro schreef op 16 juli 2004 @ 11:13:
[...]

tenzij hij die pakbon ondertekend heeft is dit onzin :)
Wat bedoel je onzin? Het is toch meer dan logisch dat iemand betaald moet worden omdat ie jou een dienst heeft geleverd ( toestel proberen te repareren ).
De topicstarter heeft geluk dat ie nog mag kiezen of hij afstand wilt doen en of ie het toestel terug wilt, want als het een Siemens telefoon betrof dan krijg je 'm gewoon ongerepareerd retour met onderzoekskosten.
En als de pakbon niet is ondertekend valt het toestel onherroepelijk aan Nokia. Helaas maar waar.

[ Voor 9% gewijzigd door Le0032 op 16-07-2004 11:20 ]

Verwijderd

OliverBB schreef op 15 juli 2004 @ 17:25:
Met andere woorden: ik moet betalen om het toestel dat ik gekocht en ter reparatie afgegeven heb, ongerepareerd (!!) naar de winkel te laten sturen door de fabrikant. En dan nog iemand zien te vinden die het ding wil repareren. Zij stellen: Waterschade - dus niet repareren. Terwijl wij er wèl voor betalen willen, maar hij wordt hoe dan ook NIET gerepareerd
Lees je eigen stuk is door. Repareren KAN niet. Dan kun je wel zeggen ik wil er voor betalen maar als het niet kan het niet, simpel.
Daarbij komt, deze mensen kosten 40 euro per uur, 1 uur werken + onderdelen. Kun je beter een nieuwe halen.

Verder is dit een hele normale gang van zaken. Jij stuurt iets op ter reparatie. Het is je eigen schuld. Het reparatiebedrijf moet het toestel terug sturen a 8 euro. En er heeft iemand naar gekeken. Dit krijgen ze in dit geval niet vergoed van Nokia, kost het bedrijf ook een euro'tje of 20 (15-30 minuten werk).

Waar eet jij van? Je kan het er alleen op gooien dat het niet van te voren gemeld is.

ps. als iets niet meer te maken is hoef je het ook niet meer terug te laten sturen lijkt me....

Verwijderd

Het is zelfs nog gekker bij sommige Telecom winkels moet je altijd betalen...ook al wil je het toestel niet terug betaal je altijd de onderzoekskosten...
Pagina: 1